Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag äntligen en lugn stund, jag blev tonårsförälder idag! :nailbiting: :love: Men nu tror jag att vi har klarat av alla som ska komma och fira och så har vi fått i oss kvällsmat! :d

Jag läste precis igenom det @Paddington skrev om mig, och som sagt, jag hade i princip inte skrivit om någon så att jag inte hade skrivit någon teori om Emro var väl knappast så konstigt? O_o Du får nog leta vidare om du ska hitta någon skum...

Jag saknar fortfarande ett rejält inlägg från spionen, för den har väl tagit infon nu får man hoppas?
Eller så är jag fortfarande blindstyre, har ju uppenbara behov av glasögon i denna leken?
Det borde den ha gjort. Vore märkligt annars. Med tanke på hintingreglerna så kan hen inte skriva vad som helst. Det är svårt.

Det som talar till Mirtais fördel är hennes tidiga röst på Emro igår
alltså om lyan kan ha uppfattat att emro var siad igår så kan nog lyamedlemmarna vara snaba att rösta där. Iom cirkus ovanligt tidiga röst på Emro, så kan man ana att hon kan ha siat Emro?
jag fick det uppfattningen iaf. Som jag skrev igår, jag var nog övertygad om att Emro satt i lyan ffa efter att ha granskat hennes inlägg under leken och som jag förde fram igår. bara det att jag väldigt gärna hade velat hitta ensamvargen i just gårdagens lynch för att förhindra dubbla käk inatt
Nu blev det bara ett käk och som det tidigare tagits upp så finns det många olika scenarion till varför det bara blev ett, och OM nu spionen haft is i magen och väntat till nu med att ta full info, så kan den ju kanske veta vilket av alternativen som är rätt.
Nåja jag behöver hoppa upp och jobba igen, 15 min pausen är slut!:angel:
men ska försöka hänga med i vad som händer och ska väl iaf rösta, hoppas på att kunna bättra min statistik också.

Jag tror med stor säkerhet att jag är obekväm för ulvar och vargar så mina tankar

Jag tror på antingen Paddington eller TLV som ensamvarg.
Paddi för att hon vid två olika tillfällen skrivit att det blivit lottning.
Det kan hon bara veta om hon fått spionrader.
Eller så har hon slentrianmässigt skrivit så - och mer indikationer än så har jag inte.

TLV tror jag pga hennes luftning om Q som ensamvarg och vilka effekter det hade. Jag tänker på röstningen i DL2. Och hur lyan svarade på hennes röstning. emro röstade Klara och så gjorde även Q. Tror att Q och emro snackat ihop sig om att rösta så. För inte skulle väl Q rösta så som en god O_o.

Så i lyan tror jag att Q finns.

Sen tycker jag att det är märkligt att både Q och Paddi är så säkra på Artline som ond, ju mer de går på, desto mindre håller jag med för jag ser bara inte substansen.

Övrigt så har jag inget mer att tillägga än mina tankar från dagens röstinlägg.

Jag lyfter fram Cirkus inlägg från i natt och funderar på om det inte är så att byfånen var väldigt klarsynt, speciellt intressant för mig eftersom de tre som Cirkus lyfter fram nu verkar gå på offensiv att jag skulle vara skum.
Eftersom jag vet min roll så tror jag att lyan har snackat ihop sig om att försöka få ut mig eftersom de ser mig som ett relativt enkel lynchning nu när jag inte längre har Cirkus som hela tiden har lyft ett försvar åt mig.

Att jag dessutom precis som Cirkus har svårt att hitta det Q försöker få fram om att @Artline skulle vara ond och då ensamvarg gör att jag än mer tror att Cirkus hade koll på läget.

Det som är lurigt för spionen är också att den har information som ensamvargen har. Så det kan inte vara lätt att veta om personen vet något för den är spion eller ensamvarg.

Det som är lurigt för spionen är också att den har information som ensamvargen har. Så det kan inte vara lätt att veta om personen vet något för den är spion eller ensamvarg.
Fast ensamvargen fick väl bara en spionrad varje natt? Så en del borde den inte ha koll på... Men självklart är det svårt... Det kan ju finnas roller som inte har använt sina "krafter" och alltså inte syns alls på spionens information.

FiaM röstar Koppen, Q4, emro – tycker liksom jag att Cirkus fråga om sponsor/mentor inte var konstig. Funderar över om flera av oss har ont i skallen. Reagerar mest på Snurrfian och Habina dag1, men röstar på Koppen pga inaktiviteten då Koppen sagt att hon ska kunna vara mer aktiv än vanligt. Läser fel på vad Habina skrivit vilket får Habina att reagera. Fia går tillbaka i leken och inser hon själv har fel och pudlar. Skriver först att röstningen (Dl1) inte säger så mycket och sedan att det var intressant att rösterna på bollen_ (snurrfian, Klara och Mirtai) kom så tätt. Tror det kan dölja sig en ulv där eller inte. Håller m Mirtai om att det varit mycket slarv/felläsningar i början och att det kan bero på intag av rusdrycker. Röstar på Q eftersom flera reagerat på Qs intresse för kvarvarande tvilling/ensamvarg och det är vad hon också reagerat mest på. Ogillar precis som mig att spela från telefonen. Håller mig försiktigt god, tycker EmmaN verkligen för leken framåt å håller denne som neutral, tror sig ha missuppfattat Q och har hittat en roll men får pudla igen då hon läst fel på röstlistorna.
Emtherlia frågar FiaM om hon tror Q är ond igen och FiaM svarar att hon tror att Q är ond eftersom hennes teori baserar sig på ett läsfel.
Får tag i en dator, tycker cirkus och jag driver leken framåt. Håller med Cirkus att Q inte riktigt går att känna igen tvekar på om denne är ond eller god.
Tycker det är något med emro som skaver och att inte heller Habina är riktigt sig själv
Noterar att flera är misstänksamma mot Artline och känner hon behöver gå igenom dennes inlägg lite bättre, tycker hon har kommit med en del bra inlägg men vågar inte sätta henne som ngt annat än neutral än.
Röstar därefter på emro eftersom det är något med dennes inlägg som skaver
Kommenterar mitt inlägg ang Artline och röstningen i Dl2 med ”en fundering som dyker upp för mig när jag ser den hör listan är om Artline han se andra rösterna på Emro och Emtherlia? De kom två respektive tre minuter innan hennes röst.” Vågar inte sätta Habina åt det godare hållet utifrån att hon röstat på emro 3 DL i rad, påminner sig om att Niyama gjort samma sak i lyan i en annan lek. Vill se mer av Habina.
Tycker Q, jag själv och Artline för leken framåt men vågar inte sätta oss åt goda hållet men hoppas det. Saknar fortfarande gamla Habina men tycker hennes inlägg blivit bättre. Ser att flera godförklarat Habina för rösten på emro men vågar inte göra det själv.
Känner hon behöver titta närmare på Snurrfian, TeamLundVer, och Mirtai. Behöver även se mer av bollen.
Tycker det vore bra att få ut ensamvargen så fort som möjligt för att slippa risken för dubbla käk igen.

Summa summarum: jag får inget riktigt grepp om FiaM. Vet att hon har svårt att leka från mobilen precis som jag själv, men jag har svårt att bilda mig någon uppfattning om henne.

Fast det är väl lite sanning med modifikation? Spionen får ju veta allt en gång så beroende på när spionen fick sin info så har den fram tills dess mer info än ensamvargen. Åh andra sidan kommer ensamvargen få ny kunskap var natt till skillnad från spionen.

Läst igenom Cirkus inlägg som hon skrev efter första natten tills efter andra natten. Jag tror inte hon siade någon ond.
Litegranna från mig.

Paddington har kommit med väldigt bra sammanfattningar, men när jag läser är det mer fakta på vad som har hänt än en massa egna tankar. Samtidigt så känns det inte som om hon väjer för saker som kan vara graverande för någon.

Artline har skrivit rätt bra grejer som också tar upp konkreta saker som har hänt, men även lite reflektioner runt dom. Ett exempel är gårdagens teoriinlägg (#162). Just tanken om att i detta fall TLV fyller i med felaktiga fakta känns vettig. Även hennes tanke i #153 får mig att haja till lite - Snurrfians frågor till mig - skulle verkligen en ond sticka ut så? Jag uppfattar Artline med sina relativt få inlägg som väldigt substansiell.

FiaM har inte heller skrivit mycket men även här kommer också endel saker som kan vara faktabaserade, eller i allafall sannolikhetsbaserade, som att någon extraröst bör inte har existerat i gårdagens lynch.

TLV's teoriinlägg från idag har också en hel del substans och väger upp gårdagens något mindre bra inlägg. Tanken om att Q genom sitt agerande runt kvarvarande tvilling är ganska intressant. Samtidigt så är det ett rätt typiskt Q tänk. Vrida och vända på allt.

Snurrfian skulle jag så gärna vilja se mer av idag - hon är i allafall inte särskilt högt på min lista längre. Jag tror att tystnaden snarast tyder på en ensamspelare som inte vill bli mer misstänkt.

Jag hade nog röstat på henne om inte Mirtai lagt sin röst där innan mig. Men det gjorde mig tveksam faktiskst - särskilt som att hon inte använde sig av de skumma grejerna som Snurris gjorde och som flera uppenbart reagerat på. Även jag tyckte ju att det var så typiskt en DL1 grej att bli utröstad på att jag inte ville rösta där, särskilt som någon redan lagt en röst på henne och dessutom med en annan motivering. Faktum är att jag inte har ändrat uppfattning. Jag tror att Snurris gjorde en tokig grej hon kunde åkt på, men jag tror inte att hon är ond.

Okej, och din synpunkt är vad?
Att om du är god och åker så ska vi...?

Jag tror att Snurrfian haft tidsbrist och gjort en "Klara" dvs hoppades på ett "betydelselös" röst men missade både röster och ändringar.

.

Snurrfian verkar vara den som hon håller mest åt god. undrar om hon har blivit siad eller om cirkus trodde hon var god ändå.

Fast det är väl lite sanning med modifikation? Spionen får ju veta allt en gång så beroende på när spionen fick sin info så har den fram tills dess mer info än ensamvargen. Åh andra sidan kommer ensamvargen få ny kunskap var natt till skillnad från spionen.
Det gör leken lite mer spännande :)

alltså om lyan kan ha uppfattat att emro var siad igår så kan nog lyamedlemmarna vara snaba att rösta där. Iom cirkus ovanligt tidiga röst på Emro, så kan man ana att hon kan ha siat Emro?
jag fick det uppfattningen iaf. Som jag skrev igår, jag var nog övertygad om att Emro satt i lyan ffa efter att ha granskat hennes inlägg under leken och som jag förde fram igår. bara det att jag väldigt gärna hade velat hitta ensamvargen i just gårdagens lynch för att förhindra dubbla käk inatt
Nu blev det bara ett käk och som det tidigare tagits upp så finns det många olika scenarion till varför det bara blev ett, och OM nu spionen haft is i magen och väntat till nu med att ta full info, så kan den ju kanske veta vilket av alternativen som är rätt.
Nåja jag behöver hoppa upp och jobba igen, 15 min pausen är slut!:angel:
men ska försöka hänga med i vad som händer och ska väl iaf rösta, hoppas på att kunna bättra min statistik också.
Jag kanske är totalt ute och cyklar, vilket inte skulle förvåna mig alls, men efter cirkus diskussioner med ffa @Paddington igår, fick iaf jag känslan av att cirkus kanske siat en annan spelare god..
Jag tycker iaf att utifrån hennes inlägg det känns troligare, än att hon siat emro ond?!

TeamLundVer röstar koppen, Klara, emro. Gör en kort sammanställning av samtliga deltagare där hon skriver att Mirtai funderade över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjorde. TLV tar också upp Habinas ”lugn”. Röstar på Koppen pga inaktiviteten då denne sagt att hon har mycket tid. Får en hel del uppmärksamhet kring den röstmotiveringen. Går tillbaka i leken och inser att hon blandat ihop mig och Mirtai ang vem som funderat över Snurrfians frågor. Skriver långt teoriinlägg om alla, mest intressant i det inlägget enligt mig är att hon säger hon släppt funderingarna om Habina ang ”ta det lugnt”, men hon skriver inget egentligen om vad hon anser om Emro som lanserade den teorin (som var baserad på en felläsning(?)). Funderar på att rösta på Q eller Klara, förtydligade mitt förra teorinlägg att jag skrivit fel – hon hade inte skrivit att det var bättre att rösta ut en ulv utan att oddsen för att lyckas rösta ut en ulv var betydligt bättre än oddsen för att rösta ut ensamvargen. Anledningen att hon röstade på klara var att av två absolut inte självklara val valde hon det med bäst odds.
Förstår inte varför hon skulle ha funderat på emros felläsning av vad Habina skrivit.
Går igenom emro i detalj, noterar en detalj i emros svar till TLV som hon börjar fundera över. Tycker det låter som någon form av godförklaring av Habina trots att emro sedan iaf röstar på denne. Funderar över om hon läser in för mycket i kommentaren. Funderar över om emros kommentar om att ulvar kan ta det lugnare (inte skriva så många inlägg) och om emro därför försöker sprida misstankar mot någon av Snurrfian, Klara och Mirtai.
Sammanfattar med att hon tror emro är i lyan, då det är för mycket som inte stämmer. Funderar över om det är bättre att försöka få ut ensamvargen, men om man koncentrerar sig på någon i lyan så skulle hennes röst hamna på emro.
Tror inte att Q och emro är tillsammans i lyan
Diskuterar ensamvargen med Q. Q funderar om TLV är ensamvarg och TLV funderar över om Q kan vara ensamvargen. TLV förstår inte varför lyan öppet skulle försöka visa vem man tror är ensamvarg, tycker den diskussionen skulle hållas i lyan. Q tycker TLV har en poäng.
Hakar upp sig på Habina som hon inte känner igen spelmässigt. Tycker inte Habina skrivit så mycket mer än om vad on sa och inte sa jämfört m emros tolkning. Är inte imponerad av hennes teoriinlägg igår, väldigt kortfattat och utöver emro tar Habina upp Art som ond med en ok teori och Bollen2 som god utan någon direkt teori bakom. Vet inte var hon har Habina. Oavsett om hon är god eller ond är hon skum.
Röstar på emro eftersom hon tror denne är ulv och det ligger redan två röster där. Tror dock det skulle vara bättre (men svårare) att försöka rösta ut ensamvargen.
Förstår mina tankar om varför jag misstänker henne när hon släpper även emro när hon släpper Habina i diskussionen om ”lugn el inte”
Ser två anledningar till att lyan käkar någon
Tycker det är konstigt att Habina återkommer till emros uttalande och vad som diskuterats/teoriats om efter det. Trodde frågan var utredd i o m att den stötts av mig. Habina går över från neutral till stort frågetecken då de förenklingar du (habina) gör stämmer inte alls överens med hur jag (TLV) minns att hon spelar som god.
Tror inte Q sitter i lyan, tycker det känns som Q spelar ensam.
Är osäker på FiaM, hon har intrycket av att FiaM inte spelat så jättelänge? Det skulle isf kunna förklara varför hon som ond eller god ev outar Q4 som borgmästare eller varför hon som, ond skulle kunna följa Emros resonemang. Jag säger inte att det gör henne ond men i min värld är det misstag som nya spelare lätt gör och det är därmed vanskligt att godförklara ngn pga detta.
Upplever mig som genuin :love:
Har svårt att läsa Artline, vissa inlägg gör att hon vill sätta denne som god, men sedan kommer ett helt tvärtom inlägg. Förstår inte hur Art drar sina slutsatser och får en känsla av att hon lurar i vassen. Den spelare som förvirrar henne (TLV) mest i leken på gott och ont.
Tycker Bollen2 känns genom sina röstningar åt det godare hållet. Skulle vara väldigt förvånad om det visar sig att hon befinner sig i lyan.
Har inte fått se så mycket av Mirtai och Snurrfian som hon velat. Förstår att Snurrfian har mycket IRL. Det som talar till Mirtais fördel är den tidiga rösten på emro igår, men inte tillräckligt för att flytta till goda sidan, Mirtai är i TLVs neutralfack.
Det som talar emot Snurrfian är Artlines enkla godförklaring. Kan inte se att man godförklarar någon på så svag teori. Snurrfian står i neutralfacket med en liten fundering kring om Art skulle kunna vara i lyan och möjligtvis listat ut att Snurr är Ensamvargen. Eller tvärtom. Alltså om Art är ond så sätter det Snurr i en sämre dager.

(postade för tidigt - slutsats kommer i nästa inlägg)

Senast ändrad:
Summa summarum: jag tycker fortfarande något skaver med TLV - ledsen TLV, men jag har samma funderingar som Habina. Det skaver att du inte kikade närmare på emro eftersom det var emro som lanserade teorin om "lugnet".

Kopierar in mina tidigare tankar också:
Funderar över TLV, det är något som skaver här för mig, så jag håller henne åt det lite ondare hållet faktiskt. Går man tillbaka till TLVs långa teoriinlägg så skriver hon detta om Klara ” Klara har skriit en hel del inlägg men när jag går igenom dem så känns det som att väldigt få av dem har substans och jag får inte riktigt grepp om henne. Tidsbrist eller försök till att inte synas?”. Känns vanskligt att lägga en röst i DL2 på så lösa misstankar…

sedan ang Emros teorininlägg ang Habina som fick många följare:
Min tanke är att eftersom du följt en felaktig teori och valt att släppa teorin det handlade om (Habina) - Är det inte intressant att se var teorin uppstod - dvs av vem och försöka förstå varför denne skrev teorin från början??

Så att du släpper även emro när du släpper Habina gör att jag misstänker dig

Jag vet att vi diskuterat tidigare men det hänger fortfarande med i mitt bakhuvud.

B2 känns genom sina röstningar åt det godare hållet. Jag vore väldigt förvånad om det visar sig att hon befinner sig i lyan (Skulle det vara fallet kan vi nog förvänta oss en lynchning inom de egna leden där :p) . Det är klart, hon skulle kunna vara ensamvargen också och inte alls ha koll på Emtherlia. Att hon röstade på Emro säger väl i sig själv inte så mycket eftersom nästan alla gjorde det.
Jag vågar inte sätta B2 som god baserat på hennes röster, rösten på Emtherlia dag 2 skulle kunna vara RN alibi röst som gick fel och hennes röst på Emro igår kom när det redan var klart att Emro skulle åka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hitta rätt bett till travare
  • Lymfangit