Ulvlek - Historieätarna

Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta

Elo 1
karamelldrottningen 2
hemlig 2
qitis 2
glömmerallt 2
fio 1
cirkus 1
Bollen 1
Ceta 1
___________________

Borgmästarnomineringar

12.30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13.34 karamelldrottningen nominerar Pegasus
16.51 Ceta nominerar qitis
16.51 cirkus nominerar pegasus
16.53 Pegasus nominerar cirkus
16.54 glömmerallt nominerar qitis
17.09 fio nominerar Madalitso
17.13 Poisonous nominerar cirkus
17.59 Madalitso nominerar LenaH
18.13 iiantazie nominerar cirkus
18.13 Niyama nominerar LenaH
18.24 qitis nominerar cirkus
18.37 hemlig nominerar Niyama
19.20 Elo röstar på LenaH.
19.29 Heffaklumpen nominerar Lobelia

Ceta 1
Pegasus 2
qitis 2
cirkus 4
Madalitso 1
LenaH 3
Niyama 1
Lobelia 1
 
Känner att det börjar närma sig DL med hastiga steg. så dags för sista minutens valtal inför BM valet:

Dagens val är TUMLARE och talet är 12.

Så dagens valtal är:

12 TUMLARE, vilket är antalet jag såg på min första resa med färjan mellan Grenå och Varberg...
 
Vad kommer talet 12 ifrån? :confused:

Antalet tumlare jag kunde räkna på överfarten...

Fast jag kan ju ändra VALTALET till 40+ späckhuggare, vilket jag hade äran av att se norr om norske Andøya till påsk 1983 precis då Lofotfisket startade , då jag gjorde lumpen i marinen....
 
Senast ändrad:
Nu är jag inne från jobb och stall, nyduschad och maten är i ugnen. Tyvärr verkar min mottagning vara extra värdelös idag så tror inte jag kommer hinna gå tillbaka så himla mycket innan DL. Har läst lite i telefonen under dagen, reagerade först som många andra på att @glömmerallt röstade på samma som både BM och att åka ut, tyckte det var lite skumt eftersom BM borde man ju vilja ha en god medans man vill lyncha en ond.

Men med de förklaringarna som kom senare är jag nog ändå med på resonemanget. En ond BM kan göra livet ganska svårt medans en god BM som är framröstad kanske ändå inte är sådär stark som en lottad god BM brukar vara.

Fråga till LL @Artline
Kan BM om den blir framröstad nu till DL och även riskerar att åka ut stoppa lynchen/använda sin extraröst redan nu till DL1 eller får den sina krafter först efter DL?
Personen blir inte BM förrän vid DL och kan alltså inte stoppa lynchen. Om den som vinner utgått får den som fått näst flest röster bli BM.
 
Känner att det börjar närma sig DL med hastiga steg. så dags för sista minutens valtal inför BM valet:

Dagens val är TUMLARE och talet är 12.

Så dagens valtal är:

12 TUMLARE, vilket är antalet jag såg på min första resa med färjan mellan Grenå och Varberg...
Just nu lutar det åt @cirkus
som för övrigt inte haft sitt VALtal än. Väntar med spänning på att höra den :D
 
Jag känner inte för att prata sannolikhetslära just nu så tänker ignorera den diskussionen

Det verkar som om det är en stark majoritet för att chansa med BM så jag kommer lägga min vanliga röst som vanligt, men vet inte på vem än.
Fast jag skulle gärna vilja veta hur du tänkte när du röstade på @qitis när det fanns andra med röster? Jag har ställt frågan tidigare också, jag tycker att det finns en poäng i vad du skriver men sen gör du inte riktigt det du påstår dig vilja.
 
Okej, så man kan inte "bli av" med BM i första lynchen, oavsett så kommer vi ha en BM efter DL?

Du har rätt där, vi kommer iallafall ha en BM fram till käket (natt DL) om inte ängeln gör sitt jobb.

Fast det beror ju på om Ängeln uppfattad BM som god eller ond och vem hen väljer att skydda.
 
Jag vet inte om man ska spekulera ännu nu innan bm är vald om hur ulvarna tänker. De tar nog med alla aspekter i hur de goda tänker tänker och resonerar så huruvida de väljer att göra vet vi faktiskt inte än.
 
Elo röstar på Qitis

För att hon påstår att hon är god pga att hon är utanför lyan. Som flera andra nämnt så finns det en ond utanför lyan i detta spel! Tror att hon föll på eget grepp.

Till BM

Elo röstar på LenaH.

För att hon verkar ha koll (om hon är god) och hon var ond i förra spelet så oddsen är bättre att hon är god än ond. Pegasus skulle eventuellt bli en bra BM (tror jag) men faller på att 1, han varit god i de förestående spelen och 2, han kanske vill överleva de första två speldagarna denna gång...

Det vet jag väl. Men om 1/3 av deltagarna är onda (i snitt) så är chansen att man blir ond två gånger i rad 1/9. Och, som alla som nån gång spelat tärningsspel vet, så har slumpen minnen

Det är också DL 1 så nån form av motivering behöver jag ha, maten var för rörig.

Du borde få en sexa var sjätte slag. Och slår du 1000 slag så kommer du säkert snitta det. Men samtidigt så vet man att Jakob, oavsett vad han gör, aldrig får en sexa.

Jakob var en som jag spelade rollspel (sådant där med tärningar och regelböcker, inte i sängkammaren) med för ett gäng år sedan. Han lyckades med 'catstrophic failure' 5 ggr i rad. Vilket är ungefär 1 på över 3 miljoner. Varje gång vi skulle slåss så fick han ett failure.
Enligt det du skriver borde du ju definitivt vilja lyncha @LenaH och inte nominera henne till lyan. Du talar ju om att slumpen är förutsägbar och man får samma resultat, som din Jakob som aldrig får en sexa utan katastof. Det tyder ju mer på att du borde tro att Lena är ulv.

Lobelia röstar på Elo till lynch, det är skumt att vilja ha någon till BM som förra leken var ond med hänvisning till att slumpen inte finns utan resultat upprepar sig.
 
Noterar den här godförklaringen. Dessutom frivillig som borgmästare, trots att det kan leda till att bli käkad tidigt. Skulle det kunna vara en ulv som är säker på att inte bli käkad och samtidigt vill ge sin sida fördel?

Cetas första lek var den tidigare så kanske inte jättekoll på roller som BM?

Hittar egentligen inte så mycket jag reagerar starkt på, reagerade på glömmerallts röster men förstår hennes resonemang nu när hon förklarat. Därför väljer jag att rösta efter min tidigare notering om Ceta - skulle kunna vara en ulv som vill dra fördelen till sin sida.

iiantazie röstar på Ceta
Nog för att jag är ny, men jag var trots allt ond i förra leken utan att göra en så stor tabbe som ni antyder att jag gjort nu :D

Hade en nominering redan, och tyckte det lät som ett kul sätt att fatta lite fler roller bara :) Tänkte att alla kanske inte ville vara Bm, så tänkte vara slänga in att jag tyckte det lät spännande :p
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen
20.14 iiantazie röstar på Ceta

Elo 1
karamelldrottningen 2
hemlig 2
qitis 2
glömmerallt 2
fio 1
cirkus 1
Bollen 1
Ceta 1
___________________

Borgmästarnomineringar

12.30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13.34 karamelldrottningen nominerar Pegasus
16.51 Ceta nominerar qitis
16.51 cirkus nominerar pegasus
16.53 Pegasus nominerar cirkus
16.54 glömmerallt nominerar qitis
17.09 fio nominerar Madalitso
17.13 Poisonous nominerar cirkus
17.59 Madalitso nominerar LenaH
18.13 iiantazie nominerar cirkus
18.13 Niyama nominerar LenaH
18.24 qitis nominerar cirkus
18.37 hemlig nominerar Niyama
18:59 Snurrfian röstar på Pegasus63 som borgmästare
19.20 Elo röstar på LenaH.
19.29 Heffaklumpen nominerar Lobelia

Ceta 1
Pegasus 2
qitis 2
cirkus 4
Madalitso 1
LenaH 3
Niyama 1
Lobelia 1

Men för att börja med borgmästare rollen, jag tycker väldigt synd om @Pegasus63 som har åkt tidigt och jag hoppas att en röst på honom som borgmästare gör att hen får en chans att hänga kvar lite längre i leken den här gången. Snurrfian röstar på Pegasus63 som borgmästare.
Jag uppdaterar borgmästarelistan eftersom min röst tydligen hade kommit bort.
 
Nog för att jag är ny, men jag var trots allt ond i förra leken utan att göra en så stor tabbe som ni antyder att jag gjort nu :D

Hade en nominering redan, och tyckte det lät som ett kul sätt att fatta lite fler roller bara :) Tänkte att alla kanske inte ville vara Bm, så tänkte vara slänga in att jag tyckte det lät spännande :p
Men då haltar ju den motiveringen ändå. För du lär dig väl mer om du är med i spelet länge än åker ut tidigt? Oavsett roll alltså?
 
Snurrfian röstar på glömmerallt eftersom hon verkar vilja rösta ut den som vi väljer till BM, vilket låter rimligt, men väljer sen att rösta på en annan än den som har mer röster och säger sig sen böja sig för den allmänna viljan att rösta fram någon utan att rösta ut någon. Det känns väldigt undvikande på slutet och vill inte ens svara på min fråga. Det kan visserligen vara för att hon inte har varit inne men det är vad jag har att gå på just nu.
 
Gabby_Ossi nominerar Madalitso till BM

för det var min första tanke igårkväll när han var med och hjälpte till att reda ut rollistan och hur ficktjuveriet fungerade. Och jag har inte direkt sett något under dagen som pekar på att någon annan skulle vara bättre.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp