Ulvlek: Kampen om semestern

Nu börjar jag fundera på riktigt på det. Hade ju klart varit mer hjälp som en av de onda än som en av de goda, men blir samtidigt lire väl stark roll om den är i lyan. Men kanske som en ond utanför lyan som känner till lyan, men lyan känner inte till den.... Hmmm, tåls att tänka på :idea:

Om jag plötsligt kommer på att jag måste vara LL igen så ska ni inte bli förvånade om där är en ny roll med :D
Fast om den är ond så kommer ju folk ta för givet att folk som röstar på sig själv är goda. Så antingen har man det så och trollkarlen kan förtrolla onda för att göra dom mindre misstänkta, eller så har man trollkarlen som nån sorts neutral roll som bara vill orsaka kaos (eller god, men det verkar inte lika kul). Eller så är LL trollkarlen.... :idea:

Fast om den är ond så kommer ju folk ta för givet att folk som röstar på sig själv är goda. Så antingen har man det så och trollkarlen kan förtrolla onda för att göra dom mindre misstänkta, eller så har man trollkarlen som nån sorts neutral roll som bara vill orsaka kaos (eller god, men det verkar inte lika kul). Eller så är LL trollkarlen.... :idea:
:love::rofl::rofl:

Utanför lyan och får välja sida? ;) Alternativt får väl ulvarna rösta på sig själva utan att vara förtrollade för att skapa lite förvirring. :D

Lobelia
har läst igenom hennes inlägg , hennes röstinlägg och det hon toeriat om
Svängde fort i fråga om Idahoe, och röstade där sist av alla. Det enda som sticker ut lite mer
Är inte så mycket klokare på vart jag har Lobelia efter genomläsningen . Kan vara ond, kan vara fe , kan vara god :idea:
Lobelia röstar på Mammas

Jag tycker det är ulvigt att först leta upp något som är skumt men att konstatera att det är det inte alls för det var en bop. Det är att sprid misstankar i mina ögon.
Idahoe spekulerar om den nya rollen och ser den som spännande, jag vet inte riktigt om utfallet blev så spännande det är skitsvårt utan information och så spekulerar hon lite om fördelningen av roller. Hon har ingen semester utan pluggar i sommar, sen är det några OT inlägg plus ett konstaterande att Paddis måste vara detektiv om hon kunnat fördela roller efter semesterplaner. Här har Idahoe åtminstenne rätt. Hion fortsätter med teorier om hur får hintar, ganska OT med tanke på att vi har en fee här, jag tror kontentan var att det är lättare att se hintar som LL - no shit...

Hon röstar sedan med

Motiveringen begriper jag min inte riktigt på men HALLÅ Ida, det är ulvar vi letar efter i första hand. Visst blir jag glad om onda Fee ryker också men åtminstone så vill jag ha ut ulvarna först.

Sen har hon en poäng i att:

men jag tycker det är att lägga väl mycket energi på dåliga förstadagsteorier, men det gör inte någon varken ond eller god.

Ida forsätter sen med en hel del OT inlägg, ganska många inlägg om just ingenting.

Nästa matnyttighet handlar om arts lynch. Och den reflektionen slutar med att hon inte vet vad hon ska tycka

Idas andra lynchröst går på Cirkus med en motivering om att hon är mer skum än hemlig och inte spelar som en god Cirkus brukar göra

På det hela taget blir jag inte klok på Ida, ganska många inlägg ( i vart fall fler än jag) men väldigt lite substans. Innan genomgången så hade jag ingen speciell åsigt om Ida men nu framstår hon som en extremt förvirrad god som inte har någon koll på någon i leken och försöker dölja det med tjafsas om småsaker och en massa OT eller så är hon en ulv som bara försöker flyta med. Jag hittar åtminstone få teorier.
Qitis

Har hela 10 inlägg och korta verkar de vara, är du sjuk Q?

De första 4 är OT, nästa en röst på Art baserat på att Q inte förstår vad Art menar. I och för sig skumt, då frågar man väl innan man lynchar, men jag antar det var tidsbrist och en ursäkt för inaktivitet.

Sen kommer ett löfte om bättring och WOW ett teoriinlägg eller inte, det är bara en uppradning av vad som hänt hitills och lite spekulationer om hur många goda/onda som är med i leken samt att ondingarna inte bryr sig så mycket om fen.

Men nästa är ett långt teori inlägg- eller inte, det är några citat, lite teorier Q skulle haft om Sasse om hon inte lynchades. Hon spekulerar i att cirkus eventuellt försökt få till ett drev för rösten på Art, stämmer det s var Cirkus inte i högform, jag såg inte något försök.

Sen kommer röstning och lite teorier

Mycket tunt för att vara q, och jag har absolut noll koll på roll. Det kan vara en avig taktik att som ulv smyga i bakgrunden men då har Q totalt bytt stil. Q kan dock ha en poäng om Hedinn men jag skyulle gärrna vilja se lite mer tankar kring det.
Alltså nu blir jag tveksam, jag börjar gå igenom leken och sen Idahoe Idahoe och hade inte några egentliga misstankar mot henne när jag startade men medan jag skriver blir mer och mer misstänksam på bristen på substans trots en hel del inlägg och bestämmer mig för att jag kanske hittat en ond och så får jag se röstlistan och flera röster på henne.

Jag vill egentligen inte hoppa på ett drev men jag har en känsla av at Ida verkligen är ond så det får gå som det går. Tiden börjar dessutom rinna ut.

Lobelia röstar på Idahoe, hon har mest bara flutit med och inte skrivit mycket av substans, jag hänvisar till mitt tidigare inlägg för mer detaljer.

bollen__
inte så mycket av substans, lite dividerande om man räddar sig själv om man är ond eller god då .

Skriver en del om mig- upplever att hon lite försökte förmå hemlig att rösta på mig istället för på ferrari i den lynchen då hemlig rök?
Kan vara för att ferrari och bollen sitter i lyan ihop möjligen?
För mig är bollen en möjlig ulv , eller fe. Känns inte som att hon är på goda sidan, men jag kan ha fel
På mobilen så det blir lite snabbt från minnet men regaerar såhär spontant på att ingen (?) plockar upp @Mammas tanke om @qitis och min eventuella vink till lyan. Liksom DL1. När jag läste det inlägget och såg att jag fått en röst tänkte jag att jag nog inte ens var levande när jag snabbläste ikapp.
Jag tänker att det är svårt att skriva något om vi som varit mindre aktiva, så det är kanske inte så konstigt? Visst kan skenet bedra eftersom Ferrari varit typ mest aktiv, men oavsett sida så är det ju bra med aktiva personer i leken tycker jag. Även om det nu var en tidigt röst för att du skulle iväg så blir det för min del lite skumt faktiskt. Hade varit mindre skumt om du röstade på Q :p

19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline
bollen__ och Madalitso missar

en sak som slår mig när jag nu läser igenom leken deltagare för deltagare och börjar hänga med i hur resonemanget gått är att det pratades mycket efter DL1 huruvida snurrfian räddades från att lynchas av onda.
Alla som röstade på snurrfian har visat sig vara goda. då de antingen käkats eller lynchats
3 av de som röstade på Artline är likaså bevisat goda av samma anledning .
Enda frågetecknen där för er andra är ju jag själv och snurrfian. Jag vet vart jag står - så för mig är snurrfian det enda frågetecknet
@Snurrfian OM du nu är god - så inte skulle väl någon ond behöva lägga en röst på artline om det stod mellan två goda? då är det ju bekvämt för ulvar att lägga en uddaröst istället för att slippa granskas?
Jag inser att det kan ge er andra funderingar kring om jag och snurrfian är onda ihop för att rädda henne , så var inte fallet och snurrfian kan förstås vara ulv eller fen som vill rädda sig kvar.
Det finns bara en god specialroll kvar som hade relevans för att vilja rädda sig i dl1 och den rollen tror jag inte snurrfian har

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cirkus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus

en reflektion till ang dl 2
madlitso och Lobelia kommer med två röster på snurrfian , snurrfian själv väljer att lägga en andraröst på mig i det läget och vill inte rädda sig själv i dl2 - är det för att hon som fe blivit av med sina krafter och då inte längre kan hjälpa ulvarna? och det är bättre att hon ryker än en ulv?
Eller är hon ulv som vet att idahoe och även då kanske ferrari med kommer rösta på cirkus? och därför vet att det kommer stå mellan två goda? så hon kan sitta lugnt?

Möjlig lya samt fe för mig utöver idahoe efter att ha kunnat läsa ordentligt och hänga med i diskussionerna bättre är just nu snurrfian, ferrari bollen och mammas
Lobelia och Madalitso kan vara goda
eller så har jag totalt fel men bara om högst två i så fall
vi är 7 kvar i leken 3 goda , 3 ulvar och en fe
Jag VET att jag är god så av de 4 jag vill sortera som onda måste minst 2 vara det.

@Snurrfian OM du nu är god - så inte skulle väl någon ond behöva lägga en röst på artline om det stod mellan två goda? då är det ju bekvämt för ulvar att lägga en uddaröst istället för att slippa granskas?
Jag inser att det kan ge er andra funderingar kring om jag och snurrfian är onda ihop för att rädda henne , så var inte fallet och snurrfian kan förstås vara ulv eller fen som vill rädda sig kvar.
Det finns bara en god specialroll kvar som hade relevans för att vilja rädda sig i dl1 och den rollen tror jag inte snurrfian har
Nej det behöver inte vara någon ond som röstade på artline, och jag har aldrig påstått mig ha någon god specialroll.

bollen__ har jag himla dålig koll på. Kollar jag röststatistiken är rösten på Ida en andraröst. Lite onödigt som ulvkollega, men samtidigt inte en konstig alibiröst heller.

Lobelia skriver långa inlägg, men det gör det inte lättare för mig att placera från god till ond.

Ferrari - skrev mycket i början, och det var inlägg som gav en ärlig grävande känsla. Dock behöver den känslan inte vara sann och jag vet inte var jag har Ferrari just nu.

Snurrfian är mest intressant i och med cirkus insnöande. Såg cirkus någon tell jag missat? Är anledningen till att diskussionen inte lyfts att ulvar vill ignorera att det inte ser bra ut för deras ulvkollega och de därför inte lyfter det? Samtidigt ser jag ju själv inte det cirkus skriver om, och alla kan ha fel, så det känns vanskligt att gå på. Men vore fint om fler kunde säga vad ni tycker om saken?

Madalitso har jag inte spelat med tidigare (tror jag, om det inte är nickbyte med här med?). Var mindre aktiv i början när jag hade gott om tid, men mer nu när jag bara kunnat följa leken från telefonen. Har inte riktigt fått grepp, men det kan vara okänd spelare också som spelar in.

qitis teoriar och känns lite som vanligt, samtidigt finns inlägg som inte ger så mycket, som det om teorier utifrån röstraden. Med alibiröster och när vi inte vet vilka roller folk som är kvar har, hur mycket ger det? Samtidigt är det inte det enda som skrivits, så det går inte att döma utifrån det.

@qitis - jag skulle säga att Ferrari, Madalitso och jag är goda, om det är fyra onda kvar. Är det bara tre onda kvar sätter jag qitis som den sista goda. Det ger Lobelia, bollen__ och Snurrfian som mina onda.

qitis teoriar och känns lite som vanligt, samtidigt finns inlägg som inte ger så mycket, som det om teorier utifrån röstraden. Med alibiröster och när vi inte vet vilka roller folk som är kvar har, hur mycket ger det? Samtidigt är det inte det enda som skrivits, så det går inte att döma utifrån det.

håller med om att det kanske inte var det bästa att nysta i ,ungefär det jag själv kom fram till när jag tog med mig själv där- Var tvungen att börja få ordning i tankarna och då började jag där.

Jag hade lite glömt att jag brukar köra uteslutningsmetoden i slutet av lekarna, tack @qitis det gjorde det mycket lättare att greppa i mina hjärna!

håller med om att det kanske inte var det bästa att nysta i ,ungefär det jag själv kom fram till när jag tog med mig själv där- Var tvungen att börja få ordning i tankarna och då började jag där.

Jag förstår, och samtidigt är det ju värdefullt att få hänga med i någons tankeprocess, så det är inte dåligt!

Lobelia
har läst igenom hennes inlägg , hennes röstinlägg och det hon toeriat om
Svängde fort i fråga om Idahoe, och röstade där sist av alla. Det enda som sticker ut lite mer
Är inte så mycket klokare på vart jag har Lobelia efter genomläsningen . Kan vara ond, kan vara fe , kan vara god :idea:
Svängde jag och svängde fort. Jag gjorde ett försök att gå igenom några användares inlägg. Jag hann bara två. Med Idaho slog det mig att hon nog kunde vara ond. Efter att ha gått igenom dina inlägg, det gick betydligt snabbare, såg jag att tiden började rinna ut. Jag hade valet att rösta på Ida med en hyfsad teori eller sno ihop något snabbt om någon annan. Ett tredje val var att röstar på dig pga aktivitet.

Det blev Ida trots att hon fått nästan allaröster. Hade jag inte röstat på henne hade du förmodligen reagerat på en dåligt motiverad röst och varför jag inte röstat på ulven som ja teoriat om.

Men jag förstår att det sticker ut.

ok Så vilka känner du är onda och vilka är goda? för dig? Känns som man kan få mer ut av att fråga den frågan till alla helt enkelt för att vi bara är sju kvar .
tillägg frågar även
@Mammas
@Lobelia
@Ferrari
@Madalitso
och
@bollen__ samma sak
Jag tror just nu på mig, ferrari och lobelia som goda.
Vilket då lämnar Snurrfian, dig, bollen och mammas som onda.

Men sen blir jag så tveksam. T.ex. Har ju du nu börjat skriva mer och kännas god, och då undrar jag vem det är som lurat mig så totalt.

Helt ärligt har jag inte en susning, jag tyckte att jag var på rätt spår med mirtai, men där hade jag fel. Alla känns ulviga för mig helt enkelt.
Det känns bra trist att all info i leken försvann i och med första lynchen, jag tycker dock ett par känns ulvigare än andra, men inget handfast. Du har verkligen lagt energi på leken på ett sätt som du inte brukar som ond, men det kanske du är leksugen?

Vad tror du om Ferrari och Madalisto som ulvar? Kanske med Qitis? Jag vet inte vem mer, men det är väl max 3 ulvar om jag räknat rätt.

Men du har rätt det känns rätt hopplöst.

Jag tror just nu på mig, ferrari och lobelia som goda.
Vilket då lämnar Snurrfian, dig, bollen och mammas som onda.

Men sen blir jag så tveksam. T.ex. Har ju du nu börjat skriva mer och kännas god, och då undrar jag vem det är som lurat mig så totalt.
Om bollen är ond vad tänker du då om lynchen på Ida. Det är ingen garanti för godhet att lägga andra rösten på en ulv, men det väger en del för mig. Eller ska bollen vara fe?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar