Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag repeterar:

Om Artline och emro suttit i lyan tillsammans så tror jag att de styrt röstningen bort från onda emro och emtherlia genom att rösta på samma.

Varför i hela friden ska lyan inte ta chansen att styra en röstning när chansen finns?
just därför JAG inte tror de sitter i lyan ihop och att en av dem är ensamvargen...

i see your point, men

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro

21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara

22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

Innan Artline röstar på EmmaN står det:
2 röster emtherlia, emro
1 röst mirtai, EmmaN, Artline, Q4, klara

sedan röstar Artline på EmmaN
2 röstar emtherlia, emro, EmmaN
1 röst mirtai, Artline, q4, klara

sedan röstar emro
2 röster emtherlia, emro, EmmaN, klara
1 röst mirtai, Artline, q4

sedan kommer tre röster kl 22.00 och slutresultatet blir:
3 röster emtherlia, klara
2 röster emro, emmaN, q4
1 röst mirtai, artline

Så av detta utläser jag att Artlines röst kan vara ett försök att rädda kompisarna i lyan emtherlia och emro och lägga upp ytterligare en person för lottning (goda EmmaN)

Sedan lägger emro till ytterligare en god som bättrar på oddsen för lottningen isf risken 2/3 att ond lynchas så blir risken 2/4. Sedan röstar Q, du (cirkus) och FiaM och gör att resultatet blir lottning mellan onda Emtherlia och goda klara...

@Paddington nu har jag letat upp två av dina inlägg som du refererar till där du luftar dina misstankar om Artline #307
jag klipper ut det om Artline

– Tycker först att Mirtais förstaröst är skum, lägger sedan till att Mirtai oftast lägger OT röster i Dl1 men denna kanske är värre än vanligt. Skriver i nästa inlägg att Snurrfian är skum som reagerar på Cirkus frågor, men funderar sedan om en ond skulle sticka ut så. Röstar sedan på TLV för att hon tycker både TLV och Emro är skumma som tycker ulvar är medvetet lugnare. Noterar att TLV tar upp att Mirtai funderat över Snurrfians frågor till Cirkus, vilket Mirtai inte gjort.

Detta är alltså din första teori om Artline - vad är det skumma?

Sen har vi #549
Med tanke på att jag är misstänksam mot Artline och Emtherlia nu visade sig vara ulv och ändrade till just Artline så känns det inte som min misstänksamhet mot denne minskade precis...

Saxar ur mitt tidigare inlägg:
Artline - Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.

Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia ochemma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en till på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.

Du menar att rösten på EmmaN säger att Artline borde sitta i lyan? Eller vad är det skumma?
Då frågar jag VARFÖR la inte emro (som vi vet var ond) sin röst på EmmaN för att säkra att EmmaN fick 3 röster?

Jag är ledsen men jag ser verkkligen inte det skumma som du ser.

i see your point, men

DL 2

2 röster emtherlia, emro

sedan röstar emro

2 röster emro, emmaN, q4
1 röst mirtai, artline

Så av detta utläser jag att Artlines röst kan vara ett försök att rädda kompisarna i lyan emtherlia och emro och lägga upp ytterligare en person för lottning (goda EmmaN)

Sedan lägger emro till ytterligare en god som bättrar på oddsen för lottningen isf risken 2/3 att ond lynchas så blir risken 2/4. Sedan röstar Q, du (cirkus) och FiaM och gör att resultatet blir lottning mellan onda Emtherlia och goda klara...

Men varför?
Varför inte styra röstningen mot en (1) god när rösterna ändå var så spridda?

Och varför tror du inte att Q sitter i lyan och gjorde just den styrningen som jag tänker på?

Men varför?
Varför inte styra röstningen mot en (1) god när rösterna ändå var så spridda?

Och varför tror du inte att Q sitter i lyan och gjorde just den styrningen som jag tänker på?
har jag sagt att jag inte tror att Q sitter i lyan?

däremot har jag inte hunnit kolla varken på dig el Q i detalj ännu....

i see your point, men

DL 2

2 röster emtherlia, emro

sedan röstar emro

2 röster emro, emmaN, q4
1 röst mirtai, artline

ok jag ser hur du tänker det hela, men man måste ta med att en ensamvarg får en spioninforad vare natt också
så inte helt säkert att man kan läsa allt i sten bara för att?
EmmaN var jägare och vem hon jagade de första gångerna hon kunde vet bara hon själv, ev spionen OCH ensamvargen som kan ha fått spionrad om just detta......

jag funderar mest över varför du så gärna vill placera mig där?
beror det på mina föga smickrande röster på KlaraX 2 ? fråga dig själv då om det är så jag brukar spela som ond?

Näe det har du inte!

Men håll med om att lyan borde hela tiden försöka maximera chanserna på att en god åker - kolla gårdagens röstning med lite olika typer i lyan och hur chanserna ska maximeras. PLUS hur de ska försöka hålla bort röster från ensamvargen.

jag funderar mest över varför du så gärna vill placera mig där?
beror det på mina föga smickrande röster på KlaraX 2 ? fråga dig själv då om det är så jag brukar spela som ond?

Du kanske inte är i lyan utan just den ondingen utanför som lyan kom på att de inte ville rösta ut.

Näe det har du inte!

Men håll med om att lyan borde hela tiden försöka maximera chanserna på att en god åker - kolla gårdagens röstning med lite olika typer i lyan och hur chanserna ska maximeras. PLUS hur de ska försöka hålla bort röster från ensamvargen.
så du är säker på att lyan hittat ensamvargen och vice versa? Så vem tror du är ensamvargen? Vilka sätter du åt det ondare hållet?

Du kanske inte är i lyan utan just den ondingen utanför som lyan kom på att de inte ville rösta ut.
jamen
just där kan jag förstå hur du tänker;) men alltså de har nog vaknat upp från den villfarelsen för länge sedan, så hade hoppats att resten av er gjort detsamma?

så du är säker på att lyan hittat ensamvargen och vice versa? Så vem tror du är ensamvargen? Vilka sätter du åt det ondare hållet?

Nej jag är inte säker på nånting, men jag leker med olika scenarior.

Har du missat vilka jag sätter åt det ondare hållet?

I så fall så ber jag dig läsa mitt senaste teoriinlägg från idag.

är det detta du menar @cirkus

Några tankar hittills idag.
Mirtai vetefasen, hennes röst på först Snurrfian tyckte jag ju var skum och det tycker jag fortfarande. Visst var det förstadagsröst först av alla, men den skaver. Rösten på EmmaN hedrar henne inte heller. Jag kan delvis förstå den eftersom EmmaN var rätt snurrig. inte högst på min lista, men ändå på listan
quarter4ever alltså. Idag är Q mer som vanligt. Jag tror att IRL bestyr gjort sitt. Jag tänkte ju igår på henne som möjlig ledarvarg och orsak till Emtherlias röstbyte. Hon *kan* vara ledarvarg, men det är ju lika troligt att det bara är vad lyan trodde och de därför ville skona henne. Hennes röster på Klara är inte till hennes fördel, särskilt inte den igår. Finns på min lista, men inte högst upp.
Emro här är jag fundersam, inte minst med avseende på att hon inte valde att rösta på Emtherlia igår när hon själv låg lite pyrt till. Enda skälet till att inte välja Emtherlia borde vara att hon inte ville rösta på en kollega. Min huvudmisstänkta idag.
Artline röstar på EmmaN igår. Jag tycker ju att hon haft endel vettiga tankar, även om Paddi (som känns ulvletande) är skeptisk. Om hon är i lyan så kan jag tycka att Emtherlia borde väntat med sin röständring och lagt den på EmmaN också (för att säkra sig själv). Tänker också att om hon är i lyan och Emro också är det så borde ju de varit lite mer synkade och försäkrat sig om att inte ha två (Emro och Emtherlia) ulvar uppe för lottning.
TeamLundVer hon var den som lanserade teorin om Q som möjlig ledarvarg, sen kom Emtherlias röständring, kanske därför att Emtherlia och lyan trodde att Q är ledarvarg. Kan det i själva verket vara TLV som är ledarvargen?
Snurrfian efter hennes inledande manövrar (som kändes som en sån sak en typiskt god kan åka på första dagen - som Klara skrev) så tycker jag att ingenting får min ulvradar att gå igång. Igår när hon insåg att flera röstat på Q så kändes hon som en god som inte visste alls vem hon skulle rösta på och var rädd att rösta ut en annan god.

De jag för tillfället håller som neutrala är Paddington, FiaM, Habina och bollen__

Äh jag tror att jag röstar.

cirkus röstar på Emro
hennes röst på Klara igår känns inte bra. Hon borde röstat på Emtherlia för att säkra sig själv, men jag tror hon inte ville lägga en röst på en kollega och valde därför någon helt annan som hade en röst i hopp om att det skulle komma fler. Tror inte att hon såg Artlines röst på EmmaN därför hamnade den inte där. (Det gör också att jag friskriver Artline litegrann från att sitta i lyan - de borde varit mer synkade i så fall).

Nu tror jag inte att q är ulv för jag tror att lyan trodde hon var ensamvarg.

Men varför granskar du mig mer än hennes tredje röst? Det borde vara ulvigare.

Hur vet vi förresten att paddan är god. Känns som jag inte misstänkte henne för att någon trodde hon var god men jag minns inte vem.

ok så det är detta du hänvisar till?
för mig finns det då bara två möjliga scenarion
1) du är luden
2) du är ute och cyklar och behöver snart använda dina excellenta sanitaritetsinrättningar

Har du också inmundigat honing?

Nej, idag har jag tänkt in dig i lyan. Det var därför som emro lag rösten på Klara i förvissning om att Klara då skulle få tre röster - sitter du i lyan så kunde ni ha diskuterat det och kommit fram till att göra så. Om Artline sitter i lyan hade hon antaligen röstat på EmmaN istället. Så tänker jag. Det är därför jag inte har Art i lyan.

Först tänkte jag att röständringen som Emtherlia gjorde var för att hon/lyan trodde du var ledarvarg. Men när jag tänkt ett varv till så tänkte jag att så var det nog inte. Det var helt enkelt en tänkt alibiröst - men kanske ni kom överens om att det var risky och onödigt ifall flera följde med.

Sen så hakade jag på en ytterligare tanke om att TLV kunde vara ensamvarg efter att hon lyft in dig som potentiell kandidat - hon gjorde det för att visa sig - kanske till och med fattat att du är ulv. Så kommer rösterna då. TLV-> Klara, emro->Klara och tillslut du som röstar på Klara för att bekräfta att ni har fattat. Vill du att jag letar upp detta?

Alltså det är mina tankar men jag är inte supersäker och det verkar inte riktigt som om nån annan fattar hur jag tänkte med TLV som ledarvarg och därför så valde jag att lägga en röst på den jag var mest säker på som ulv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 141
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar