Ulvlek - Historieätarna

plus @fio och om jag missat någon annnan. Ja jag vill lyncha Borgmästaren, och nej jag vill inte rösta på någon annan där, däremot tänker jag ändra min vanliga röst för Q verkar inte bli BM.

Jag ser alltså inget särskilt skumt i Q om det är där missförståndet blir? Det är Bm makten jag inte vill riskera hamnar hos lyan.

Ok så du vill lyncha BM oavsett vem det blir om jag förstått dig rätt.
 
Ok så du vill lyncha BM oavsett vem det blir om jag förstått dig rätt.

Det är så jag tolkar glömmerallt. Jag tycker det känns lite sådär faktiskt, dels för att jag har nomineringar och dels för att Pega har det - jag hade ju hoppats på att nominering av honom skulle göra honom lite immun mot att bli lynchad i DL1 och själv är jag inte jättesugen på att bli lynchad heller (oavsett om jag blir BM eller inte).
 
plus @fio och om jag missat någon annnan. Ja jag vill lyncha Borgmästaren, och nej jag vill inte rösta på någon annan där, däremot tänker jag ändra min vanliga röst för Q verkar inte bli BM.

Jag ser alltså inget särskilt skumt i Q om det är där missförståndet blir? Det är Bm makten jag inte vill riskera hamnar hos lyan.
Men om du vill att den som blir BM samtidigt blir utröstad, varför väjer du då inte att rösta på någon av de som har röster tidigare? Nu gör du en poäng av att det är farligt att rösta fram en BM som kan vara ond, men försöker inte påverkar så att vi faktiskt röstar ut den som blir BM?
 
det JAG tycker är konstigt är ju att det bästa är väl att försöka få en god borgmästare ?
Är det bättre att inte ha någon bm än en god Bm? :idea:
Inte nominerar man väl en man tror är ond? det är för mig så bakvänt tänkt iaf och jag förstår det inte helt enkelt O_o
Jag acceptarar att få röster på mig till lynch - men hänger inte med på detta tänket helt enkelt
Givetvis vill jag helst ha en god BM, men det det handlar om att väga för och emot, En god Bm som onda vet om vem det är gör mindre nytta en vad en "okänd" gör det är också stor risk att den blir käkad(alternativt att ängeln skyddar den och då blir det mer fritt fram för ulvarna att käka övriga)). Medan en ond BM kan göra stor skada. DEt går att chansa på att få en god men jag tar hellre det tryggare valet att vara utan BM.


Men samtidigt är det helt värdelöst att resonera på det sättet, då skulle de onda kunna styra ännu mer över valet, då är den som blir borgmästare dömd att antingen lynchas eller käkas om det är en god i nästa DL.
Jag tycker inte det är värdelöst men det går att tycka olika. :)

Om den allmänna uppfattningen är att vi ska chansa så kan jag tänka mig att vika mig för majoriten och helt enkelt "rösta som vanligt". Men jag står fast vid min åsikt att leken är tillräckligt krånglig utan en evtuellt ond BM.
 
DL:

Elo röstar på Qitis

För att hon påstår att hon är god pga att hon är utanför lyan. Som flera andra nämnt så finns det en ond utanför lyan i detta spel! Tror att hon föll på eget grepp.

Till BM

Elo röstar på LenaH.

För att hon verkar ha koll (om hon är god) och hon var ond i förra spelet så oddsen är bättre att hon är god än ond. Pegasus skulle eventuellt bli en bra BM (tror jag) men faller på att 1, han varit god i de förestående spelen och 2, han kanske vill överleva de första två speldagarna denna gång...
 
Ja precis så.

Men kanns inte det lite konstigt ocksa?
Det ar ju extremt stor risk att vi lynchar en god som de ar. Om de dessutom ar en stark roll sa tappar ju vi en valdigt stor fordel.
Jag inser ju att vi satts i en dalig position vilket som, men vi behover ju inte spela dem i handerna.

edit; laste ditt svar till qitis ovan.
Jag tror att vi kanske maste lita pa angeln i det har fallet. Och det ger val inte helt fritt fram med tanke pa de andra specialrollerna.
 
Elo röstar på Qitis

För att hon påstår att hon är god pga att hon är utanför lyan. Som flera andra nämnt så finns det en ond utanför lyan i detta spel! Tror att hon föll på eget grepp.
inte sett det jag skrev senare?
fine Jo det vet jag visserligen Men dock om nu glömmerallt är ond ( vilket jag fick vibbar av ) så tänker jag hon inte heller vill riskera att rösta på den hon har tanken om kan vara den onda utanför lyan Om det ger bättre input i hur jag tänker
 
Men om du vill att den som blir BM samtidigt blir utröstad, varför väjer du då inte att rösta på någon av de som har röster tidigare? Nu gör du en poäng av att det är farligt att rösta fram en BM som kan vara ond, men försöker inte påverkar så att vi faktiskt röstar ut den som blir BM?
Jag har skrivit att jag ska ändra eftersom Q inte verkar bli BM?

När jag la rösten så hade väl ingen mer än en röst som BM? (hade dessutom inte tid att göra mer än skumma leken så gick på min egen röst) Vem som blir BM är Viktigt(den kan ju mycket väl överleva liksom) så den rösten ville jag inte kompriomissa med och lägga på någon annnan.

Jag var inte säker på att hinna /orka komma in så ville inte vänta med att rösta.
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen

Elo 1
karamelldrottningen 2
hemlig 2
qitis 1
glömmerallt 2
fio 1
cirkus 1
Bollen 1
___________________

Borgmästarnomineringar

12.30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13.34 karamelldrottningen nominerar Pegasus
16.51 Ceta nominerar qitis
16.51 cirkus nominerar pegasus
16.53 Pegasus nominerar cirkus
16.54 glömmerallt nominerar qitis
17.09 fio nominerar Madalitso
17.13 Poisonous nominerar cirkus
17.59 Madalitso nominerar LenaH
18.13 iiantazie nominerar cirkus
18.13 Niyama nominerar LenaH
18.24 qitis nominerar cirkus
18.37 hemlig nominerar Niyama


Ceta 1
Pegasus 2
qitis 2
cirkus 4
Madalitso 1
LenaH 2
Niyama 1
 
Jag är inte jättebekväm med borgmästaren som roll, är osäker om den varit med i någon lek där jag har varit spelare. Men om jag har uppfattat det rätt så är det en viktig roll för goda sidan. Det känns som att jag springer runt blind, men är ändå villig att lägga min röst på Lobelia. Dels för att det är typ omöjligt att få en förståelse för vilka roller folk sitter på innan DL1 men också för att jag har för mig att hon har dött tidigt i de två senaste lekarna. Så i hopp om att Lobelia ska få leva längre denna leken:

Heffaklumpen nominerar Lobelia till BM
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen

Elo 1
karamelldrottningen 2
hemlig 2
qitis 1
glömmerallt 2
fio 1
cirkus 1
Bollen 1
___________________

Borgmästarnomineringar

12.30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13.34 karamelldrottningen nominerar Pegasus
16.51 Ceta nominerar qitis
16.51 cirkus nominerar pegasus
16.53 Pegasus nominerar cirkus
16.54 glömmerallt nominerar qitis
17.09 fio nominerar Madalitso
17.13 Poisonous nominerar cirkus
17.59 Madalitso nominerar LenaH
18.13 iiantazie nominerar cirkus
18.13 Niyama nominerar LenaH
18.24 qitis nominerar cirkus
18.37 hemlig nominerar Niyama
19.29 Heffaklumpen nominerar Lobelia

Ceta 1
Pegasus 2
qitis 2
cirkus 4
Madalitso 1
LenaH 2
Niyama 1
Lobelia 1
 
Men kanns inte det lite konstigt ocksa?
Det ar ju extremt stor risk att vi lynchar en god som de ar. Om de dessutom ar en stark roll sa tappar ju vi en valdigt stor fordel.
Jag inser ju att vi satts i en dalig position vilket som, men vi behover ju inte spela dem i handerna.

edit; laste ditt svar till qitis ovan.
Jag tror att vi kanske maste lita pa angeln i det har fallet. Och det ger val inte helt fritt fram med tanke pa de andra specialrollerna.
Nja inte helt fritt fram. Jag håller med om att det inte blir bra hur vi än gör
 
Jag har skrivit att jag ska ändra eftersom Q inte verkar bli BM?

När jag la rösten så hade väl ingen mer än en röst som BM? (hade dessutom inte tid att göra mer än skumma leken så gick på min egen röst) Vem som blir BM är Viktigt(den kan ju mycket väl överleva liksom) så den rösten ville jag inte kompriomissa med och lägga på någon annnan.

Jag var inte säker på att hinna /orka komma in så ville inte vänta med att rösta.
Enligt röstlistan så hade @Pegasus63 två röster innan din andra röst på @qitis och om man nu vill få ut sen som man nominerar till BM så hade det väl varit vettigare att nominera någon som redan hade röster på sig i lynchen? Exempelvis @karamelldrottningen eller @hemlig som hade två röster innan din första röst på qitis?
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt

Elo 1
karamelldrottningen 2
hemlig 2
qitis 1
glömmerallt 2
fio 1
cirkus 1
___________________

Borgmästarnomineringar

12.30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13.34 karamelldrottningen nominerar Pegasus
16.51 Ceta nominerar qitis
16.51 cirkus nominerar pegasus
16.53 Pegasus nominerar cirkus
16.54 glömmerallt nominerar qitis
17.09 fio nominerar Madalitso
17.13 Poisonous nominerar cirkus
17.59 Madalitso nominerar LenaH
18.13 iiantazie nominerar cirkus
18.13 Niyama nominerar LenaH
18.24 qitis nominerar cirkus
18.37 hemlig nominerar Niyama

Ceta 1
Pegasus 2
qitis 2
cirkus 4
Madalitso 1
LenaH 2
Niyama 1
 
Röstlista DL1 21.30

12.30 Blacksmithfarm röstar på Elo
16.21 hemlig röstar på karamelldrottningen
16.50 Ceta röstar på hemlig
16.51 cirkus röstar på hemlig
16.53 Pegasus röstar på karamelldrottningen
16.54 glömmerallt röstar på qitis
17.24 Poisonous röstar på glömmerallt
17.59 Madalitso röstar på fio
18.24 Niyama röstar på cirkus
18.38 qitis röstar på glömmerallt
19.20 Elo röstar på Qitis
19:25 karamelldrottningen röstar på bollen

Elo 1
karamelldrottningen 2
hemlig 2
qitis 2
glömmerallt 2
fio 1
cirkus 1
Bollen 1
___________________

Borgmästarnomineringar

12.30 Blacksmithfarm nominerar Ceta
13.34 karamelldrottningen nominerar Pegasus
16.51 Ceta nominerar qitis
16.51 cirkus nominerar pegasus
16.53 Pegasus nominerar cirkus
16.54 glömmerallt nominerar qitis
17.09 fio nominerar Madalitso
17.13 Poisonous nominerar cirkus
17.59 Madalitso nominerar LenaH
18.13 iiantazie nominerar cirkus
18.13 Niyama nominerar LenaH
18.24 qitis nominerar cirkus
18.37 hemlig nominerar Niyama
19.20 Elo röstar på LenaH.
19.29 Heffaklumpen nominerar Lobelia

Ceta 1
Pegasus 2
qitis 2
cirkus 4
Madalitso 1
LenaH 3
Niyama 1
Lobelia 1
 
[...]

Till BM

Elo röstar på LenaH.

För att hon verkar ha koll (om hon är god) och hon var ond i förra spelet så oddsen är bättre att hon är god än ond. Pegasus skulle eventuellt bli en bra BM (tror jag) men faller på att 1, han varit god i de förestående spelen och 2, han kanske vill överleva de första två speldagarna denna gång...
Det fetade. På vilket sätt är oddsen bättre att hon är god denna gången? Rollerna lottas ju ut av LL och är inte beroende på vad för roll man haft i tidigare lekar.
 
Det fetade. På vilket sätt är oddsen bättre att hon är god denna gången? Rollerna lottas ju ut av LL och är inte beroende på vad för roll man haft i tidigare lekar.

Det vet jag väl. Men om 1/3 av deltagarna är onda (i snitt) så är chansen att man blir ond två gånger i rad 1/9. Och, som alla som nån gång spelat tärningsspel vet, så har slumpen minnen

Det är också DL 1 så nån form av motivering behöver jag ha, maten var för rörig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp