fy Fabian för att gå igenom så många inlägg..
quarter4ever röstar
Klara,
klara,
artline. Funderar mycket över rollerna, skriver bra sammanställningar om olika scenarier som skulle kunna hända i o m de olika rollerna och när olika typer av info kan komma fram i leken. Håller med mig om ensamvargen. Funderar en hel del över röstningen i DL1 liksom jag och jag reagerar på att jag inte håller med henne helt i hennes tankar. Efter att vi kommit fram till att hennes kommatering var satt på fel ställe så håller jag med henne i hur hon tänkte. Röstar själv på Klara i Dl1 eftersom hon tror att denne försöker styra över röstningen från någon som har röster tidigare och därmed försöka rädda en i lyan (Snurrfian/Mirtai?) Funderar på om det blev lottning mellan bollen och Mirtai eller om ngn av specialrollerna klev in. Funderar mycket på både Mirtai och bollens ändrade röster och att de röstade på varandra samt att de två rösterna som låg på Snurrfian ”försvann”. Noterar att emro och Habina röstar på varandra i Dl1.
Funderar mycket på hur Lobelia kunde lynchas och kommer fram till att det var den andra tvillingen som skulle käkats, funderar över om ensamvargen kan käka kvarvarande tvilling eller inte. Mycket av funderingarna finns redan i rollistan. Q känns ofokuserad vilket är out-of-caracter för henne. Dock är det olikt henne oavsett hennes roll. Går igenom Emtherlia i detalj och kommer fram till att denne ”
antingen är hon en väl entusiastisk nybörjargod som inte lärt sig nyanserna i lekarna än, och därför ångar på i lite väl säkra tongångar?
eller så har hon själv luden päls och gör sitt bästa för att sprida misstankar här och där. Får grunna lite på detta, medans jag kollar lite på en del andra också.” Fortsätter därefter med ordentlig teorigenomgång av alla deltagare – jag saxar ut från #370
Klara jag röstade på henne igår, upplevde att det vände i röstningen igår mot bollen__, det behöver inte betyda att klara är ond, men jag reagerade igår, och håller ögonen på henne för stunden, men har inte gjort så mycket mera avtryck än idag att jag kan hålla henne för annat än neutral skulle gärna vilja se mera av henne
8. Emtherlia Jag har gått igenom henne i ett särskilt inlägg tidigare. Jag upplever att hon hittar ulvar bakom varje sten väl entusiastisk, men då hon är så ny så tycker jag det är svårbedömt vad det kan bero på. Men jag har definitivt ögonen på henne, för hon sticker ut lite!
12. Emro ringrostig, men kämpar på med översikter. En del känns som bra funderingar och sedan är det en del från ffa igår jag funderar över- men kanske kan det tillskrivas ringrostigheten? Har ingen aning om hennes spelstil heller , då jag aldrig spelat med henne innan. Neutral
Diskuterar med Emtherlia om skillnaden mellan att undra över någon och misstänka någon.
Röstar sedan på klara i Dl2 i #420
jag är fortfarande ambivalent till Klara liksom igår
Jag kan ha fel, men nog är det lite undanglidande spelat av henne?
Nu röstar hon på Emtherlia som jag iofs riktat misstankar emot, men hon ändrade sin röst so hon la på mig så kanske var det just en säkerhetsröst och inget annat?
Jag tror att Klara kan vara i lyan, och har jag fel så får jag väl ändå stå mitt kast!
hennes röst på Emtherlia känns som något en ond kan chansa på att fler hakar på
Får ögonen på Cirkus efter Cirkus inlägg om henne och ev samband mellan Q och Emtherlia.
Håller m Cirkus om att Emtherlias röständring är suspekt.
Gör en ny totalsammanställning av deltagarna innan nattDL:
8
. Emtherlia Jag har gått igenom henne i ett särskilt inlägg tidigare. Jag upplever att hon hittar ulvar bakom varje sten väl entusiastisk, men då hon är så ny så tycker jag det är svårbedömt vad det kan bero på. Men jag har definitivt ögonen på henne, för hon sticker ut lite! Ändrade sin röst på mig i går till Artline istället. Förefaller som hon vill visa att hon är god och inte luden, svarar på flera inlägg från i går, svårbedömt fortfarande vart hon står så får kvarstå med ett öga på sig
12. Emro ringrostig, men kämpar på med översikter. En del känns som bra funderingar och sedan är det en del från ffa första dagen jag funderar över- men kanske kan det tillskrivas ringrostigheten? Har ingen aning om hennes spelstil heller , då jag aldrig spelat med henne innan. Har mina ögon på sig efter gårdagen ändå, det är många som funderar över henne, så även jag
13. Artline väldigt anonym för mig även om hon kommer med lite inlägg i går. Dock tycker jag inte det säger så mycket om vart hon står så får kvarstå som neutral
Gör en totalgenomgång på emro och skriver att hon reagerat på Emro tidigt i leken, och sättet hon slänger ur sig ordet ulv hit och dit påminner en del om hur Emtherlia gjorde så jag (Q) har fortsatt stora misstankar mot Emro efter denna genomgången
Tycker emro känns mer ulv än något annat.
Börjar fundera över om Artline kan vara ensamvarg, har inga belägg för det och tycker egentligen att Artline verkar leta goda. Tror att Artline är god eller ensamvarg men inte i lyan.
Blir misstänksam mot TLV
Tror att emro är ulv men vill ha ut ensamvargen. Blir mer misstänksam mot Artline – gör en totalsammanställning om denne och kommer fram till att Artline borde vara ensamvargen och röstar därför på denne isf för någon (emro) som de flesta tror är ulv.
Sammanfattning: Rösterna på klara är inte i Q4s favör och jag funderar lite över röstmotiveringen i DL2. Lade 3e rösten på klara efter TLV och emro vilket lade upp klara i ledning (dock kom cirkus röst på emtherlia samtidigt och det blev lottning/borgmästare/extraröst)
Sedan börjar jag se vart Cirkus vill komma och i det skeendet så ser jag även Artline i ett annat ljus....
Nu ska jag försöka plöja cirkus....