ULVLEK: Firefly

Och därför kändes det lite konstigt att du utelämnade bm som har stor chans att påverka utgången, speciellt om denne har sin extra röst intakt.
jag utelämnade medvetet ALLA roller i den kommentaren, den enda som indirekt kom med var ängeln och inte ens då ur annat perspektiv hur ulvarna har ett bra läge just nu om käket lyckades
Lyckligtvist var de lydiga nog att göra leken lite mer jämn än hittills genom att käka onda fen.....

Ok @Blacksmithfarm ... ;)

Inaktiviteten är en sak, jag skrev ju tom att jag var inne på att rösta på bollen__ tills hon blev utbytt. När jag inte har nåt riktigt vettigt att gå på så röstar jag gärna ut inaktiva spelare eftersom jag ändå inte får mer att tänka på där. :o

Sen reagerade jag faktiskt rätt mycket på hur du agerade när du kom in igår - först lite misstankar mot @Snurrfian :

Tillbaka - somnade och vaknade nu. Snart läst ikapp, men har ingen aning om vem som ska få min röst.

Snurrfian har ju uttalat sig lite skumt. fios röständring skulle kunna vara ett skydd av en kollega - eller?

Puh, såg att DL var framflyttat, då hinner jag läsa lite mer...

Strax efter mot @Habina :

Har inte hunnit dubbelkolla att det stämmer som Paddi säger, att bumpo inte pratat om att rösta på hemlig innan Habinas röst kom.
Men om det stämmer så är det något som gör att jag funderar över Habina, hennes förklaring om att hon blandat ihop folk hit och dit känns lite som en efterhandskonstrusktion, tycker jag...

På temat Habina, direkt efter DL-Uppdateringen postar hon detta:

Snabbast ut att kasta misstankar mot fio - för att ingen ska hinna tänka tanken att granska Habina själv?

För att sen 21.09 (?) ta rygg på @quarter4ever och slå spiken i kistan för fio? Det känns rätt morskt att fälla en avgörande röst där efter någon annans teori.

Sen reagerade jag en aning på detta:

LenaH

I början av leken var det en del fe-kommentarer från henne, och jag undrar om inte det kan tyda på att hon kanske är ulv som fiskade efter sin kompis?
Det är inte riiiiktigt min stil att fiska genom att prata om en roll och dess funktioner utan jag svarade på @Asko s funderingar som jag inte höll med om.

Dessutom känns det helt befängt att fiska i blindo på det sättet. :p

@Lobelia och @Paddington har jag inget grepp om alls. Paddi har kommit med en del sammanfattningar men det var inte så värst många egna tankar i dem så jag vet verkligen inte. Är det Paddis tur att vara ond måhända?
Nånting känns lite off men hon har mindre lektid än vad jag är van vid.

Lobelia har jag inte sett mycket av alls så jag blir glad för lite input eftersom Ferrari inte heller var så aktiv.

Någon av dessa två bör vara ond.

Nu e jag på väg till jobbet men tackolov så är det bara halvtid så jag har nog lite energi kvar i eftermiddag till er också :) Men jag tror jag vet vem jag ska rösta på, ska läsa igenom lite först.
har Asko varit inne något sedan hon skrev detta i fm? I så fall har jag missat det ?

Tillägg: Nä det har hon inte -kollade på inläggsstatistiken

Återstår @Snurrfian ... :p I början tyckte jag nog som fio - att hon gav ett gott intryck men sen kom det inte så mycket mer? Mycket försvar utan att egentligen behöva och att automatiskt misstänka någon för att den misstänker en själv känns mer som en trängd ulv. Måste läsa mera.

Jag börjar med Snurris som i mina ögon betedde sig märkligt. Ja jag misstänker henne och Q med och jag röstar på henne, men det efter att ha hoppat på leken och visserligen läst men inte analyserat allt och där tidsperspektivet om vem som gör vad och när blir lite förvridet då jag följt leken högst halvhjärtat.

Jag finner en del småskumma saket med folk och bestämmer mig för att Snurris är skummast för mig just då och hon försvarar sig med näbbar och klor som jag raddat upp en massa mot henne när det för mig rör sig om tveksamheten. Hon skriver om hemlig såsom hemlig är god (som jag uppfattar det) och det innan avgörandet vid lynchen.

Jag har svårt att tolka det då det inte är så jag upplever att Snurris spelar oavsett roll. Hon ligger inte ens särskilt illa till utan det är rätt klart att hon kommer att klara sig i lynchen. Så från att ha haft ganska vaga misstankar så stärks dessa genom hennes agerande, eller snarare det mig att fundera vad som ligger bakom.

……

Hon blir stressad vid DL ett av alla tidiga röster

Funderar över @Paddington s röst på Habina, om jag fattar rollistan rätt så är det väl de onda som jagar i den här leken? Och de goda som utifrån att onda jagar i denna leken (min reflektion är att onda jagar goda och tvärt om)

Hon röstar med motiveringen ”Snurrfian röstar på LenaHeftersom jag tror att hon försöker flörta med lyan och alltså är den onda feen”

Varför Lena skulle flirta med fen framgår inte och Snurris gör som vanligt lätt för sig och röstar på Lena men försvarar sig med att hon inte han bättre.

Snurris menar sedan att Habina kommer att bli granskad för att fio kanske räddade henne (min kommentar, fio var god så hade ingen anledning att rädda Habina).

Snurris kommenterar sedan att fio antyder att hon delvis räddade Habina för att hon tyckte synd om henne och menar att visst är det tråkigt för Habina men det ser ut som en räddningsaktion ändå (är det inte en räddningsaktion oavsett syfte?

Igår kl 10:24#215

”Nu hade visst ulveländena redan hunnit käka dig men jag känner ändå att jag vill förklara vad jag menar, jag blev fundersam på om jag hade missat något ang Hemlig, att jag alltså borde ha uppmärksammat något som faktiskt gjorde henne ond.”

Det fetmarkerade ser mycket märkligt ut som förklaring, det är liksom så dags att börja spekulera i om den som med mycket stor sannolikhet kommer att ryka om några minuter är ond eller god och att tala om att gå tillbaks och kolla. Det känns som en efterhandskonstruktion.

Snurris spekulerar om ett samband mellan fio och ferrai (mig) vilket det uppenbarligen inte varit. Och är mycket misstänksam mot fios röständring.

Hon undrar hur: ”hur hon (Asko) kan veta att det skulle kunna vara fem onda, känns inte det nästan orimligt många när ulvarna dessutom har möjligheten att bikta sig?

Här vrida snurris verkligen till det och undrar hur Asko kan veta att det skulle kunna vara fem goda. Och tja alla som leker vet att det i teorin att det kan vara 10 onda men hur många det verkligen är skrev asko inget som att hon kände till. Det känns verkligen som hon vill att Asko ska vara skum och vrider till det Asko skrivit efter eget syfte. Och upprepar det flera gånger såsom hon vill inpränta i oss att Asko skrev så trots att det snarast är Snurris något suspekta tolkning.

-----
Sammantaget, Snurris känns skum, hänger upp sig på detaljer som hon dessutom misstolkar, men om hon är ond för det. Det får jag fundera mer på.

:banghead: Och om jag inte hade ifrågasatt din röst, vad hade hänt då? Jo jag hade blivit ifrågasatt varför jag inte gjorde det... Been there... Alltså valde jag att försvara mig direkt.
Alltså jag menar inte att du inte ska kommentera alls, men du lade ner hela din själ i det och det var inte så att jag skrivit en uppsats om mina misstankar.

Åkej, varning för långt inlägg :cautious:

För hjälp med tidslinjen från igår:
Är hon så ny? :o Eller blandar jag ihop henne med en annan.. :cautious:

Intressant, för jag tänker exakt samma sak men om de goda. Men OM vi båda skulle ha rätt ... vem sjutton är fio?!

...
fén? :eek:

edit: det är ju onekligen ett sätt att dra uppmärksamheten åt sig och ulvarna skulle ju veta vilka som inte ingår i deras lya. hmmm eller är det för riskabelt :cautious:
editedit: känns som att det sitter en fé någonstans och småskrattar åt mig :rage:
Här kommer jag tänka på att fio kanske är fé (felaktigt i knooow :banghead:)

Tillbaka - somnade och vaknade nu. Snart läst ikapp, men har ingen aning om vem som ska få min röst.

Snurrfian har ju uttalat sig lite skumt. fios röständring skulle kunna vara ett skydd av en kollega - eller?

Puh, såg att DL var framflyttat, då hinner jag läsa lite mer...
BSF verkar fokuserad på snurrfian här även om hon nämner fio.

Har inte hunnit dubbelkolla att det stämmer som Paddi säger, att bumpo inte pratat om att rösta på hemlig innan Habinas röst kom.
Men om det stämmer så är det något som gör att jag funderar över Habina, hennes förklaring om att hon blandat ihop folk hit och dit känns lite som en efterhandskonstrusktion, tycker jag...
BSF skriver om paddi, bumpo och habina.

ok mina tankar från idag - en sak jag hittade förut som fick alla mina varningsklockor att ringa ( och det högt !) se mina understrykningar

nu ska jag förklara varför jag reagerar så starkt på detta.
Hon hintar tydligt att det inte finns ett samband mellan sig själv och andra......
Hon godförklarar snurrfian outoftheblue?
hallåååå!!!!
det finns bara en som kan vilja göra det så här tidigt i leken med Q1 ute sas, VEM annars kan ha en aning om någon alls?
För att våga skriva dyligt så vill man meddela sig med lyan- one way or the other -för mig är det helt obvious tom ....
det finns en som har info just nu och det är
Tada !!! onda fen!
som kan ha
1) (troligast) använt full spioninfo....
2) ha siat någon ?

och vad det lämnar snurrfian till vilken roll låter jag vara osagt
Just nu känns som det finns iaf två olika sätt att se det på , men oavsett vilken roll hon har så tycker jag att det faktiskt är mest är riktigt troligt att fio är onda fen ....
och som sagt vad det ger vart vi har snurrfian känns som jag inte vill syna för stunden

quarter4ever röstar på fio
Q skriver om och röstar på fio

fén har ett antal hyss, ett av dem är en sia - jag förstår det som att Q tror att fio siat snurrfian som ulv? Eller??

Vilket skulle kunna förklara snurris kommentar om rösterna på hemlig?
Verkar fortfarande fokusera på snurris.

att hon använt ett annat hyss menar du - jo kom på att det kan vara så.

Så: Eftersom jag ändå har en röst och det inte är så stora marginaler så väljer jag en av de jag reagerat på som redan har röster.

Och som Q varit inne på här - det finns en möjlighet att fio gjort bort sig och avslöjat att hon är fén. Så därför blir det såhär:

Blacksmithfarm röstar på fio
Men här röstar hon istället på fio.

Det är vagt, och jag avskyr detta. Men jag svor över både Q och BSF igår när jag fick en känsla om att jag hade fel om fio igår. Det kände som att någon/några hade utnyttjat tillfället och hakat på med teorin om fio som fé. Och just nu håller jag Q åt det godare hållet än BSF.

Gah, this sucks.

Men Asko röstar på Blacksmithfarm enligt ovan.

Jag funderar lite över varför bumpo blev käk. Det som slår mig är att det kan vara lägligt för ulvarna att reda ut att bumpo inte var ulv då detta lede till misstankar mot Habina.

Ok @Blacksmithfarm ... ;)

Inaktiviteten är en sak, jag skrev ju tom att jag var inne på att rösta på bollen__ tills hon blev utbytt. När jag inte har nåt riktigt vettigt att gå på så röstar jag gärna ut inaktiva spelare eftersom jag ändå inte får mer att tänka på där. :o

Sen reagerade jag faktiskt rätt mycket på hur du agerade när du kom in igår - först lite misstankar mot @Snurrfian :

Strax efter mot @Habina :

För att sen 21.09 (?) ta rygg på @quarter4ever och slå spiken i kistan för fio? Det känns rätt morskt att fälla en avgörande röst där efter någon annans teori.

Sen reagerade jag en aning på detta:

Det är inte riiiiktigt min stil att fiska genom att prata om en roll och dess funktioner utan jag svarade på @Asko s funderingar som jag inte höll med om.

Dessutom känns det helt befängt att fiska i blindo på det sättet. :p

Jag försökte hinna med att speed-teoria och ta upp allt jag antagligen skulle hunnit ta upp om jag inte somnat utan varit med i leken på kvällen - därav blev det hoppigt.

Sedan hade jag inte koll på ställningen utan röstade helt enkelt på den som jag då tyckte kändes mest skum.

jag känner att jag for
Jag måste medge att tanken om varför bumpo käkades skulle kunna vara för att få dig att verka lite mer god;)
Jag menar så här.
OM du nu sitter i lyan så vet ju du och andra lyakompisar att bumpo inte sitter i lyan tillsammans med dig
Jag tror också att bumpo var en de kände sig mest säker på INTE var onda fén då hon inte skrivit något alls som skulle indikera det
Och eftersom tanken från @Paddington igår var att bumpo skulle skrivit i lyan att hon skulle rösta på hemlig och att det var därför du trodde att du la en andraröst, så skulle ju indirekt att bumpo käkades visa att det inte stämmer ?

Om du vore god och ulvarna ville ha chans att rösta ut dig så borde ju tvärtom bumpo varit bra att ha kvar i leken så att de kunde få er två som de mest misstänkta idag ?

Men sedan kan du förstås lika gärna vara god ändå, men ovan är en tanke jag iaf har om det hela....

Vad tycker du om alla som är kvar i leken?
Jag ser mest att du försvarat dig själv och det skulle ge mig mer om du på de 7 ,utöver dig själv, som är kvar kommer med lite reflektioner . Om du är god , så borde ju minst 3 av de 7 vara onda? Och utöver Paddington är det ingen jag kommer ihåg att du misstänker direkt så här långt in i leken?

@Lobelia

har Asko varit inne något sedan hon skrev detta i fm? I så fall har jag missat det ?

Tillägg: Nä det har hon inte -kollade på inläggsstatistiken
Eh, som märkes så tappade jag energin :o men skrapade ihop lite nu och fick fram en röst iallafall.

Antingen antar jag rätt eller så blir jag totalt grundlurad av dig och LenaH - men det som sker, det sker :p

Jag försökte hinna med att speed-teoria och ta upp allt jag antagligen skulle hunnit ta upp om jag inte somnat utan varit med i leken på kvällen - därav blev det hoppigt.

Sedan hade jag inte koll på ställningen utan röstade helt enkelt på den som jag då tyckte kändes mest skum.
@Asko föklarade det precis nu.

jag försökte hinna med att ta upp allt som jag reagerade på innan DL, med mindre än en halvtimme på mig.

Som du även ser så var fio med i mitt första inlägg av misstänkta, och det var även där min röst hamnade, då jag sett att hon fått en tidig röst och jag faktiskt inte ville fega ur och rösta på någon helt annan än de som jag uppfattat som mest misstänkta av både mig och andra.

@Asko föklarade det precis nu.

jag försökte hinna med att ta upp allt som jag reagerade på innan DL, med mindre än en halvtimme på mig.

Som du även ser så var fio med i mitt första inlägg av misstänkta, och det var även där min röst hamnade, då jag sett att hon fått en tidig röst och jag faktiskt inte ville fega ur och rösta på någon helt annan än de som jag uppfattat som mest misstänkta av både mig och andra.
Ja jag är ledsen men jag orkar inte något mera nu - nu får det bli som det blir :p
Om jag har fel så ber om jag om ursäkt, om inte ...

Jag är fortfarande misstänksam mot alla, ingen känns som jag kan låta bli att misstänka just den för stunden- utom mig själv förstås- några är ju onda, det gäller ju bara att hitta dem!
liksom det kan ju inte finnas 7 onda kvar förutom mig - då hade de ju vunnit för länge sedan!:angel:
Det märks att det blivit en lek utan info, iom att spionlärlingen åkte först, och sedan jag mitt nöt gick i bräschen igår så fio ,som var siarlärling , åkte......
Inte ens att onda fen blev käk kan ens ge någon ledtråd alls egentligen, då Bumpo inte varit inne i leken sedan lördag, så hennes resultat ev ev spioninfo, sia , etc etc har inte ens kommit med....

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 713
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 754
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 807
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
8 992
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka