Jag vill lyfta cirkus testamente lite. Hon hade på känn att hon skulle bli käkad, förmodligen för att hon gjorde sig obekväm för ulvarna/ledarvargen.
Jag har svårt att tro att Paddington är ensamvarg. Visst har hon skrivit det som cirkus nämner om lottning, men jag läste det mer som en förenklad tolkning av vad som kan ha hänt, inte som ett självklart faktum. Jag tycker att Paddington varit så drivande i den här leken, letat onda och ihop med mig ganska snabbt blivit misstänksam mot Emro. Det tycker jag talar emot att hon skulle vara ulv eller ledarvarg.
TeamLundVer har jag ju nämnt mina misstankar om tidigare, så tror cirkus att hon är ledarvarg är jag benägen att hålla med. Just hur hon så snabbt instämde med Emro om hur ludet det är att vilja "ta det lugnt", utan att själv kontrollera huruvida Emro skrev sanning eller inte, gör att det skulle kunna vara en signal mellan ledarvargen och en ulv.
Jag förstår hur cirkus menar med signaleringen mellan TeamLundVer, Emro och Quarter4ever. Jag hann tyvärr inte med att instämma i den teorin, det låter inte alls orimligt. Därför tror jag även att Quarter4ever finns i lyan.
Vem den sista ulven är (för det måste väl bara vara en till?) känner jag mig dock lite mer osäker över. Jag skulle vilja säga Artline, men jag har svårt att se henne och quarter4ever i lyan tillsammans, så som de har argumenterat mot varandra.
Jag skall läsa igenom leken lite noggrannare från där jag lämnade den sist, men då jag inte vet hur mycket tid jag har ikväll (dressyrträning) tänker jag rösta redan nu. Jag tycker att det är viktigt att vi får ut ledarvargen och jag tror cirkus var den på spåret.
Habina röstar på TeamLundVer
Då hennes kommentar om Quarter4ever skulle kunna vara en signal till lyan, som ulvarna snappade upp. De visade det sedan genom att två stycken röstade på Klara.