ULVLEK: Firefly

Vem f-n ska jag rösta på? Med tanke på min "dust" med Snurris så känns det rätt naturligt att lägga rösten där, men hon kan lika gärna vara ärligt förorättad och därför reagerat på misstankarna..

HJÄLP

Snurrfian röstar LenaH, Asko, Q Tycker det är kul att Asko skriver hejvilt och kommer med nya tankar. Väljer en Jedi Starfighter och inser det kan bli trångt på rymdskeppet vilket Habina noterar, undrar sedan vad Habina reagerar på och Habina förtydligar att de enda som behöver bekymra sig om plats är ulvarna som är i grupp. Säger att hon inte tänkte så långt, hon gick först på namnet och sedan bildgooglade hon. Svarar sedan LenaH att hon åtminstone hade en teori om LenaH även om den var tunn, men i övrigt hade hon tappat kollen. Undrar lite över rösterna på hemlig och måste kolla upp vad folk reagerade på. Svara Habina att även hon själv (habina) kommer bli del av den granskningen eftersom fios röständring ser ut som en räddningsaktion för Habina. Fortsätter att det skulle vara tråkigt för Habina att åka tidigt igen men det går inte att komma ifrån att det ser ut som en räddningsaktion å det gör henne fundersam. Svarar Habinas inlägg att det är tänkvärt det hon skriver men hon tänker iaf inte godförklara Habina för det. Funderar över om det finns ett samband mellan Fio och Ferrari om det inte var Habina som var uppe för räddningsaktion.

Teoriar lite kort: Vill se mer av bollen, bsf, mig själv, bumpo. Funderar över Asko och varför denne inte vill att vi ska fokusera på första omröstningen och att det känns som orimligt många med 5 onda. Vet inte var hon har Habina, känns som en uppenbar räddning av denne igår. Blir inte klok på fio heller. Vill veta hur LenaH tänker efter gårdagens lynch (se LenaH). Noterar att Ferrari ersatts av Lobelia.

Skriver som svar till mig att det vid första anblick såg ut som ett räddningsförsök av Habina vilket gjorde att hon funderade över henne men landade mer på fio. Skriver sedan som svar till asko att hennes kommentar känns märklig eftersom det känns väldigt mycket med fem onda och ska kolla upp vad bsf egentligen skrev. Försöker hitta vad bsf skrev, kan inte göra det vilket gör att hon röstar på Asko i Dl2 eftersom denne försöker få det att låta som att hon inte vet hur många de är i lyan.

Noterar att Lobelias första tanke verkar vara att fios röständring hade kunnat vara ett räddningsförsök av Ferrari/lobelia själv och inte av Habina eftersom Lobelia säger att räddningsförsöket var svårt att undvika att se. Tycker Lobelia gör det lätt för sig genom att misstänka Snurrfian och inte läsa det hon skriver. Fortsätter hamna i försvarsställning. Tycker Q drar snabba slutsatser från ingenting och att fio inte godförklarade Snurrfian utan höll henne åt det godare hållet just då. Undrar varför Q vill lägga skulden på Snurrfian för att Q var med och röstade ut en god, tycker att Q får stå för sina egna slutsatser och tänker inte ta ansvar för dem. Skriver vidare att när Q kom tillbaka i leken så hade Snurrfian redan röstat och valde att försvara sig mot lobelias röst eftersom hon vet sin roll men inte har någon susning om fios.

Idag har Snurrfian fastnat för Q, tycker det känns konstigt att hon blir misstänkt för att inte ha hejdat Q från att ha röstat på en god när Snurrfian bara var inne en stund innan DL och då valde att försvara sig själv. Även om Q backar när Snurrfian ifrågasätter så ger det henne onda aningar.

Funderar över BSF som lade avgörande rösten på fio igår och varför Q inte frågasätter den mer, undrar om Q och bsf kan vara kompanjoner. Blir inte klok på Asko, tycker det är ok med att denne läst fel men tycker det är något som skaver rejält. Säger det väckts misstänkar mot henne och att käket av bumpo skulle vara ett försök att godförklara denne samtidigt som det är mest andras handlande som gör att Habina hamnat åt onda håller och undrar vidare om det är rena tillfälligheter som gör det. Blir nervös över LenaH samtidigt som hon känner sig rätt misstänksam mot Bsf så skriver bsf det som Snurrfian tänker om LenaH. Undrar om det är två onda som försöker skapa avstånd till varandra eller om det är en god och en ond och vem som då är vem av dem. Eller om det kan vara två goda. Tycker jag försvinner i periferin och skriver inget som fastnar. Fastnade med Lobelia igår och hamnade i försvarsställning och undrar om de två inte pratade förbi varandra i övrigt vill hon se mer av Lobelia för att veta var hon har henne. Det är för lite att gå på.

Röstar idag på Q för hon tycker denne är skummast, men det kan vara fel ute. Men det är det som fastnat eftersom de haft en diskussion idag om fio-röstningen igår.

Jag reagerade inte på Snurrfians inlägg om hemlig när jag läste igenom det första gången, men utifrån vad både Q och Lobelia tagit upp så ser jag vad de menar. Det ser onekligen lite ut som att hon vill distansera sig från att ha misstänkt hemlig. Både idag och igår hamnade hon i en hel del försvarsställning och jag läser inte riktigt det hon tycker sig läsa i Qs inlägg. Nu vet vi att Snurrfian inte var onda fén som Q skriver, men det känns som Snurrfian reagerar lite för mycket på Qs inlägg?

jag känner lite såhär att den jag ändå tycker känns vääääldigt medglidande och inte kommit med sitt vanliga grävande så är det BSF
Jag vet att du har varit sjuk, jag har också varit det under leken. Men någon liten tanke borde ha kunnat komma med tycker jag ändå
Jag kör vidare i min nya vana att rösta i tid ( kors i taket !) och ser istället till att möjligen ändra min röst om något annat framkommer , som jag kan hålla med om.

quarter4ever röstar på blacksmithfarm
då hennes brist på egna teorier kan betyda att hon är en ulv som bara hänger med i andras tankar istället för att gräva själv
Och BSF som jag knappt noterat, det är klart ett tecken på att hon glidit med....

DL 3
19:58 Asko röstar på Blacksmithfarm
20:17 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
20:19 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:29 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:37 Habina röstar på snurrfian

Blacksmithfarm 3

quarter4ever 2
Snurrfian 1
Ganska spritt, den här röstningen är intressantast hittills. Även om jag kanske uppskattat om goda samlade sina röster för säkerhets skull.

Q menade att om du var ulv, så skulle det kunna vara något du tänkt skriva i lyan men råkat skriva här. Men eftersom det skedde efter dl så stämde det inte. ;)
Att jag plötsligt fick en illabådande känsla om att bsf och Q satt i lyan och fnissade åt mig?

... hey Q försökte du erkänna att jag borde ha skrivit det i lyan då du sitter där? :p

Jag hinner inte gå igenom fler nu, jag tycker att det finns flera småsaker som skaver med Snurrfian och jag tror att Lobelia kan vara något på spåret med Snurrfian och det är det bästa jag har just nu.

Paddington röstar på Snurrfian

jag har aldrig någonsin påstått att snurrfian skulle kunnat vara onda fen!
antingen en ulv eller en god roll är de alternativ jag haft på henne !
sorry, det gick lite fort på slutet när jag gick igenom Snurrfians citat och såg ditt det här citatet fladdra förbi i ett av hennes inlägg och hann inte läsa det ordentligt
tja du säger inte heller varken då eller nu i efterhand att jag hade kanske fel om fio för att jag antog något om dig ( om vilken roll du skulle kunna ha- ) och det reagerar jag lite på nu om inte annat.
Jag framför ju ganska klart att spioninfo borde kunna vara det som onda fen hade tagit efter DL1 som första hyss och inte särskilt svårt då att räkna ut vilken roll jag då kunde tro att du hade ? fine om det inte hanns med under DL, men sedan? Vi väntade ju rätt länge på uppdateringen och någon liten fundering om att jag var ute och cyklade ang fio som onda fén om du vore god skulle ju kunnat vara på sin plats
Och jag är lite ambivalent här för det går att se protester som indikerar på att den rollen inte är din, så det känns lite som antingen eller i den funderingen.

Just nu verkar det stå mellan BSF och Q och med snurris som outsider.

Q är min huvudmisstänkta
Att lägga min röst på BSF som jag knappt reflekterat över känns fel och det skaver att det blivit så många röster där så jag får falla tillbaks till Snurris.

Lobelia röstar på snurrfian. Hon reagerar oproportionellt på mina misstankar och verkar vilja sprida misstankar till höger och vänster.

Jag blir sjukt nojjig nu. Lobelia och paddington som jag inte litar på öht har bägge röstat på snurrfian...

Habina ändrar röst till blacksmithfarm

Då jag tror att LenaH kan vara någonting på spåren och att blacksmithfarm inte bara är sjuk utan dessutom luden! :nailbiting:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30