Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paddi för att hon vid två olika tillfällen skrivit att det blivit lottning.
Det kan hon bara veta om hon fått spionrader.
Eller så har hon slentrianmässigt skrivit så - och mer indikationer än så har jag inte.
Hugger sista knappen -
eftersom det i leken ser ut att vara jämt antal röster så har jag gjort det enkelt för mig att skriva lottning för det är vad det ser ut som att det blivit. Sedan kan borgmästare, extraröst el liknande varit inblandade men jag har inte riktigt orkat fundera så långt själv.

Jag vet hur spioninfon funkar i denna lek och det är därför som jag reagerar på att Paddi både idag och efter NattDL1 skriver att det lottats
Eh - ja och vad blir din slutsats? Att den som två gånger sagt att det lottats bara hittar på det? För hon kan ju inte vara spion för då hade hon inte vetat det efter NattDL1 OCH idag eftersom infon bara kommer en gång

Alltså måste hon ha en annan roll och den enda roll som får nån spioninfo är ju ensamvargen

edit:

ELLER slentrianmässigt skrivit lottats
hm
du behöver tänka lite till...

Hugger sista knappen -
eftersom det i leken ser ut att vara jämt antal röster så har jag gjort det enkelt för mig att skriva lottning för det är vad det ser ut som att det blivit. Sedan kan borgmästare, extraröst el liknande varit inblandade men jag har inte riktigt orkat fundera så långt själv.

Tack!
För jag har länge haft ögonen på dig sen du skrev det om lottning första natten. Då tänkte jag säkert att du är spion, men väntade på mer tankar som en spion skulle kunna ha. Men hittade inte det. Sen kom det då idag igen och då blev jag misstänksam -

trots allt så tycker jag all-in-all att du har letat ulvar men nu är detta utrett

TLV tror jag pga hennes luftning om Q som ensamvarg och vilka effekter det hade. Jag tänker på röstningen i DL2. Och hur lyan svarade på hennes röstning. emro röstade Klara och så gjorde även Q. Tror att Q och emro snackat ihop sig om att rösta så. För inte skulle väl Q rösta så som en god O_o.

Så i lyan tror jag att Q finns.
ok jag ser hur du kommer fram till dina slutsatser, jag kan bara inflika att du har fel.

ok jag kan inte säga det tydligare tyvärr
jag tycker att hon inte väljer att försvara sig alls mot mina teorier innan DL, vilket jag tycker är skumt faktiskt. Men, jag vidhåller detta men, jag VET inte, men sammantaget så får det mig att hålla Artline åt det ondare hållet, hon behöver fightas för att visa att hon ändå skulle vara god.........

Men vilka är teorierna?
Jag ser citaten men inga teorier...

Och varför fightas mot en som röstar på en, när en annan har ett drev emot sig?
Jag tycker du är lite som tjurfäktaren i Ferdinand - kom an då, stånga mig,

Men vilka är teorierna?
Jag ser citaten men inga teorier...

Och varför fightas mot en som röstar på en, när en annan har ett drev emot sig?
Jag tycker du är lite som tjurfäktaren i Ferdinand - kom an då, stånga mig,
det var en bra liknelse faktiskt! :up:
försökte ju reta upp vår ensamvarg till att visa sig, av nån anledning tyckte den inte detsamma:meh:

okej många citat ,men de är korta så hoppas jag får med allt i ett inlägg ( avd max 10000 små tecken :angel:)
börjar med att sprida misstankar mot mirtai ( ja jag tycker det är mycket misstankar överlag och inte funderingar, hårfin skillnad men ack så skarp)
Jag tycker väl också att Mirtai röst är skum. Men brukar hon inte lägga väldigt ot röster i första lynchen? Fat denna kanske är värre än vanligt?
fortsätter med funderingar över snurris,men denna gången mer av förlåtande karaktär
Jag tycker också att snurrfian är skum för hon noterar cirkus frågor. Men skulle hon som ond sticka ut så?
Röstar på TLV, här har jag tanken på om hon i sann anda av ond utanför lyan ( som visserligen inte har info om vilka som är i lyan) försöker meddela sig med de hon tror ingår däri?
Artline röstar på TeamLunver

Jag tycker både hon och emro är skumma som tycker att ulvar medvetet är lugnare. Enligt min erfarenhet så beror det snarare på vad man är för person och hur mycket tid man har. Sedan skriver hon i teoriinlägget att Mirtai funderade över snurrfians frågor om cirkus. Vilket M inte skrivit något om. Kan vara en ulv som försöker fylla i så mycket som möjligt i teoriinlägget?

korta kommentarer ang lynchen i DL1
Tror du inte att risken är större att de gömmer sig ulvar bland de som hakade på?

Se ut som ett räddningsförsök? Hur tänker du då? :)

och så rösten igår. mycket kort, minst sagt
Vill ha mer tid.

Artline röstar på EmmaN

Jag tycker det låter väldigt märkligt att låtsas ha gjort en räddningsröst.

hakar på teroin om mig som ensamvarg , fortfarande väldigt kort....
Intressant teori.

gör en godförklaring av sig själv, trots att hon röstade på EmmaN
Jag har inte hunnit än ;)

Jag hade rätt i att Emma var för skum för att vara ulv. Undrar om man kan godförklara snurrfian för samma sak? :p

Ska försöka gå igenom leken nu.

går i svaromål mot bollen__2
Jag tror det är mycket möjligt att Emtherlia trodde att Q kunde vara ensamvarg.

Men jag förstår inte varför du tror att ulvarna försökte få ut Q. Eftersom Emtherlia bytte röst ganska tidigt så talar det emot det. Sedan är det möjligt att fler i lyan trodde att Q är vargen så det känns troligt att ulvarna försökte låta bli att rösta där.

(obs. Jag säger inte att jag tror att Q är varg)

den enda översikt jag hittat från henne:
Snurrfian: Hennes reaktion på cirkus frågor känns för skumma för att vara en ulv. Jag tycker hon låter ärlig när hon säger att hon att hon ville lägga en betydelselös röst.

FiaM: Tolkar hennes första röst som en förklädd bop.Ger Habina en ursäkt för feltolkningen. Misstänker att Q är borgmästaren. Jag tror inte att en ulv hade skrivit så. Dels så hade hon kunnat bli anklagad för att outa en god. Sedan känns det inte som det finns någon anledning för en ulv att peka ut borgmästaren.

Sedan tror jag att ulvarna kan ha trott att Q var varg så dessa två är jag väldigt tveksam till är ulvar. Därför känns det ganska osannorlikt att även Q är ulv.

Quarter4ever: Men jag är väldigt tveksam till om hon skulle vara ensamvarg. Jag tror inte Q hade skrivit så mycket i tråden om vargen då. Känner jag Q rätt så hade hon försökt hinta till lyan på andra sätt.

Cirkus: Jag tror inte att en ulv hade lagt en tredje röst på en annan ulv.

Emro säger felaktiga saker om Habina. TeamLundver, Emtherlia och fiaM håller med om att det är skumt. Frågan är hur många ulvar som kan gömma sig där. Vi vet att Emtherlia var ond och det är fullt möjligt att hon följt en annan ulv. Men då känns det tveksamt om både emro och TeamLundver är ulvar. Varför skulle de koppla ihop sig så?
denna får mina vargklockor att ringa högt ( gjorde direkt) det känns som ett försök att meddela lyan att hon vet vem peeta är och därmed tänker käka denne......
Man kan ju hoppas ulvarna och ensamvargen väljer samma käk . Värst vore om vargen vet vem den andra tvillnigen är.

Hur hittar vi ensamvargen?
Jag VET inget men det ser väldigt graverande ut sammantaget!
därav att jag röstade på artline... och försökte få henne att övertyga mig om hennes godhet, men fick ingen större respons på det....
avd Don Quixote och väderkvarnar --- typ...

Cirkus röstar Mirtai, Emtherlia, emro – frågar om nya rollerna innan rollerna delats ut, bra tanke eftersom frågan inte har ngt att göra med hennes ev roll. Därför intressant att se hur folk reagerar på frågan. Gör sin vana trogen och nyttjar sin toalett till att rösta ;). Röstar på Mirtai pga dennes svaga teori om Snurrfian (utifrån att Snurrfian är för redig när hon teoriar onykter- har inget att göra med Snurrfians misstankar mot Cirkus) och att denne inte använt den teori som borde varit uppenbar istället. Funderar sedan över röstningen och är rädd att hon låser in sig i sina funderingar.

Skriver en sammanfattning om olika deltagare inför Dl2. Tycker Artline kommer m bra substans i sina teorier bland annat kring TLV och att denne fyllt ut sitt teoriinlägg. Tycker samtidigt att TLVs inlägg fått bättre substans än dagen innan, gillar TLVs tankar kring Qs funderingar kring kvarvarande tvilling. Vill se mer av Snurrfian men tror inte att denne är i lyan. Tycker det skaver lite m klaras defensiva spel och att denne vill lägga en udda röst i Dl1. Sedan att klara var med att rösta ut en god i först lynch, men kanske inte sett rösten innan, men ändå… Tror att Q kan vara ond utanför lyan vilken känns närmare än i lyan men hon kan vara god också..
tycker Emtherlias röständring är misstänkt, får panik över att det saknas röstlista och lägger därefter sista rösten på Emtherlia i sista minuten pga den underliga röständringen.

Börjar fundera på om Q är ledarvarg, ulvarna kommit underfund med det och därför Emtherlia ändrade sin röst.
Rättar Q om Snurrfians tidsbrist
Reagerar på EmmaN och hennes teori om att röständring blir alibi.
Funderar över varför FiaM ändrat inställning till Q och FiaM inser hon gjort en tankevurpa och läst fel på röstlistorna.
Kommer fram till att Q inte kan vara den med utslagsröst eftersom hon röstat på klara i både Dl1 och DL2.
Rättar bollen2 ang emro/emtherlia/klara röstningen i Dl2

Nytt teoriinlägg:
Tycker Mirtai skaver, inte högst på listan men med på listan
Funderar över om Q är ledarvarg, tror att lyan iaf trodde det m tanke på emtherlias röständring, inte högst på listan men med på listan. Tror IRL kom i vägen tidigare under leken men nu börjar Q verka sitt vanliga jag.
emro – cirkus huvudmisstänkte under dagen
tycker Artline är vettig samt att lyan borde tänkt mer strategiskt runt röstningen i DL2 om Artline var medlem
Funderar över om TLV kan vara ledarvargen efter dennes lansering om att Q skulle kunna vara det.
Tycker Snurrfian är normalt snurrig och inget som får ulvradarn att gå igång.
Röstar på emro

Håller m FiaM om hennes tankar om Habina
Blir misstänksam mot Q och börjar undra om inte Q är i lyan istället. Denne skulle ha kunnat prata ihop sig m emro, skulle förklara emtherlias röständring (tänkt alibiröst från början?) och funderar över om TLV på Klara, Emro på Klara och sen du också på Klara - kan detta vara bekräftelsen på att lyan fattat att TLV är ensamvarg
Har svårt att se att både emro och artline skulle sitta i lyan tillsammans

Min slutsats: har svårt att se Cirkus i lyan.
Lägger avgörande röst på emtherlia som lägger henne lika med klara, och lägger första rösten på emro.
Teoriar mycket och har hållbara teorier.

Min slutsats: har svårt att se Cirkus i lyan.
Lägger avgörande röst på emtherlia som lägger henne lika med klara, och lägger första rösten på emro.
Teoriar mycket och har hållbara teorier.
tja jag är väl böjd att hålla med i din slutsats, jag drog snabbt densamma efter att EmmaN dragit med sig Emtherlia.

Uppdatering

Efter att Wiress hamnat i chock hade hon svårt att kommunicera med de andra. Hon hade viktig information om arenan att dela med sig av, men allt hon kunde säga var “Tick-Tack”. Men äntligen var det någon som förstod vad hon menade! Hon satte sig vid vattenkanten och sjöng på en liten sång, men när någon lösgjorde sig ur vattnet med en kniv tystnade hon för alltid.

*ignorera döda spelare och allt efter 1:28*

cirkus var Wiress - byfåne

rip cirkus:(

men bara ett käk?
kan bero på 4 olika saker
1) Lyan försökte käka ledarvargen
2) ett beskydd från ett paket kan ha använts
3) ulvarna försökte käka den kvarvarande tviliingen
4) ängeln skyddade rätt

Hmm
Funderar lite kring möjliga scenarion här.

Antingen har lyan försökt äta ensamvargen och misslyckats. Ensamvargen käkar cirkus.

Lyan försöker äta ngn med beskydd. Ensamvargen käkar cirkus. Eller tvärtom.

Någon av parterna missar ett käk.

Båda parter väljer att käka cirkus.

Har jag missat ngt?

Tur det bara blev ett käk i alla fall :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 142
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar