Ulvlek - Historieätarna

Det är så jag tolkar glömmerallt. Jag tycker det känns lite sådär faktiskt, dels för att jag har nomineringar och dels för att Pega har det - jag hade ju hoppats på att nominering av honom skulle göra honom lite immun mot att bli lynchad i DL1 och själv är jag inte jättesugen på att bli lynchad heller (oavsett om jag blir BM eller inte).

Nej jag tycker inte heller det är en god idé, är ju mkt bättre att få en god BM. Dock kan ju ändå resonemanget tyda på en god GA.. Eller så är det bara ett spel för galleriet :cautious:
 
Det vet jag väl. Men om 1/3 av deltagarna är onda (i snitt) så är chansen att man blir ond två gånger i rad 1/9. Och, som alla som nån gång spelat tärningsspel vet, så har slumpen minnen

Det är också DL 1 så nån form av motivering behöver jag ha, maten var för rörig.
Detta är ju jätteintressant! På vilket sätt har slumpen minnen :)?
 
Jag kan vara frivillig som borgmästare :D Är ändå god, så det är ju bra, plus att det låter som en kul roll att ha en kort stund för att lära sig mer, även om jag blir käkad snabbt :p
Noterar den här godförklaringen. Dessutom frivillig som borgmästare, trots att det kan leda till att bli käkad tidigt. Skulle det kunna vara en ulv som är säker på att inte bli käkad och samtidigt vill ge sin sida fördel?
 
Det hade varit spännande att låta en tärning avgöra hur många ulvar en lek ska ha 😂.

Obs!! Jag lottade denna lek genom att skriva lappar med alla roller
Så ordentlig, jag skrev en lista på alla roller och bad sedan maken säga ett nummer mellan 1-13 (antalet deltagare) tills alla fått roller :rofl:
 
Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på boll


ilantazie kvar rösta
2. karamelldrottningen
3. hemlig
4. glömmerallt
5. Madalitso (med varning för att jag är glömsk, virrig, ev tidsbrist samt risk för plötsligt avhopp)
6. Ceta
7. Blacksmithfarm
8. Elo
9. Heffaklumpen
10. Cirkus
11. qitis
12. Gabby_Ossi
13 Lobelia
14. bollen__
15. LenaH
16. Pegasus63
17. Fio
18. Snurrfian
19.Poisonous
20. Niyama

Kvar att rösta: åtta
 
Det vet jag väl. Men om 1/3 av deltagarna är onda (i snitt) så är chansen att man blir ond två gånger i rad 1/9. Och, som alla som nån gång spelat tärningsspel vet, så har slumpen minnen

Det är också DL 1 så nån form av motivering behöver jag ha, maten var för rörig.
Att du behöver ha en motivering förstår jag. Det behöver vi alla. Och ja, jag förstår hur du har räknat. Men LenaH har lurat mig riktigt bra tidigare, så även om sannolikheten talar för en god LenaH så skulle jag inte våga sätta henne som varken god eller ond redan innan DL1.
 
Jag känner inte för att prata sannolikhetslära just nu så tänker ignorera den diskussionen

Det verkar som om det är en stark majoritet för att chansa med BM så jag kommer lägga min vanliga röst som vanligt, men vet inte på vem än.
 
Vem är Jakob och varför får han aldrig sex? :confused:

Konstig fråga, men skal förklara så gott jag kan...

Misstänker att Jacob är lite som mig, är alltid villig att ställa upp på en en betald middag, men samtidigt rädd för att bli middagskäket, så vi flyger upp ovanför molnen och tittar på istället.... :angel:
 
Vem är Jakob och varför får han aldrig sexor? :confused:

Jakob var en som jag spelade rollspel (sådant där med tärningar och regelböcker, inte i sängkammaren) med för ett gäng år sedan. Han lyckades med 'catstrophic failure' 5 ggr i rad. Vilket är ungefär 1 på över 3 miljoner. Varje gång vi skulle slåss så fick han ett failure.
 
Nu är jag inne från jobb och stall, nyduschad och maten är i ugnen. Tyvärr verkar min mottagning vara extra värdelös idag så tror inte jag kommer hinna gå tillbaka så himla mycket innan DL. Har läst lite i telefonen under dagen, reagerade först som många andra på att @glömmerallt röstade på samma som både BM och att åka ut, tyckte det var lite skumt eftersom BM borde man ju vilja ha en god medans man vill lyncha en ond.

Men med de förklaringarna som kom senare är jag nog ändå med på resonemanget. En ond BM kan göra livet ganska svårt medans en god BM som är framröstad kanske ändå inte är sådär stark som en lottad god BM brukar vara.

Fråga till LL @Artline
Kan BM om den blir framröstad nu till DL och även riskerar att åka ut stoppa lynchen/använda sin extraröst redan nu till DL1 eller får den sina krafter först efter DL?
 
Nu är jag inne från jobb och stall, nyduschad och maten är i ugnen. Tyvärr verkar min mottagning vara extra värdelös idag så tror inte jag kommer hinna gå tillbaka så himla mycket innan DL. Har läst lite i telefonen under dagen, reagerade först som många andra på att @glömmerallt röstade på samma som både BM och att åka ut, tyckte det var lite skumt eftersom BM borde man ju vilja ha en god medans man vill lyncha en ond.

Men med de förklaringarna som kom senare är jag nog ändå med på resonemanget. En ond BM kan göra livet ganska svårt medans en god BM som är framröstad kanske ändå inte är sådär stark som en lottad god BM brukar vara.

Fråga till LL @Artline
Kan BM om den blir framröstad nu till DL och även riskerar att åka ut stoppa lynchen/använda sin extraröst redan nu till DL1 eller får den sina krafter först efter DL?
En gissning är att den får sina krafter först efter DL.
 
Hittar egentligen inte så mycket jag reagerar starkt på, reagerade på glömmerallts röster men förstår hennes resonemang nu när hon förklarat. Därför väljer jag att rösta efter min tidigare notering om Ceta - skulle kunna vara en ulv som vill dra fördelen till sin sida.
Noterar den här godförklaringen. Dessutom frivillig som borgmästare, trots att det kan leda till att bli käkad tidigt. Skulle det kunna vara en ulv som är säker på att inte bli käkad och samtidigt vill ge sin sida fördel?
iiantazie röstar på Ceta
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp