Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tror jag inte att q är ulv för jag tror att lyan trodde hon var ensamvarg.

Men varför granskar du mig mer än hennes tredje röst? Det borde vara ulvigare.

Hur vet vi förresten att paddan är god. Känns som jag inte misstänkte henne för att någon trodde hon var god men jag minns inte vem.
ska vi ha en devis i denna leken som heter
"hur blev paddan god":p:cautious:

Hur vet vi förresten att paddan är god. Känns som jag inte misstänkte henne för att någon trodde hon var god men jag minns inte vem.
ELLER så gör du ett bra försök att sprida misstankar, för jag har inte alls släppt min tanke om dig som ensamvarg, tvärtom så stämmer den ganska bra, faktiskt..

Vi vet inte att Paddi är god.
Hon är faktiskt en av dom jag har på min "möjlig" ensamvarglista. Problemet är att jag har en annan möjlig roll också och indikationerna är större på att hon är god - för det verkar som om hon letar ulvar (men jag är faktiskt inte hundra på hennes intentioner om hon är ensamvargen som också vill hitta ulvar eller god)

ELLER så gör du ett bra försök att sprida misstankar, för jag har inte alls släppt min tanke om dig som ensamvarg, tvärtom så stämmer den ganska bra, faktiskt..

Jag har läst igenom ditt röstinlägg med dina citat. Och om jag ska vara ärlig så hittar jag inte exakt VARFÖR det gör Artline till ensamvarg?

ok så det är detta du hänvisar till?
för mig finns det då bara två möjliga scenarion
1) du är luden
2) du är ute och cyklar och behöver snart använda dina excellenta sanitaritetsinrättningar

Eller så har jag rätt och då är det du som får använda din dyngstack som substitut för min excellenta inrättning.

Grejen är att jag inte riktigt hittar någon anledning till varför du ska vara god!

i see your point, men

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro

21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara

22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

Innan Artline röstar på EmmaN står det:
2 röster emtherlia, emro
1 röst mirtai, EmmaN, Artline, Q4, klara

sedan röstar Artline på EmmaN
2 röstar emtherlia, emro, EmmaN
1 röst mirtai, Artline, q4, klara

sedan röstar emro
2 röster emtherlia, emro, EmmaN, klara
1 röst mirtai, Artline, q4

sedan kommer tre röster kl 22.00 och slutresultatet blir:
3 röster emtherlia, klara
2 röster emro, emmaN, q4
1 röst mirtai, artline

Så av detta utläser jag att Artlines röst kan vara ett försök att rädda kompisarna i lyan emtherlia och emro och lägga upp ytterligare en person för lottning (goda EmmaN)

Sedan lägger emro till ytterligare en god som bättrar på oddsen för lottningen isf risken 2/3 att ond lynchas så blir risken 2/4. Sedan röstar Q, du (cirkus) och FiaM och gör att resultatet blir lottning mellan onda Emtherlia och goda klara...
Jag har för tillfället ingen aning om var jag har Artline men en fundering som dyker upp för mig när jag ser den hör listan är om Artline han se andra rösterna på Emro och Emtherlia? De kom två respektive tre minuter innan hennes röst.

Jag har läst igenom ditt röstinlägg med dina citat. Och om jag ska vara ärlig så hittar jag inte exakt VARFÖR det gör Artline till ensamvarg?
verkligen?
jag har ju svårt att se Emro ( som jag höll starkt åt att sitta i lyan-right?) och artline i lya ihop?
jag ska leta fram igen vad jag skrev om artline tidigare så kanske det blir klarare?
brb

i see your point, men

DL 2
16:22 Emtherlia röstar på quarter4ever
19:04 bollen__ röstar på Emtheralia
20:39 EmmaN röstar på Mirtai
21:08 Habina röstar på emro
21:51 Mirtai röstar på EmmaN
21:51 Emtherlia ändrar sin röst till Artline
21:55 Snurrfian röstar på Quarter4 ever
21:55 Klara röstar på Emtherlia
21:56 TLV röstar på Klara
21:56 Paddington röstar på Emro

21:58 Artline röstar på EmmaN
21:59 Emro röstar på Klara

22:00 quarter4ever röstar på klara
22:00 cirkus röstar på emtherlia
22:00 FiaM röstar på quater4ever

Innan Artline röstar på EmmaN står det:
2 röster emtherlia, emro
1 röst mirtai, EmmaN, Artline, Q4, klara

sedan röstar Artline på EmmaN
2 röstar emtherlia, emro, EmmaN
1 röst mirtai, Artline, q4, klara

sedan röstar emro
2 röster emtherlia, emro, EmmaN, klara
1 röst mirtai, Artline, q4

sedan kommer tre röster kl 22.00 och slutresultatet blir:
3 röster emtherlia, klara
2 röster emro, emmaN, q4
1 röst mirtai, artline

Så av detta utläser jag att Artlines röst kan vara ett försök att rädda kompisarna i lyan emtherlia och emro och lägga upp ytterligare en person för lottning (goda EmmaN)

Sedan lägger emro till ytterligare en god som bättrar på oddsen för lottningen isf risken 2/3 att ond lynchas så blir risken 2/4. Sedan röstar Q, du (cirkus) och FiaM och gör att resultatet blir lottning mellan onda Emtherlia och goda klara...

Förklara för mig varför inte Emro röstar på EmmaN också (om nu Artline sitter i lyan) eller varför Artline inte röstar på Klara? Varför sprida rösterna?

Jag fattar det verkligen inte.

Och en sak till HUR kan du VETA att det blir lottning?
Hur vet du att det inte finns en PM-ad röst på Klara? Eller att någon av de som röstat på Klara är borgmästare?

Du skrev likadant efter NattDL1 att det var lottning som gjorde att bollen__ åkte.

verkligen?
jag har ju svårt att se Emro ( som jag höll starkt åt att sitta i lyan-right?) och artline i lya ihop?
jag ska leta fram igen vad jag skrev om artline tidigare så kanske det blir klarare?
brb

Jag har också svårt att se dom i lyan ihop.

Men jag skulle gärna vilja se tankar på varför Art är ensamvargen

@cirkus
alltså jag blir mer och mer fundersam kring @Artline

nu kan jag vara ute och cykla, men inget av det hon skrivit får mig att avföra henne från min tanke om att hon kan vara ledarvargen, och det är den jag fokuserar på att få ut ikväll!
har jag fel så gräver JAG en riktigt djup grop åt mig själv
quarter4ever röstar på Artline
då jag tror att hon är ensamvargen och det är den jag helst vill få ut ikväll!!
dubbla käk= nej tack!!!!!
iom tidig röst för att vara mig:angel: så följer jag röstningen ytterst noggrant!

men om du vore god själv borde du ju kämpa till bilan faller sas?
tja.......
bollen2 håller jag inte med dig om , tvärtom så har hon gett ett balanserat och väl avvägt intryck i leken faktiskt!

Jag har för tillfället ingen aning om var jag har Artline men en fundering som dyker upp för mig när jag ser den hör listan är om Artline han se andra rösterna på Emro och Emtherlia? De kom två respektive tre minuter innan hennes röst.

Om hon leker från datorn så tror jag att hon hann det. Då ser man ju direkt om det är några nya inlägg och i ett så skarpt läge som ett par minuter innan DL kollar man nog gärna hur eventuella teorier och röster ser ut

Förklara för mig varför inte Emro röstar på EmmaN också (om nu Artline sitter i lyan) eller varför Artline inte röstar på Klara? Varför sprida rösterna?

Jag fattar det verkligen inte.

Och en sak till HUR kan du VETA att det blir lottning?
Hur vet du att det inte finns en PM-ad röst på Klara? Eller att någon av de som röstat på Klara är borgmästare?

Du skrev likadant efter NattDL1 att det var lottning som gjorde att bollen__ åkte.
här börjar jag fundera över hur du menar egentligen?
ska hon specificera exakt hur, och för vilken sida gagnar det att veta det?

se mina citat?
Nej!
Jag ser inte de inbäddade citaten. De har jag redan läst och ärligt talat säger de mig inte så särskilt mycket. Vilka slutsatser drar du och hur tänker du?

Sen så tror jag inte att hon behövde försvara sig "tills bilan faller" varför skulle hon det när typ alla andra röstade på emro?

här börjar jag fundera över hur du menar egentligen?
ska hon specificera exakt hur, och för vilken sida gagnar det att veta det?

Gör du?

Första gången hon skrev det så droppade jag det för att jag inte ville outa en eventuell spion. Men hur kan hon veta det andra gången om hon inte fått spionrader?

Och om du undrar så gagnar det den GODA sidan att hitta den som verkar ha fått den här typen av info TVÅ gånger.

Intressant att just DU inte fattade det.

Nej!
Jag ser inte de inbäddade citaten. De har jag redan läst och ärligt talat säger de mig inte så särskilt mycket. Vilka slutsatser drar du och hur tänker du?

Sen så tror jag inte att hon behövde försvara sig "tills bilan faller" varför skulle hon det när typ alla andra röstade på emro?
ok jag kan inte säga det tydligare tyvärr
jag tycker att hon inte väljer att försvara sig alls mot mina teorier innan DL, vilket jag tycker är skumt faktiskt. Men, jag vidhåller detta men, jag VET inte, men sammantaget så får det mig att hålla Artline åt det ondare hållet, hon behöver fightas för att visa att hon ändå skulle vara god.........

Gör du?

Första gången hon skrev det så droppade jag det för att jag inte ville outa en eventuell spion. Men hur kan hon veta det andra gången om hon inte fått spionrader?

Och om du undrar så gagnar det den GODA sidan att hitta den som verkar ha fått den här typen av info TVÅ gånger.

Intressant att just DU inte fattade det.
eh
jo du
jag fattar det definiitivt
men som jag ser det så har inte spionen valt att få info förrens tidigast till denna dag........och kanske väntar den även till imorgon, faktiskt?
och infon kommer bara en gång i leken, men då kommer den med full info om allt som hänt, men ändock bara EN gång?

Jag tror med stor säkerhet att jag är obekväm för ulvar och vargar så mina tankar

Jag tror på antingen Paddington eller TLV som ensamvarg.
Paddi för att hon vid två olika tillfällen skrivit att det blivit lottning.
Det kan hon bara veta om hon fått spionrader.
Eller så har hon slentrianmässigt skrivit så - och mer indikationer än så har jag inte.

TLV tror jag pga hennes luftning om Q som ensamvarg och vilka effekter det hade. Jag tänker på röstningen i DL2. Och hur lyan svarade på hennes röstning. emro röstade Klara och så gjorde även Q. Tror att Q och emro snackat ihop sig om att rösta så. För inte skulle väl Q rösta så som en god O_o.

Så i lyan tror jag att Q finns.

Sen tycker jag att det är märkligt att både Q och Paddi är så säkra på Artline som ond, ju mer de går på, desto mindre håller jag med för jag ser bara inte substansen.

Övrigt så har jag inget mer att tillägga än mina tankar från dagens röstinlägg.

fy Fabian för att gå igenom så många inlägg.. :angel:

quarter4ever röstar Klara, klara, artline. Funderar mycket över rollerna, skriver bra sammanställningar om olika scenarier som skulle kunna hända i o m de olika rollerna och när olika typer av info kan komma fram i leken. Håller med mig om ensamvargen. Funderar en hel del över röstningen i DL1 liksom jag och jag reagerar på att jag inte håller med henne helt i hennes tankar. Efter att vi kommit fram till att hennes kommatering var satt på fel ställe så håller jag med henne i hur hon tänkte. Röstar själv på Klara i Dl1 eftersom hon tror att denne försöker styra över röstningen från någon som har röster tidigare och därmed försöka rädda en i lyan (Snurrfian/Mirtai?) Funderar på om det blev lottning mellan bollen och Mirtai eller om ngn av specialrollerna klev in. Funderar mycket på både Mirtai och bollens ändrade röster och att de röstade på varandra samt att de två rösterna som låg på Snurrfian ”försvann”. Noterar att emro och Habina röstar på varandra i Dl1.

Funderar mycket på hur Lobelia kunde lynchas och kommer fram till att det var den andra tvillingen som skulle käkats, funderar över om ensamvargen kan käka kvarvarande tvilling eller inte. Mycket av funderingarna finns redan i rollistan. Q känns ofokuserad vilket är out-of-caracter för henne. Dock är det olikt henne oavsett hennes roll. Går igenom Emtherlia i detalj och kommer fram till att denne ”antingen är hon en väl entusiastisk nybörjargod som inte lärt sig nyanserna i lekarna än, och därför ångar på i lite väl säkra tongångar?
eller så har hon själv luden päls och gör sitt bästa för att sprida misstankar här och där. Får grunna lite på detta, medans jag kollar lite på en del andra också.”
Fortsätter därefter med ordentlig teorigenomgång av alla deltagare – jag saxar ut från #370
Klara jag röstade på henne igår, upplevde att det vände i röstningen igår mot bollen__, det behöver inte betyda att klara är ond, men jag reagerade igår, och håller ögonen på henne för stunden, men har inte gjort så mycket mera avtryck än idag att jag kan hålla henne för annat än neutral skulle gärna vilja se mera av henne
8. Emtherlia Jag har gått igenom henne i ett särskilt inlägg tidigare. Jag upplever att hon hittar ulvar bakom varje sten väl entusiastisk, men då hon är så ny så tycker jag det är svårbedömt vad det kan bero på. Men jag har definitivt ögonen på henne, för hon sticker ut lite!
12. Emro ringrostig, men kämpar på med översikter. En del känns som bra funderingar och sedan är det en del från ffa igår jag funderar över- men kanske kan det tillskrivas ringrostigheten? Har ingen aning om hennes spelstil heller , då jag aldrig spelat med henne innan. Neutral

Diskuterar med Emtherlia om skillnaden mellan att undra över någon och misstänka någon.

Röstar sedan på klara i Dl2 i #420
jag är fortfarande ambivalent till Klara liksom igår
Jag kan ha fel, men nog är det lite undanglidande spelat av henne?
Nu röstar hon på Emtherlia som jag iofs riktat misstankar emot, men hon ändrade sin röst so hon la på mig så kanske var det just en säkerhetsröst och inget annat?
Jag tror att Klara kan vara i lyan, och har jag fel så får jag väl ändå stå mitt kast!
hennes röst på Emtherlia känns som något en ond kan chansa på att fler hakar på

Får ögonen på Cirkus efter Cirkus inlägg om henne och ev samband mellan Q och Emtherlia.
Håller m Cirkus om att Emtherlias röständring är suspekt.
Gör en ny totalsammanställning av deltagarna innan nattDL:
8. Emtherlia Jag har gått igenom henne i ett särskilt inlägg tidigare. Jag upplever att hon hittar ulvar bakom varje sten väl entusiastisk, men då hon är så ny så tycker jag det är svårbedömt vad det kan bero på. Men jag har definitivt ögonen på henne, för hon sticker ut lite! Ändrade sin röst på mig i går till Artline istället. Förefaller som hon vill visa att hon är god och inte luden, svarar på flera inlägg från i går, svårbedömt fortfarande vart hon står så får kvarstå med ett öga på sig

12. Emro ringrostig, men kämpar på med översikter. En del känns som bra funderingar och sedan är det en del från ffa första dagen jag funderar över- men kanske kan det tillskrivas ringrostigheten? Har ingen aning om hennes spelstil heller , då jag aldrig spelat med henne innan. Har mina ögon på sig efter gårdagen ändå, det är många som funderar över henne, så även jag

13. Artline väldigt anonym för mig även om hon kommer med lite inlägg i går. Dock tycker jag inte det säger så mycket om vart hon står så får kvarstå som neutral

Gör en totalgenomgång på emro och skriver att hon reagerat på Emro tidigt i leken, och sättet hon slänger ur sig ordet ulv hit och dit påminner en del om hur Emtherlia gjorde så jag (Q) har fortsatt stora misstankar mot Emro efter denna genomgången
Tycker emro känns mer ulv än något annat.

Börjar fundera över om Artline kan vara ensamvarg, har inga belägg för det och tycker egentligen att Artline verkar leta goda. Tror att Artline är god eller ensamvarg men inte i lyan.
Blir misstänksam mot TLV

Tror att emro är ulv men vill ha ut ensamvargen. Blir mer misstänksam mot Artline – gör en totalsammanställning om denne och kommer fram till att Artline borde vara ensamvargen och röstar därför på denne isf för någon (emro) som de flesta tror är ulv.

Sammanfattning: Rösterna på klara är inte i Q4s favör och jag funderar lite över röstmotiveringen i DL2. Lade 3e rösten på klara efter TLV och emro vilket lade upp klara i ledning (dock kom cirkus röst på emtherlia samtidigt och det blev lottning/borgmästare/extraröst)

Sedan börjar jag se vart Cirkus vill komma och i det skeendet så ser jag även Artline i ett annat ljus....
Nu ska jag försöka plöja cirkus....

Senast ändrad:
eh
jo du
jag fattar det definiitivt
men som jag ser det så har inte spionen valt att få info förrens tidigast till denna dag........och kanske väntar den även till imorgon, faktiskt?
och infon kommer bara en gång i leken, men då kommer den med full info om allt som hänt, men ändock bara EN gång?

Jag vet hur spioninfon funkar i denna lek och det är därför som jag reagerar på att Paddi både idag och efter NattDL1 skriver att det lottats
Eh - ja och vad blir din slutsats? Att den som två gånger sagt att det lottats bara hittar på det? För hon kan ju inte vara spion för då hade hon inte vetat det efter NattDL1 OCH idag eftersom infon bara kommer en gång

Alltså måste hon ha en annan roll och den enda roll som får nån spioninfo är ju ensamvargen

edit:

ELLER så har hon slentrianmässigt skrivit lottats och då kan man glömma mina tankar om den saken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 142
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar