Har funderat lite över B2
Orginalet på rollen, Koppen, missade ju att rösta första DL.
I DL 2 lägger hon sedan en tidig röst på ulven Emtherlia. Det talar till hennes fördel men inte så pass att jag vill sätta henne som god.
Sedan teorier hon om att Emro lägger en tredje röst på klara. Det visar sig sedan att det var fel och klara bara hade en röst. Slarv eller ett försök att sprida misstankar?
Sedan funderar hon över emtherlias röständring
Sedan tvekar hon att rösta på Emro med motiveringen att hon vill rösta ut ensamvargen.
Trots det lägger hon slutligen en röst på Emro i ett läge där det redan är klart och avgjort.
Sedan velar hon igen
Sammanfattningsvis finns det lite som skaver med bollen tycker jag:
- missen om klara och antalet röster på henne. Vanligt att onda slarvläser när de ska försöka bygga teorier.
- oviljan att vilja rösta på Emro som mer eller mindre var outad som ulv. Hon velar fram och tillbaka på ett i mina ögon märkligt sätt
- den mycket sena rösten på Emro. Den kom i ett läge när det redan var avgjort och efter mycket velande.
Rösten på Emtherlia väger upp positivt men inte tillräckligt för att jag ska tycka det är tillräckligt. Dessutom har jag spelat ond med bollen flera gånger och vet att hon inte drar sig för fem öre att offra sina kollegor med tidiga röster för att skaffa sig alibi.
Mirtai röstar på bollen
Orginalet på rollen, Koppen, missade ju att rösta första DL.
I DL 2 lägger hon sedan en tidig röst på ulven Emtherlia. Det talar till hennes fördel men inte så pass att jag vill sätta henne som god.
Jag tänkte bege mig ut på en långpromenad med vovven. Är lite osäker om jag hinner tillbaka innan DL. Har visserligen mobilen med mig, men det är svårt att gå och skriva samtidigt
Jag lägger en säkerhetsröst så länge, och eftersom jag inte hittar något jättesupermisstänkt just nu så är jag öppen för att ändra den om det dyker upp något bättre.
Jag tycker att Emtherlias röst på Q är det skummaste idag. Det är dels för att jag ogillar att någon ska bli misstänkt pga. att den inte förstått/missat något i rollistan. Jag har själv blivit det, jag förstod verkligen inte vad jag läste, samt hade missat något, ställde frågor om det och blev sen utröstad. Folk behöver inte vara onda för att läsa fel.
Visst brukar Q vara skärpt, men hon hade ju aviserat att hon hade lite med tid igår och då kanske det är lätt att missa något. För att rösta på Q så vill iallafall jag ha mer att gå på än det lilla. Så därför tycker jag att hon högg lite väl lätt på Q idag. Det gör mig lite fundersam.
Jag medger att det inte är mycket till teori, men som sagt, jag vill inte missa att rösta så den får duga så länge.
bollen__ röstar på Emtherlia
Sedan teorier hon om att Emro lägger en tredje röst på klara. Det visar sig sedan att det var fel och klara bara hade en röst. Slarv eller ett försök att sprida misstankar?
Det är också intressant att Emro lägger sin röst på Klara när ulven Emtherlia har 2 röster och Klara 2. Det känns ju en aning räddningsröst-aktigt.
Sedan funderar hon över emtherlias röständring
Försöker bara vrida och vända på allt. Du har rätt i att det talar emot det när hon bytte röst tidigt. Om hon bytte rösten för att de i lyan trodde att Q var/är vargen så är kanske både snurris och FiaM goda. För om lyan trodde det borde väl kanske ingen annan ulv röstat där heller? Eller ja kan kan de ju naturligtvis.
Sedan tvekar hon att rösta på Emro med motiveringen att hon vill rösta ut ensamvargen.
Nej ikväll tycker jag verkligen att det är jättesvårt. Kommer knappt ihåg vad jag läser (kanske är dunderhoningens fel iofs )
Jag försöker påminna mig om hur Art brukar spela när hon är god och när hon är ond men jag blir fanken inte klokare. Jag tycker att hon känns ganska slätstruken på något sätt, och det kanske är så en ensamvarg skulle spela? Jag vet inte.
Ser att Q har röstat på henne också.
Tycker också att det skaver lite att hon tycker att det var anmärkningsbart att jag verkade försöka sprida misstankar mot de som röstade på Q. Själv förstår jag inte riktigt varför det skulle vara konstigt att försöka rota i de rösterna iom att en ulv la en röst där, då kan det finnas fler.
Jag tror iallafall inte att Q är ensamvarg. Jag tror inte att hon hade varit så oskärpt och dragit på sig misstankar om hon varit ensamvarg, även om hennes missar beror på IRL så tror jag att hon hade varit försiktigare som ensamvarg. Tror faktiskt att hon hade varit försiktigare som ulv också.
Emro ligger ju inte helt bra till och jag kan absolut köpa det som finns i teorierna mot henne. Men det känns bättre att få ut ensamvargen än en ulv, just ikväll iallafall.
Trots det lägger hon slutligen en röst på Emro i ett läge där det redan är klart och avgjort.
Jag tycker att både Q och Paddis verkar väldigt vettiga i denna lek och det hade varit trevligt om de röstat på samma
Men jag måste nog hålla med Paddis idag att det väger över till Emros del. Även om det vore bra att få ut ensamvargen så är ju en ulv tämligen bra att få ut också!
Jag tror också att Emro är ulv efter gårdagens röstning. Sen har hon inte gjort mycket för att bemöta teorierna mot henne idag och det känns lite som en uppgiven ulv. Dessutom tycker jag att hennes röst på cirkus idag stinker..
bollen__2 röstar på Emro
Sedan velar hon igen
Jag kan visserligen ändra min röst för jag velade mellan Art och Emro men det kändes inte som att det gör någon skillnad om Art får 2 eller 1.
Sammanfattningsvis finns det lite som skaver med bollen tycker jag:
- missen om klara och antalet röster på henne. Vanligt att onda slarvläser när de ska försöka bygga teorier.
- oviljan att vilja rösta på Emro som mer eller mindre var outad som ulv. Hon velar fram och tillbaka på ett i mina ögon märkligt sätt
- den mycket sena rösten på Emro. Den kom i ett läge när det redan var avgjort och efter mycket velande.
Rösten på Emtherlia väger upp positivt men inte tillräckligt för att jag ska tycka det är tillräckligt. Dessutom har jag spelat ond med bollen flera gånger och vet att hon inte drar sig för fem öre att offra sina kollegor med tidiga röster för att skaffa sig alibi.
Mirtai röstar på bollen