Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
av denna lynch kan man väl läsa att endera är de ordentligt osams i lyan eftersom emro röstar på Habina i första lynch och hon sedan hämndröstar tillbaka på emro varje dag eller så kan man nog sätta Habina åt det godare hållet efter denna lynch... :angel:
Haha!

Tänkte också på cirkus röst i DL2 på Emtherlia. Hon borde inte lagt den på en kollega om hon var i lyan? Borde väl kanske ha hamnat på EmmaN som också hade 2 röster då, möjligtvis på Klara om hon visste att Emro skulle rösta där. Så cirkus känns också som att man iaf utifrån röstningen borde kunna hålla försiktigt åt det goda hållet?

cirkus är alldeles för lurig för att sätta åt godare hållet bara för den rösten. Oavsett om hon är i lyan el inte hade hon kunnat lägga den rösten, jag vill se mer substans i en ev godförklaring av cirkus...
Hah. Så postar du detta när jag sitter och klurar på den rösten. Du har iofs helt rätt i att hon är ytterst lurig. Så det kanske är vågat ändå att göra det då.

Ska du fundera på henne för hon inte tror du är i lyan? :p Visst kan cirkus luras men rösten mot Emtherlia talar för cirkus godhet.
jo då jag har själv framfört den, men har ett hälsosamt mått av mistänksamhet mot allt jag tror mig veta, men vill ju att @cirkus ska vara på min sida, dock måste jag vända och vrida på det, och btw du är inte avförd från min misstänkta varg_lista:cautious:

men jag trodde du mest teoriat om att jag var ledarvargen?
Har du också inmundigat honing?

Nej, idag har jag tänkt in dig i lyan. Det var därför som emro lag rösten på Klara i förvissning om att Klara då skulle få tre röster - sitter du i lyan så kunde ni ha diskuterat det och kommit fram till att göra så. Om Artline sitter i lyan hade hon antaligen röstat på EmmaN istället. Så tänker jag. Det är därför jag inte har Art i lyan.

Först tänkte jag att röständringen som Emtherlia gjorde var för att hon/lyan trodde du var ledarvarg. Men när jag tänkt ett varv till så tänkte jag att så var det nog inte. Det var helt enkelt en tänkt alibiröst - men kanske ni kom överens om att det var risky och onödigt ifall flera följde med.

Sen så hakade jag på en ytterligare tanke om att TLV kunde vara ensamvarg efter att hon lyft in dig som potentiell kandidat - hon gjorde det för att visa sig - kanske till och med fattat att du är ulv. Så kommer rösterna då. TLV-> Klara, emro->Klara och tillslut du som röstar på Klara för att bekräfta att ni har fattat. Vill du att jag letar upp detta?

Alltså det är mina tankar men jag är inte supersäker och det verkar inte riktigt som om nån annan fattar hur jag tänkte med TLV som ledarvarg och därför så valde jag att lägga en röst på den jag var mest säker på som ulv.

Plockar upp denna igen:

tankevurpa?

Med tanke på att jag är misstänksam mot Artline och Emtherlia nu visade sig vara ulv och ändrade till just Artline så känns det inte som min misstänksamhet mot denne minskade precis...

Saxar ur mitt tidigare inlägg:
Artline - Noterar EmmaNs ”räddningsförsöks-teori” och ställer djupa frågor till Emma om hur hon tänkt, undrar sedan lite om en ulv verkligen skulle göra så men att det är det skummaste just nu röstar sedan på EmmaN. Är sedan missnöjd över rösten hon lagt och vill att Emma ska förklara sig mer.

Noterbart är att när Artline lägger sin röst så blir det två lika mellan emro, emtherlia och emma.. Först därefter trillar det in två snabba röster på klara och en till på emtherlia. Tycker Cirkus har en intressant teori om Em som ulv och Q som ledarulv.
Det är något som skaver med Artline speciellt hur hon spelade kring rösten på EmmaN men samtidigt och hur hon var inblandad inför DL1 och tyckte det mesta var skumt och spred misstankar åt flera olika håll.

ja jo :up:
bra vi fick ut en ulv, som jag tyckte var i det närmaste uppenbar vid en granskning ;)
men jag är rädd för ensamvargen som lyckats hålla sig vd liv till nu:nailbiting:
så nattens äventyr är av avgörande karaktär som jag se det, det kan snabbt vända till de onda favör:crazy:

Jajuste, jag missade Artlines röst på EmmaN, men den kom ju minuten innan och är rätt osannolik att hon hann se. Men ändå; då hade hon två alternativ att rösta på förutom Klara om hon hade velat rädda sig djälv. Hon valde inte goda EmmaN som Artline röstade på. Hon valde inte onda Emtherlia, hon valde en som bara hade en röst hittills. Hmmm, nånting stämmer inte.
så vad tror du nu om Artline när vi vet att emro var ond också?

Plockar upp denna igen:

Alltså jag fattar inte det revolutionerande i det?
Hon lag en röst på EmmaN efter att ha grillat henne. Emma VAR skum.

Om hon nu är ulv (eller är det ledarvarg du tänker på i detta läge? - förklara gärna för mig hur du kopplar henne till att vara just det i så fall) - så undrar jag fortfarande över logiken i att emro inte också röstade på EmmaN?

Rösterna på Klara kom ju från en vi vet var ond. Eller varför röstade inte Artline på Klara också för att säkra att en god åkte?

Emro röstar Habina-Klara. Har jag skrivit en del om tidigare. Jag tyckte hon var knepig när hon hittade på saker jag inte sagt och sedan inte (som tex FiaM) bad om ursäkt att hon missförstått, utan istället hävdade att hon hittat på för att kunna teoria? Det känns inte som ett bra sätt för en god att försöka hitta onda, men absolut för en ulv som sitter med facit… Sedan verkar hon inte ha läst leken ordentligt, när hon frågar Klara en sak som Klara redan förklarat en gång tidigare (hur uddarösten blev en andraröst på någon som sedan rök).

Artline röstar TeamLundVer-EmmaN. Jag vet inte… Min ulvradar går igång lite på inlägg #157 http://www.bukefalos.com/threads/ulvek-hunger-games-the-quarter-quell.1318889/page-8#post-17053953 Emro har tre personer som hänger på hennes felaktiga påstående om att jag skall ta det lugnt, men Artline pekar enbart på TeamLundVer. Är det ett försök att dölja att två andra som hakade på (FiaM och Emtherlia) är ulvar? Men inte kan väl lyan bestå av Artline, Emro, FiaM och Emtherlia? Det låter alldeles för lätt… Samtidigt så ändrade Emtherlia sin röst till Artline i Dl2, var det för att skaffa Artline alibi?

TeamLundVer röstar koppen-Klara. Hänger på Emros påhittade tanke om att jag tänker spela lugnt. Det tycker jag dock inte säger något om hennes roll.
Så vad tror du om Artline och TLV nu när vi vet att emro var ulv?

Ska du fundera på henne för hon inte tror du är i lyan? :p Visst kan cirkus luras men rösten mot Emtherlia talar för cirkus godhet.

cirkus är alldeles för lurig för att sätta åt godare hållet bara för den rösten. Oavsett om hon är i lyan el inte hade hon kunnat lägga den rösten, jag vill se mer substans i en ev godförklaring av cirkus...

Haha!

Tänkte också på cirkus röst i DL2 på Emtherlia. Hon borde inte lagt den på en kollega om hon var i lyan? Borde väl kanske ha hamnat på EmmaN som också hade 2 röster då, möjligtvis på Klara om hon visste att Emro skulle rösta där. Så cirkus känns också som att man iaf utifrån röstningen borde kunna hålla försiktigt åt det goda hållet?

Snälla @Paddington sluta skriv allt jag tänker :p

Sitter och läser ikapp, ser kommentaren om Cirkus och tänker att jag ska kommentera och så har du redan skrivit precis vad jag tänker :cautious:

Jag är inte heller beredd att sätta cirkus som god baserat på en enda röst, hon är alldeles för farlig för det!

Men Emtherlia var en av de som haka på emro och hon var ulv så jag hade rätt men emro kan lika gärna vara ulv hon också.
ja och nu vet vi att emro var ulv, men så som jag läser ditt inlägg vill du tona ner misstankar mot emro och rikta dem lite mot de som följde med i dennes teorier istället.

Btw - vad tyckte du att natt2 rätade ut?

Ser inte att du återkommit till det.
det mesta var att Emtherlia faktiskt var ond och inte nybörjargod, vilket jag velade emellan, i sann anda att förlåta de nya för saker jag inte förlåter de som varit med längre....
och nog ger det vissa intressanta svar?:)

så vad tror du nu om Artline när vi vet att emro var ond också?

Min tanke är ju att emro borde röstat på samma som Artline (om hon är ond) - just för att säkra att en ulv inte hamnade i lottning.
Nu röstade hon på Klara och därför så tror jag på Q som ond

I och med att rösterna var så spridda så borde de ha kunnat styra röstningen. Och det tror jag att de gjorde - jag tror att de såg till att Klara fick röster

Jajuste, jag missade Artlines röst på EmmaN, men den kom ju minuten innan och är rätt osannolik att hon hann se. Men ändå; då hade hon två alternativ att rösta på förutom Klara om hon hade velat rädda sig djälv. Hon valde inte goda EmmaN som Artline röstade på. Hon valde inte onda Emtherlia, hon valde en som bara hade en röst hittills. Hmmm, nånting stämmer inte.
Emtherlia, EmmaN, Emro själv och Klara.
Såå vad tror du nu?

Har du också inmundigat honing?

Nej, idag har jag tänkt in dig i lyan. Det var därför som emro lag rösten på Klara i förvissning om att Klara då skulle få tre röster - sitter du i lyan så kunde ni ha diskuterat det och kommit fram till att göra så. Om Artline sitter i lyan hade hon antaligen röstat på EmmaN istället. Så tänker jag. Det är därför jag inte har Art i lyan.

Först tänkte jag att röständringen som Emtherlia gjorde var för att hon/lyan trodde du var ledarvarg. Men när jag tänkt ett varv till så tänkte jag att så var det nog inte. Det var helt enkelt en tänkt alibiröst - men kanske ni kom överens om att det var risky och onödigt ifall flera följde med.

Sen så hakade jag på en ytterligare tanke om att TLV kunde vara ensamvarg efter att hon lyft in dig som potentiell kandidat - hon gjorde det för att visa sig - kanske till och med fattat att du är ulv. Så kommer rösterna då. TLV-> Klara, emro->Klara och tillslut du som röstar på Klara för att bekräfta att ni har fattat. Vill du att jag letar upp detta?

Alltså det är mina tankar men jag är inte supersäker och det verkar inte riktigt som om nån annan fattar hur jag tänkte med TLV som ledarvarg och därför så valde jag att lägga en röst på den jag var mest säker på som ulv.
alltså
:rofl::laugh::rofl:
sorry
men antingen så är du inte på min sida eller så behöver DU glasögon?
honing är inte min cup if tea, det intas mest av artighet mot mina vänner:D
jag intar annan bärnstensfärgad dryck som tillåter en att hålla fokus ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 549
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 921
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 132
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30