Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plockar några inlägg av Emtherlia..jag fattar inte alls röständringen, men jag fick en tanke om att ulvarna kanske försökte sprida misstankar mot q? Se om någon hänger på så de kan rösta ut henne? Men då fattar jag inte röständringen heller. Om det inte skulle vara som @cirkus skriver, att kanske fick Emtherlia för sig att Q kunde vara ledarvargen och ändrade då sin röst pga det? Alltså att det är därför röständringen gjordes, sen behöver det ju inte vara den rollen Q har men att Emtherlia trodde det.

Kollar man de övriga rösterna på Q kan det ju då tänkas finnas iaf en ond till där? Om planen var att rösta ut henne..
Samtidigt känns ju @Snurrfian s röstinlägg + efterföljande väldigt ärliga och isåfall är det FiaM som man behöver kika extra på. Intressant att Emtherlia frågar FiaM om hon tror att Q är ond nu..

Jag tror det är mycket möjligt att Emtherlia trodde att Q kunde vara ensamvarg.

Men jag förstår inte varför du tror att ulvarna försökte få ut Q. Eftersom Emtherlia bytte röst ganska tidigt så talar det emot det. Sedan är det möjligt att fler i lyan trodde att Q är vargen så det känns troligt att ulvarna försökte låta bli att rösta där.

(obs. Jag säger inte att jag tror att Q är varg)

Det är något med detta som skaver men det känns väldigt svagt och behöver inte betyda något.

ok, kikar man närmare på gårdagens lynch så ser den ut så här:

DL 2 16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro
21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara
22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

När Artline röstar på EmmaN så blir det två lika mellan emro, EmmaN och Emtherlia
Emtherlia har ändrat sin röst till Artline (fr Q4)

På vilket sätt tycker du att lyan skulle ha synkat sina röster bättre? Om både emro och Emtherlia är i lyan så förstår jag att Artline inte lägger en röst där eftersom det inte är klart att någon av dem ska åka (och bevisligen lynchades klara)

Det är inte artline som borde gjort annorlunda tänker jag utan Emro borde röstat på EmmaN

ok see
Jag kan visserligen ändra min röst för jag velade mellan Art och Emro men det kändes inte som att det gör någon skillnad om Art får 2 eller 1. :crazy:
ok see your point, och alltså jag är nöjd om en i lyan åker, för där tror jag att emro befinner sig.
vill bara få ut den käkande ensamvargen.........

ok nog för att jag tycker det är bra att få ut en i lyan, men nog börjar det lukta alibiröster här?
Jag vill fortfarande ha ut ensamvargen!!
så klart det är alibiröster - det räknade jag med att det skulle bli, gjorde inte du?

Däremot är det intressant att se vilka som INTE hade teoriat om emro innan jag gick bazooka :p ;)

så klart det är alibiröster - det räknade jag med att det skulle bli, gjorde inte du?

Däremot är det intressant att se vilka som INTE hade teoriat om emro innan jag gick bazooka :p ;)
Med tanke på att jag knappt har hunnit med att teoria alls så hoppas jag att det inte betyder att du tror att jag är ulv... ;)

så då tror du inte att emro är i lyan?

Hur mycket honing har du inmundigat? ;)

Jo, jag tror att hon är i lyan.

Om emro röstat på EmmaN (som vi vet var god) hade EmmaN haft 3 röster. Medan emro och Emtherlia bara haft 2 var. Klara hade ju i läget när emro röstade bara en röst. Hur skulle hon kunnat veta att Q skulle lägga en tredjeröst där och att den skulle vara avgörande?

Jo, jag tror att hon är i lyan.

Om emro röstat på EmmaN (som vi vet var god) hade EmmaN haft 3 röster. Medan emro och Emtherlia bara haft 2 var. Klara hade ju i läget när emro röstade bara en röst. Hur skulle hon kunnat veta att Q skulle lägga en tredjeröst där och att den skulle vara avgörande?

Jo och jag tror att hon inte visste/sett att EmmaN fått rösten av Artline - vore de i lyan tillsammans så tänker jag att hon vetat det och på så vis kunnat synka bättre - dvs att hon också röstat på EmmaN

Precis lagom mycket, och förresten har jag ikväll gått över till marmeladmackor :D

Jo och jag tror att hon inte visste/sett att EmmaN fått rösten av Artline - vore de i lyan tillsammans så tänker jag att hon vetat det och på så vis kunnat synka bättre - dvs att hon också röstat på EmmaN
fast om lyan synkat sig så - hade det inte varit att outa sig för mycket?

Jag har verkligen inte haft tid idag att försvara mig, läsa supermycket och skriva ännu mer. Jätteledsen för det, men saker IRL har tyvärr fått lite för mycket fokus från mig. För det finns mycket att säga...

Uppdatering

Trötta på att vänta som ett sittande byte bestämmer sig våra allierade för att att ge sig efter karriäristerna själva den här gången. Det blir en smygande nerkittlande jakt inne i djungeln, men till slut hittar de dem och Finnick får ut Enobarbia med sin treudd.

Emro var Enobaria - ulv

Quarter-Quell-wallpapers-7.jpg

Precis lagom mycket, och förresten har jag ikväll gått över till marmeladmackor :D

fast om lyan synkat sig så - hade det inte varit att outa sig för mycket?

Mja, jag tror att lyan kan göra precis hur som helst, men det var såpass mycket spridda röster att de lätt hade kunnat styra röstningen lite säkrare mot en god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar