Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om det är mest taktiskt att få ut ensamvargen eller resterande ulv/ulvar?

Ensamvargen för ju käka var tredje natt och är i det avseendet "ofarlig" i några nätter till medan lyan ju får käka varje natt och kanske är viktigare att bli av med.

Vi måste ju döda alla för att vinna men vi måste ju tänka taktiskt. Igår hade tex varit mest optimalt att få ut ensamvargen...

Bollen röstar missar, emtherlia, emro
Tar över Koppens roll efter NattDL1 som missat att rösta och som inte skrivit något teoriinlägg. Lägger förstarösten på emtherlia dag1, lägger sista rösten på emro (när det redan var kört för denne) dag2.
Bestämmer sig för att lämna diskussionen om Mirtai, Snurrfian och boll1 tills vidare efter sin comeback. Funderar över ev extraröster som Mirtai tar upp och tror inte det använts några sådana i DL1.
Tycker Emtherlias röst på Q sticker ut och lägger första rösten på Emtherlia då hon tycker Emtherlia högg lite för lätt på Q. Funderar över Emtherlias röständring till Artline isf för Q. Funderar om ulvarna försöker kasta misstankar mot Q, undrar om Cirkus har rätt i att ulvarna trodde Q var ledarvargen och därför Emtherlia ändrade. Tycker man ska kika närmare på övriga som röstade på Q – tycker Snurrfian verkar ärlig i sina inlägg och tycker det är FiaM man bör kika närmare på. Tycker det är intressant att Emtherlia frågar FiaM om hon tror att Q är ond nu.
Tycker det känns aningen räddningsröstaktigt att Emro lägger sin röst på Klara när ulven Emtherlia har 2 röster och Klara 2 (fast klara hade bara en röst – emros utjämnade)
Efter att Artline påpekat tycker bollen_ att dennes röst är skum med.
Reagerar lite på Habina eftersom hon vill sätta bollen åt det godare hållet direkt efter dennes röst på Emtherlia, bollen tycker det är lite vanskligt att göra det redan då. Habina förtydligar att det var utifrån Emtherlias inlägg om bollen och bollens röst var bara en ”bonus”. Bollen förstår hur Habina tänker.
Reagerar på Artlines inlägg och frågar om bollen (hon själv) är ond för att hon funderar över de som röstade på Q.
Fortsätter fundera på Artline, ser att Q röstat på henne, tror inte Q är ensamvarg och tycker Q brukar vara mer skärpt så missarna hon gjort beror på IRL och inte på hennes (Qs) roll.
Röstar på emro utifrån gårdagens röstning samt att dennes inlägg om cirkus stinker.
Säger att hon kan tänka sig ändra till att rösta på Artline istället men att det inte gör ngn skillnad om art får en el två röster.
Tycker Habina borde vara god efter gårdagens röstning, tror att IRL ställt till det för henne.
Har svårt att se Q4 i lyan och mig som ond.
Måste titta närmare på Snurrfian, FiaM, TLV, Mirtai och Artline.

Summa summarum - jag är nog böjd att sätta bollen åt det godare hållet. Tycker hon teoriar bra och kommit in bra efter hon tog över efter koppen.
Vår observationslista ser ung likadan ut men efter Cirkus frånfälle (hennes roll) och hennes och min diskussion kring artline igår så tror jag nog jag även vågar stryka Artline från min obslista.
Hmm, jag tror jag förstår hur du tänker ang Art, men måste nog läsa er diskussion igen..

Funderar på om det är mest taktiskt att få ut ensamvargen eller resterande ulv/ulvar?

Ensamvargen för ju käka var tredje natt och är i det avseendet "ofarlig" i några nätter till medan lyan ju får käka varje natt och kanske är viktigare att bli av med.

Vi måste ju döda alla för att vinna men vi måste ju tänka taktiskt. Igår hade tex varit mest optimalt att få ut ensamvargen...
Som jag ser det skulle det vara bra att få ut ledarvargen så fort som möjligt för att minska risken att det blir dubbelt käk ifall vi misslyckas med att lyncha resterande ulvar eller om ulvarna misslyckas med att käka ledarvargen...

Jag vill lyfta cirkus testamente lite. Hon hade på känn att hon skulle bli käkad, förmodligen för att hon gjorde sig obekväm för ulvarna/ledarvargen.

Jag har svårt att tro att Paddington är ensamvarg. Visst har hon skrivit det som cirkus nämner om lottning, men jag läste det mer som en förenklad tolkning av vad som kan ha hänt, inte som ett självklart faktum. Jag tycker att Paddington varit så drivande i den här leken, letat onda och ihop med mig ganska snabbt blivit misstänksam mot Emro. Det tycker jag talar emot att hon skulle vara ulv eller ledarvarg.

TeamLundVer har jag ju nämnt mina misstankar om tidigare, så tror cirkus att hon är ledarvarg är jag benägen att hålla med. Just hur hon så snabbt instämde med Emro om hur ludet det är att vilja "ta det lugnt", utan att själv kontrollera huruvida Emro skrev sanning eller inte, gör att det skulle kunna vara en signal mellan ledarvargen och en ulv.

Jag förstår hur cirkus menar med signaleringen mellan TeamLundVer, Emro och Quarter4ever. Jag hann tyvärr inte med att instämma i den teorin, det låter inte alls orimligt. Därför tror jag även att Quarter4ever finns i lyan.

Vem den sista ulven är (för det måste väl bara vara en till?) känner jag mig dock lite mer osäker över. Jag skulle vilja säga Artline, men jag har svårt att se henne och quarter4ever i lyan tillsammans, så som de har argumenterat mot varandra.

Jag skall läsa igenom leken lite noggrannare från där jag lämnade den sist, men då jag inte vet hur mycket tid jag har ikväll (dressyrträning) tänker jag rösta redan nu. Jag tycker att det är viktigt att vi får ut ledarvargen och jag tror cirkus var den på spåret.

Habina röstar på TeamLundVer

Då hennes kommentar om Quarter4ever skulle kunna vara en signal till lyan, som ulvarna snappade upp. De visade det sedan genom att två stycken röstade på Klara.
Som jag ser det så finns det två anledningar till att lyan käkar ngn, rätta mig gärna om jag har fel. Bägge anledningarna förutsätter att lyan tror att den de käkar är god och inte är skyddad för natten.

Ena anledningen är att personen i fråga är för nära sanningen och att man av rädsla för att fler ska hänga på käkar denne. Om så är fallet så förstår jag dina tankar om mig.

Den andra anledningen är att personen ifråga för vettiga men felaktiga teorier och att käkandet av densamme ger stöd åt dennes teorier och på så sätt tar bort uppmärksamheten ifrån andra mer korrekta teorier.

Vilken av de ovanstående som är korrekt vet bara de i lyan och/eller ensamvargen beroende på ur nattens käk egentligen utspelade sig men jag finner det anmärkningsvärt att du utan att ens reflektera över vilken anledning som är korrekt direkt påstår att det är den första. Framförallt i ett läge där cirkus tidigare skrivit att hon tror hon blir käk. Borde inte lyan funderat lite kring vilket substansvärde hennes testamente kommer få då? :confused:

Vidare återgår du till att jag utan att fundera själv direkt hoppade på Emros uttalande om dig. Detta har stötts och blötts i mängder av Padd och jag trodde faktiskt att den frågan var utredd. Om inte så hade det kanske varit en idé att tagga mig med dina funderingar så att jag hade kunnat bemöta dem?

Som det är nu så driftade du precis över från neutral plus till ett stort frågetecken. De förenklingar du gör stämmer inte alls överens med hur jag minns att du spelar som god. :cautious:

Så tänker jag också. Frågan är väl om leken kommer vara i tre dagar till? Om inte så är ensamvargen ofarlig. Eller är det ngt jag missar nu?

Du tänker så här. Om FiaM är i lyan och lyan misstänker Q för att vara ledarvarg så skulle hon låtsas att hon tror att Q är borgmästaren för att Q ska verka godare?

Det hade kunnat vara så men då tror jag inte att FiaM hade röstat på henne ifrån början. Så därför tror jag inte fiaM är ulv.

Jo du har rätt i att de onda också teroriar mot de som är goda.Men just denna teori känns inte som en ulv skulle göra. Då man riskeras att granskas när man outar goda roller.

En annan sak som gör att jag tror att FiaM är god är att jag tror inte hon hade följt sina ulv kollegor om Habina kommentaren.

Ulven Emro tolkar Habina fel, TLV uppmärksammar det, ulven Emtherlia tar också upp det. Då känns det inte som att FiaM skulle vara fjärde. Sedan var FiaM snabb på att be habina om ursäkt.

Jag personligen tror inte just nu att Q4 är ond och om hon skulle vara det så tror jag inte att hon sitter i lyan. För mig känns hennes spel mer som att hon spelar ensam. Jag är lite osäker på FiaM. Men om hon nu sitter i lyan så betyder väl inte det i sig själv att hon skulle tro att Q4 är ledarvargen? Varifrån får du de funderingarna? :confused:

Jag kan vara helt fel ute men jag får intrycket av att @FiaM inte spelat så jättelänge? Det skulle isf kunna förklara varför hon som ond eller god ev outar Q4 som borgmästare eller varför hon som, ond skulle kunna följa Emros resonemang. Jag säger inte att det gör henne ond men i min värld är det misstag som nya spelare lätt gör och det är därmed vanskligt att godförklara ngn pga detta.

Jag personligen tror inte just nu att Q4 är ond och om hon skulle vara det så tror jag inte att hon sitter i lyan. För mig känns hennes spel mer som att hon spelar ensam. Jag är lite osäker på FiaM. Men om hon nu sitter i lyan så betyder väl inte det i sig själv att hon skulle tro att Q4 är ledarvargen? Varifrån får du de funderingarna? :confused:

Jag kan vara helt fel ute men jag får intrycket av att @FiaM inte spelat så jättelänge? Det skulle isf kunna förklara varför hon som ond eller god ev outar Q4 som borgmästare eller varför hon som, ond skulle kunna följa Emros resonemang. Jag säger inte att det gör henne ond men i min värld är det misstag som nya spelare lätt gör och det är därmed vanskligt att godförklara ngn pga detta.
Det handlar om att Emtherlia bytte röst ifrån Q till mig. Jag tror det beror på att lyan trodde hon var ensamvargen. Dvs något de pratade om i lyan :)

Nu har jag skrivit fler teorier om varför jag tror hon är god. Men hon kändes ärlig i sina borgmästarteorier.

Ny spelare och ny spelare. Det beror på vad man jämnför med. Hon är ganska ny men inte super ny. Hon har varit med i rätt många lekar.

Jag upplever Paddington som genuin. Jag kan inte tänka mig annat än att hon är god med tanke på allt arbete hon verkar lägga ner. @Paddington jag är grymt imponerad av kvaliteten på dina inlägg. :bow:
Röstade på Emro i de två sista DL och jag har svårt att se någon i lyan som gör det bara sådär. Visst, hon skulle kunna vara Ensamvargen men jag tror att i en roll som ensamvarg så hade padd tagit det lite lugnare med sina inlägg. Jag är därmed böjd att sätta Padd åt det lite godare hållet.

Det handlar om att Emtherlia bytte röst ifrån Q till mig. Jag tror det beror på att lyan trodde hon var ensamvargen. Dvs något de pratade om i lyan :)

Nu har jag skrivit fler teorier om varför jag tror hon är god. Men hon kändes ärlig i sina borgmästarteorier.

Ny spelare och ny spelare. Det beror på vad man jämnför med. Hon är ganska ny men inte super ny. Hon har varit med i rätt många lekar.
Fast Emtherlia är väl också en ganska ny spelare? Det är ju inte säkert att hon har diskuterat sina funderingar med lyan utan hon kan ju ha spelat mer själv som man gör som god. (Vet ju inte om hon har varit ond förut?)

Art är lite svår för mig att läsa känner jag. Vissa inlägg från henne gör direkt att jag vill sätta henne som god. Jag hänger med i hennes resonemang och tycker att hon tar upp viktiga poänger. Sedan kommer ett inlägg som är helt tvärtom. Jag förstår inte alls hur hon drar sina slutsatser och jag får känslan av att hon "lurar i vassen". Art är den spelare som förvirrar mig absolut mest i denna lek på gott och ont.

Fast Emtherlia är väl också en ganska ny spelare? Det är ju inte säkert att hon har diskuterat sina funderingar med lyan utan hon kan ju ha spelat mer själv som man gör som god. (Vet ju inte om hon har varit ond förut?)
Jag tror det var hennes andra lek. Hade varit väldigt konstigt om hon inte nämt det i lyan. Hon kanske gjorde röständringen på egen hand. Men hon borde ändå ha tagit upp det i lyan sedan. Eller så kan någon kollega ha velat att hon skulle byta? Omöjligt att veta.

B2 känns genom sina röstningar åt det godare hållet. Jag vore väldigt förvånad om det visar sig att hon befinner sig i lyan (Skulle det vara fallet kan vi nog förvänta oss en lynchning inom de egna leden där :p) . Det är klart, hon skulle kunna vara ensamvargen också och inte alls ha koll på Emtherlia. Att hon röstade på Emro säger väl i sig själv inte så mycket eftersom nästan alla gjorde det.

Jag tror det var hennes andra lek. Hade varit väldigt konstigt om hon inte nämt det i lyan. Hon kanske gjorde röständringen på egen hand. Men hon borde ändå ha tagit upp det i lyan sedan. Eller så kan någon kollega ha velat att hon skulle byta? Omöjligt att veta.
Ja det är ju inte helt enkelt med nya spelare. Det blir liksom fler variabler än ond/god att ta hänsyn till.

jag är upptagen av styling av huset för ny fotografering imorgon bitti lkl 8 (lär bli en lååång natt) om någon undrar vad jag håller på med .Försöker läsa mellan varven men kommer inte att kunna delta så aktivt idag, tyvärr.
jag hade ju allvarliga funderingar på Artline som ensamvargen igår, men noterar att flera andra inte vill sätta henne som sådan, så kanske ska jag omvärdera henne?
Som många andra lyft så är det kanske lyan vi ska satsa på idag och imorgon iom att det är var tredje dygn ensamvargen får käka.
Jag är mest osäker på
TeamLundVer
Mirtai
snurrfian
habina
artline av de kvarvarande

Mirtai och Snurrfian känner jag att jag inte fått se så mycket som jag vill av. Snurrfian har mkt IRL, vilket jag förstår (har själv en övertrött son som skriker i pappas famn nu :() och Mirtai har om jag läst hennes inlägg korrekt inte heller så gott om tid. Det blir svårt att bilda sig en uppfattning om folk som inte riktigt har tiden. Det som talar till Mirtais fördel är hennes tidiga röst på Emro igår men det är inte tillräckligt mycket för att jag ska vilja flytta henne åt det goda hållet. Hon får ligga kvar i neutralfacket.

Det som talar emot Snurrfians godhet är Artlines väldigt enkla godförklaring av henne i inlägg #885 Jag kan inte riktigt se hur man kan godförklara någon på en så svag teori? Nej, Snurrfian får också stå kvar i neutralfacket med en liten fundering kring om Art skulle kunna vara i lyan och möjligtvis listat ut att Snurr är Ensamvargen. Eller tvärtom. Alltså om Art är ond så sätter det Snurr i en sämre dager.

Dåååå kör vi!

Snurrfian röstar bollen1, Q4, emro – tycker det är intressant att Cirkus missat förhållandet sponsor/mentor. Tycker det är ännu intressantare att hon själv får två röster emot sig pga detta och ingen av dessa två är från Cirkus. Röstar Dl1 på bollen_ eftersom hon tycker dennes teori samt andraröst står ut mer än Mirtais OT- och förstaröst. Har tidsbrist dag2 och röstar på Q4 eftersom hon inte riktigt verkar vara lika mycket på hugget som hon brukar. Nojar över sin andraröst på Q4 (Emtherlia ändrade sin röst 4min innan Snurris lade sin röst), hade velat lägga en betydelselös röst.
Undrar hur jag vet att jag ska kunna skriva teorinlägg på morgonen efter.
Känner sig säker på att emro är ulv men nojar över att Cirkus kanske inte är åt det godare hållet som hon tidigare trott pga att emro lägger en röst m konstig teori där.
Försöker hitta en kandidat till ledarvargen men ingen som sticker ut. Röstar därför på emro eftersom hon tror denne är ulv utifrån röstningen dagen innan och (går)dagens icke-försvar mot teorier om henne.
Reagerar på mitt inlägg om att jag tycker det är intressant att se vilka som inte teoriat om emro innan jag (Paddington) gick bazooka och skriver att att jag knappt har hunnit med att teoria alls så hoppas jag att det inte betyder att du tror att jag är ulv... Inte varit inne sedan i morse få hon skrev att lyan och ensamvargen kanske käkade samma person..

Slutsats: tyvärr Snurris men jag får inga goda vibbar från dig för tillfället. Du skriver att du känner dig säker på att emro är ulv men du har inte kommenterat emro alls under hela leken förrän det inlägget. Sedan att du tog upp Cirkus frågor ang sponsor/mentor och hur det fungerade känns som ett lätt sätt för en ulv att hitta en teori och försöka väcka misstankar samt att du valde att rösta på bollen framför Mirtai skaver lite för mig med.

Nu ska jag kika på FiaM

Jag saknar fortfarande ett rejält inlägg från spionen, för den har väl tagit infon nu får man hoppas?
Eller så är jag fortfarande blindstyre, har ju uppenbara behov av glasögon i denna leken?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 471
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 799
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hitta rätt bett till travare
  • Lymfangit