Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det borde den ha gjort. Vore märkligt annars. Med tanke på hintingreglerna så kan hen inte skriva vad som helst. Det är svårt.Jag saknar fortfarande ett rejält inlägg från spionen, för den har väl tagit infon nu får man hoppas?
Eller så är jag fortfarande blindstyre, har ju uppenbara behov av glasögon i denna leken?
alltså om lyan kan ha uppfattat att emro var siad igår så kan nog lyamedlemmarna vara snaba att rösta där. Iom cirkus ovanligt tidiga röst på Emro, så kan man ana att hon kan ha siat Emro?Det som talar till Mirtais fördel är hennes tidiga röst på Emro igår
Du menar alltså att Artline ska vara ensamvargen? Eftersom Emro uppenbarligen var ulv redan när du skrev det där?just därför JAG inte tror de sitter i lyan ihop och att en av dem är ensamvargen...
jodå det fattar jag med, men det går att få fram inom reglerna ocksåDet borde den ha gjort. Vore märkligt annars. Med tanke på hintingreglerna så kan hen inte skriva vad som helst. Det är svårt.
jag var inne på det igår, men börjar omvärdera det idag...Du menar alltså att Artline ska vara ensamvargen? Eftersom Emro uppenbarligen var ulv redan när du skrev det där?
Spionen får sätta upp en skyltjodå det fattar jag med, men det går att få fram inom reglerna också![]()
Jag tror med stor säkerhet att jag är obekväm för ulvar och vargar så mina tankar
Jag tror på antingen Paddington eller TLV som ensamvarg.
Paddi för att hon vid två olika tillfällen skrivit att det blivit lottning.
Det kan hon bara veta om hon fått spionrader.
Eller så har hon slentrianmässigt skrivit så - och mer indikationer än så har jag inte.
TLV tror jag pga hennes luftning om Q som ensamvarg och vilka effekter det hade. Jag tänker på röstningen i DL2. Och hur lyan svarade på hennes röstning. emro röstade Klara och så gjorde även Q. Tror att Q och emro snackat ihop sig om att rösta så. För inte skulle väl Q rösta så som en god.
Så i lyan tror jag att Q finns.
Sen tycker jag att det är märkligt att både Q och Paddi är så säkra på Artline som ond, ju mer de går på, desto mindre håller jag med för jag ser bara inte substansen.
Övrigt så har jag inget mer att tillägga än mina tankar från dagens röstinlägg.
Fast ensamvargen fick väl bara en spionrad varje natt? Så en del borde den inte ha koll på... Men självklart är det svårt... Det kan ju finnas roller som inte har använt sina "krafter" och alltså inte syns alls på spionens information.Det som är lurigt för spionen är också att den har information som ensamvargen har. Så det kan inte vara lätt att veta om personen vet något för den är spion eller ensamvarg.
Fast det är väl lite sanning med modifikation? Spionen får ju veta allt en gång så beroende på när spionen fick sin info så har den fram tills dess mer info än ensamvargen. Åh andra sidan kommer ensamvargen få ny kunskap var natt till skillnad från spionen.Det som är lurigt för spionen är också att den har information som ensamvargen har. Så det kan inte vara lätt att veta om personen vet något för den är spion eller ensamvarg.
Litegranna från mig.
Paddington har kommit med väldigt bra sammanfattningar, men när jag läser är det mer fakta på vad som har hänt än en massa egna tankar. Samtidigt så känns det inte som om hon väjer för saker som kan vara graverande för någon.
Artline har skrivit rätt bra grejer som också tar upp konkreta saker som har hänt, men även lite reflektioner runt dom. Ett exempel är gårdagens teoriinlägg (#162). Just tanken om att i detta fall TLV fyller i med felaktiga fakta känns vettig. Även hennes tanke i #153 får mig att haja till lite - Snurrfians frågor till mig - skulle verkligen en ond sticka ut så? Jag uppfattar Artline med sina relativt få inlägg som väldigt substansiell.
FiaM har inte heller skrivit mycket men även här kommer också endel saker som kan vara faktabaserade, eller i allafall sannolikhetsbaserade, som att någon extraröst bör inte har existerat i gårdagens lynch.
TLV's teoriinlägg från idag har också en hel del substans och väger upp gårdagens något mindre bra inlägg. Tanken om att Q genom sitt agerande runt kvarvarande tvilling är ganska intressant. Samtidigt så är det ett rätt typiskt Q tänk. Vrida och vända på allt.
Snurrfian skulle jag så gärna vilja se mer av idag - hon är i allafall inte särskilt högt på min lista längre. Jag tror att tystnaden snarast tyder på en ensamspelare som inte vill bli mer misstänkt.
Jag hade nog röstat på henne om inte Mirtai lagt sin röst där innan mig. Men det gjorde mig tveksam faktiskst - särskilt som att hon inte använde sig av de skumma grejerna som Snurris gjorde och som flera uppenbart reagerat på. Även jag tyckte ju att det var så typiskt en DL1 grej att bli utröstad på att jag inte ville rösta där, särskilt som någon redan lagt en röst på henne och dessutom med en annan motivering. Faktum är att jag inte har ändrat uppfattning. Jag tror att Snurris gjorde en tokig grej hon kunde åkt på, men jag tror inte att hon är ond.
Okej, och din synpunkt är vad?
Att om du är god och åker så ska vi...?
Jag tror att Snurrfian haft tidsbrist och gjort en "Klara" dvs hoppades på ett "betydelselös" röst men missade både röster och ändringar.
.
Det gör leken lite mer spännandeFast det är väl lite sanning med modifikation? Spionen får ju veta allt en gång så beroende på när spionen fick sin info så har den fram tills dess mer info än ensamvargen. Åh andra sidan kommer ensamvargen få ny kunskap var natt till skillnad från spionen.
Jag kanske är totalt ute och cyklar, vilket inte skulle förvåna mig alls, men efter cirkus diskussioner med ffa @Paddington igår, fick iaf jag känslan av att cirkus kanske siat en annan spelare god..alltså om lyan kan ha uppfattat att emro var siad igår så kan nog lyamedlemmarna vara snaba att rösta där. Iom cirkus ovanligt tidiga röst på Emro, så kan man ana att hon kan ha siat Emro?
jag fick det uppfattningen iaf. Som jag skrev igår, jag var nog övertygad om att Emro satt i lyan ffa efter att ha granskat hennes inlägg under leken och som jag förde fram igår. bara det att jag väldigt gärna hade velat hitta ensamvargen i just gårdagens lynch för att förhindra dubbla käk inatt
Nu blev det bara ett käk och som det tidigare tagits upp så finns det många olika scenarion till varför det bara blev ett, och OM nu spionen haft is i magen och väntat till nu med att ta full info, så kan den ju kanske veta vilket av alternativen som är rätt.
Nåja jag behöver hoppa upp och jobba igen, 15 min pausen är slut!
men ska försöka hänga med i vad som händer och ska väl iaf rösta, hoppas på att kunna bättra min statistik också.
+1 på den.Jag kanske är totalt ute och cyklar, vilket inte skulle förvåna mig alls, men efter cirkus diskussioner med ffa @Paddington igår, fick iaf jag känslan av att cirkus kanske siat en annan spelare god..
Jag tycker iaf att utifrån hennes inlägg det känns troligare, än att hon siat emro ond?!
Jag vågar inte sätta B2 som god baserat på hennes röster, rösten på Emtherlia dag 2 skulle kunna vara RN alibi röst som gick fel och hennes röst på Emro igår kom när det redan var klart att Emro skulle åka.B2 känns genom sina röstningar åt det godare hållet. Jag vore väldigt förvånad om det visar sig att hon befinner sig i lyan (Skulle det vara fallet kan vi nog förvänta oss en lynchning inom de egna leden där) . Det är klart, hon skulle kunna vara ensamvargen också och inte alls ha koll på Emtherlia. Att hon röstade på Emro säger väl i sig själv inte så mycket eftersom nästan alla gjorde det.