Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har funderat lite över B2

Orginalet på rollen, Koppen, missade ju att rösta första DL.

I DL 2 lägger hon sedan en tidig röst på ulven Emtherlia. Det talar till hennes fördel men inte så pass att jag vill sätta henne som god.

Jag tänkte bege mig ut på en långpromenad med vovven. Är lite osäker om jag hinner tillbaka innan DL. Har visserligen mobilen med mig, men det är svårt att gå och skriva samtidigt :angel:
Jag lägger en säkerhetsröst så länge, och eftersom jag inte hittar något jättesupermisstänkt just nu så är jag öppen för att ändra den om det dyker upp något bättre.

Jag tycker att Emtherlias röst på Q är det skummaste idag. Det är dels för att jag ogillar att någon ska bli misstänkt pga. att den inte förstått/missat något i rollistan. Jag har själv blivit det, jag förstod verkligen inte vad jag läste, samt hade missat något, ställde frågor om det och blev sen utröstad. Folk behöver inte vara onda för att läsa fel.
Visst brukar Q vara skärpt, men hon hade ju aviserat att hon hade lite med tid igår och då kanske det är lätt att missa något. För att rösta på Q så vill iallafall jag ha mer att gå på än det lilla. Så därför tycker jag att hon högg lite väl lätt på Q idag. Det gör mig lite fundersam.
Jag medger att det inte är mycket till teori, men som sagt, jag vill inte missa att rösta så den får duga så länge.
bollen__ röstar på Emtherlia

Sedan teorier hon om att Emro lägger en tredje röst på klara. Det visar sig sedan att det var fel och klara bara hade en röst. Slarv eller ett försök att sprida misstankar?

Det är också intressant att Emro lägger sin röst på Klara när ulven Emtherlia har 2 röster och Klara 2. Det känns ju en aning räddningsröst-aktigt.

Sedan funderar hon över emtherlias röständring

Försöker bara vrida och vända på allt. Du har rätt i att det talar emot det när hon bytte röst tidigt. Om hon bytte rösten för att de i lyan trodde att Q var/är vargen så är kanske både snurris och FiaM goda. För om lyan trodde det borde väl kanske ingen annan ulv röstat där heller? Eller ja kan kan de ju naturligtvis.

Sedan tvekar hon att rösta på Emro med motiveringen att hon vill rösta ut ensamvargen.

Nej ikväll tycker jag verkligen att det är jättesvårt. Kommer knappt ihåg vad jag läser (kanske är dunderhoningens fel iofs :angel: )
Jag försöker påminna mig om hur Art brukar spela när hon är god och när hon är ond men jag blir fanken inte klokare. Jag tycker att hon känns ganska slätstruken på något sätt, och det kanske är så en ensamvarg skulle spela? Jag vet inte.
Ser att Q har röstat på henne också.
Tycker också att det skaver lite att hon tycker att det var anmärkningsbart att jag verkade försöka sprida misstankar mot de som röstade på Q. Själv förstår jag inte riktigt varför det skulle vara konstigt att försöka rota i de rösterna iom att en ulv la en röst där, då kan det finnas fler.
Jag tror iallafall inte att Q är ensamvarg. Jag tror inte att hon hade varit så oskärpt och dragit på sig misstankar om hon varit ensamvarg, även om hennes missar beror på IRL så tror jag att hon hade varit försiktigare som ensamvarg. Tror faktiskt att hon hade varit försiktigare som ulv också.

Emro ligger ju inte helt bra till och jag kan absolut köpa det som finns i teorierna mot henne. Men det känns bättre att få ut ensamvargen än en ulv, just ikväll iallafall.

Trots det lägger hon slutligen en röst på Emro i ett läge där det redan är klart och avgjort.

Jag tycker att både Q och Paddis verkar väldigt vettiga i denna lek och det hade varit trevligt om de röstat på samma :angel:
Men jag måste nog hålla med Paddis idag att det väger över till Emros del. Även om det vore bra att få ut ensamvargen så är ju en ulv tämligen bra att få ut också!
Jag tror också att Emro är ulv efter gårdagens röstning. Sen har hon inte gjort mycket för att bemöta teorierna mot henne idag och det känns lite som en uppgiven ulv. Dessutom tycker jag att hennes röst på cirkus idag stinker..
bollen__2 röstar på Emro

Sedan velar hon igen

Jag kan visserligen ändra min röst för jag velade mellan Art och Emro men det kändes inte som att det gör någon skillnad om Art får 2 eller 1. :crazy:

Sammanfattningsvis finns det lite som skaver med bollen tycker jag:
- missen om klara och antalet röster på henne. Vanligt att onda slarvläser när de ska försöka bygga teorier.

- oviljan att vilja rösta på Emro som mer eller mindre var outad som ulv. Hon velar fram och tillbaka på ett i mina ögon märkligt sätt

- den mycket sena rösten på Emro. Den kom i ett läge när det redan var avgjort och efter mycket velande.

Rösten på Emtherlia väger upp positivt men inte tillräckligt för att jag ska tycka det är tillräckligt. Dessutom har jag spelat ond med bollen flera gånger och vet att hon inte drar sig för fem öre att offra sina kollegor med tidiga röster för att skaffa sig alibi.

Mirtai röstar på bollen

ELLER så gör du ett bra försök att sprida misstankar, för jag har inte alls släppt min tanke om dig som ensamvarg, tvärtom så stämmer den ganska bra, faktiskt..
Glömde svara på det här.

Det var inte min mening att sprida misstankar mot dig.Det var inte det jag ville få fram. Jag var trött och det var snarare paddans godhet jag ifrågasatte eftersom hon misstänkte mig så hårt. Jag tänkte inte klart.

Idag har jag svårt att tänka mig paddan som ond med tanke på alla teoriinlägg hon gör. Luras hon så förtjänar hon nästan att vinna :p

btw @Gabby_Ossi
Efter diskussionerna om ev outning av borgmästaren - visst är det så att borgmästaren inte kan avbryta lynch i denna lek. Det står iaf ingen om det i rollistan?

Mags - borgmästare, gammal vinnare från distrikt 4 som i kraft av sin ålder och erfarenhet av spelen har utslagsröst om det står lika i en lynch samt en extraröst att använda någon gång under spelet.

btw @Gabby_Ossi
Efter diskussionerna om ev outning av borgmästaren - visst är det så att borgmästaren inte kan avbryta lynch i denna lek. Det står iaf ingen om det i rollistan?

Mags - borgmästare, gammal vinnare från distrikt 4 som i kraft av sin ålder och erfarenhet av spelen har utslagsröst om det står lika i en lynch samt en extraröst att använda någon gång under spelet.

Nej, inget lynchstopp

Ja, när jag nu fick komma tillbaka som boll2 så har jag bestämt mig för att lämna det tills vidare och istället kolla mot övriga röster. Jag tror inte vi kan få ut så mycket av att fasta i just den biten Mirtai, Snurrfian och boll1 igår. Lite längre fram tänker jag mig att det är smart att gå tillbaka och analysera lite när vi vet mer.
Hur ser du på Snurrfian och Mirtai nu när det har gått några dagar?

Det börjar bli dags att lägga en röst och jag börjar få lite Åhgren här :crazy: ingen känns klockren.

De jag funderar över är Q4 (som ensamvarg) Art (indirekt Snurrfians men enbart om Art är ond) och nu efter att ha löst B2:s inlägg igen och andras funderingar

Hur ser du på Snurrfian och Mirtai nu när det har gått några dagar?
Jag tycker att de är jättesvåra att få grepp om.
Mirtai har ju 2 röster som inte talar till hennes fördel, den på B1 och den på EmmaN. Samtidigt röstade hon på emro. Kan det vara en alibiröst eller är hon god?
Snurrfian röstade B1 på, innan B1 ( :p ) ändrade till Mirtai. Det var ju främst för att B1 tyckte det var så knepigt att hugga på cirkus frågor..men sedan dess kan jag inte säga att hon gjort något stort intryck på mig. Nu idag har hon ju lyft fram cirkus inlägg från igår där cirkus vill ha Paddis eller TLV som vargen. Kan nog ev tänka mig TLV i den rollen, men inte Paddington. Visst det vore det perfekta sättet att verka god men jag tror inte att Paddi skulle lägga ned så mycket tid på att hitta onda och dessutom peka ut dom om hon var ond själv :p

Å herre jisses!
Helt missat att klockan var så mycket!!!!

Utifrån tidigare teorier idag

Paddington röstar på TeamLundVer

Tycker dels att röstmotiveringen på klara i DL2 skaver samt att hon när hon släppte Habina i diskussionen om "lugn", inte gick vidare och undersökte varifrån den teorin kom från början (dvs emro)

Artline röstar på TeamLundver
Jag tror hon påpekade att Q var ensamvarg trots hon själv är det. Sedan för att hon var snabb på att följa Emros feltolklning av habina. Sedan har vi även teoriinlägget dag ett som kändes som en ond som ville fylla i så mycket som möjligt.

Äh paddan raderade resten av mitt inlägg :arghh:

..även B2
Frågan är vem som är mest trolig som ond. Q4 känns mindre ensamvarg än igår. Art kan jag ju inte få grepp om men det som oroar mig mest är att jag och andra så lätt satte B2 som god utan att tänka efter. Jag är rädd att jag blivit frundlurad.

TLV röstar på B2

med det lilla jag hunnit kika på leken idag så är den jag känner mig mest frågande till ändå
TeamLundVer
jag får ingen rätsida på henne, och i det senaste så tycks ringrostigheten vara rejält bortblåst så jag funderar helt enkelt på om det kan dölja sig en slug ond bakom denna person
quarter4ever röstar på TeamLundVer

Av de två som har fått röster hittills känns TLV betydligt skummare än Bollen_, speciellt med Cirkus testamente i bakhuvudet, för även om hon bara har siat en person så kanske en del andra saker föll på plats när hon fick kolla på det.
Med tanke på att TLV har röstat på Klara och den kända ulven Emro följde med en andra röst gör att jag tror att hon TLV antingen är ulv eller ensamvarg
Snurrfian röstar på TeamLundVer

Artline röstar på TeamLundver
Jag tror hon påpekade att Q var ensamvarg trots hon själv är det. Sedan för att hon var snabb på att följa Emros feltolklning av habina. Sedan har vi även teoriinlägget dag ett som kändes som en ond som ville fylla i så mycket som möjligt.
? Vad menar du med att jag försökte fylla mitt teoriinlägg med så mkt som möjligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII