Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kollat igenom FiaM och även läst Paddis fina teoriinlägg (alltså vilka bra sammanställningar du gör! :love:)
Känner väl också att jag inte blev direkt något klokare där. Förstår att det blir lite sisådär när man skall leka från mobilen, avskyr det själv också och skriver knappt något då, men det gör ju också att det för mig iaf gör att jag har lite svårt att bilda mig en uppfattning om henne. Hon är neutral i mina ögon just nu.

Jag vågar inte sätta B2 som god baserat på hennes röster, rösten på Emtherlia dag 2 skulle kunna vara RN alibi röst som gick fel och hennes röst på Emro igår kom när det redan var klart att Emro skulle åka.
Jag nojar också för det. Hon lade också en väldigt tidig röst på Emtherlia.

Jag vågar inte sätta B2 som god baserat på hennes röster, rösten på Emtherlia dag 2 skulle kunna vara RN alibi röst som gick fel och hennes röst på Emro igår kom när det redan var klart att Emro skulle åka.
Jag sätter inte henne som helt god, däremot vågar jag nästan påstå att hon inte är i lyan. Det finns ju dock en ond roll utanför lyan också.

Har precis gått igenom TeamLundVers inlägg och känner mig osäker. Det är en hel del OT och jag kan inte hitta mycket som för leken framåt. Det verkar finnas förklaringar till varför tiden saknas och med tanke på min egen aktivitet då köper jag det är något med hennes teorier som gör mig fundersam till vilken sida hon spelar på.
Att jag inte verkar vara ensam om att reagera på henne gör det ju inte bättre.

Mirtai röstar Snurrfian/bollen, EmmaN, emro – röstar först på Snurrfian, ändrar sedan till bollen för att rädda sig själv samt att hon tyckte det vore tråkigt om Snurrfian åkte pga hennes egen OT-röst. Reagerar på vad TLV skrev om henne själv i teoriinlägget. Reagerar på EmmaNs ”rösträddningsteori”, noterar att det är mycket felläsningar/slarvläsningar. Reagerar på att Q inte riktigt är sig själv (sitt vanliga fokus) och funderar lite om det är så att Q sitter utan info. Reagerar på att Q tycker EmmaN för leken framåt eftersom Mirtai hittar konstigheter i det EmmaN skriver. Skriver en kort sammanställning av några av deltagarna. Röstar på EmmaN eftersom Mirtai tycker hon gör bra sammanställningar men när man börjar granska dem är de ganska ihåliga. Felaktigheter och konstiga resonemang gör dem farliga. Ett sätt att få misstankar riktade på felaktiga grunder.
Tackar EmmaN för hennes förklaring men tycker inte den håller.
Funderar på vad Emtherlias röständring betydde, om det var för att skaffa alibi till Artline eller ett sätt att peka ut denne.
Granskade emro som var på tapeten. Tycker emro gjorde märklig tolkning av Habinas inlägg och tycker att förklaringen känns som en efterhandskonstruktion. Noterar att emro röstade på klara i andra lynch och håller emro högst på misstankelistan tillsammans med Artline och Q.
Röstar på emro eftersom denne gjort två tveksamma lyncher med motiveringar som känns tagna ur luften.
Svarar Cirkus att hon inte är nöjd med sin röst på EmmaN men tyckte denne var så skum, dessutom försvarade Q henne lite och eftersom hon (Mirtai) misstänker Q så gjorde det inte henne mindre misstänksam.
Svarar Q att misstankarna handlade om hur hon skrev, nu är Q sig mer lik och det känns bra. Trodde att Q antingen var ond utanför lyan eller god utan så mycket info. Är fortfarande tveksam om Q är i lyan.
Tycker FiaM har intressanta tankar om Habina – det FiaM skrev och Mirtai citerade ” En annan som jag funderar lite på är Habina, jag tycker att hon brukar vara väldigt aktiv och driva leken framåt men jag får inte den känslan av henne i den här leken och det stör mig lite” Svarar Artlines fråga om Habina och emro skulle kunna vara ulvar ihop med – ”varför skulle de inte vara det?”
Känner sig mer säker på emro som ulv än vem som skulle kunna vara ensamvarg.
Är helt med på att rösta ut ensamvargen om Q kan presentera en övertygande teori
Tycker jag skriver allt hon tänker (denna gång ang godförklaring av cirkus utifrån emtherlias röst)
Kan hålla med Artline om att teorin mot Habina talar en aning till FiaMs fördel, däremot är inte Mirtai beredd att hålla FiaM som god. Artline skrev ” Ulven Emro tolkar Habina fel, TLV uppmärksammar det, ulven Emtherlia tar också upp det. Då känns det inte som att FiaM skulle vara fjärde. Sedan var FiaM snabb på att be habina om ursäkt.”
Funderar över vad som är mest taktiskt, få ut ensamvargen eller resterande ulv/ar.

Slutsats: Håller Mirtai åt det svagt neutrala hållet. Rösterna på bollen1 och EmmaN talar inte till hennes fördel, dock la hon andra rösten på emro. Frågan är om Mirtai är i lyan och om de redan fattat att det var kört för emro och hon försökte skaffa alibi. Måste fundera mer på Mirtai.

Så du menar att B2 skulle sitta i lyan och gjort en miss med en alibiröst?
Tål att funderas på.
Vad är dina tankar om henne i förhållande till ensamvargen?
Just nu känner jag mig osäker på B2, hon kan mycket väl vara god, men jag vill inte bortse från att hon kan vara lurvig.
Jag har ärligt talat inte tänkt på henne som en möjlig ledarvargen, men det skulle ju i så fall kunna vara ett misslyckat försök att signalera till lyan.

Men som sagt, just nu känner jag mig inte säker på något när det gäller B2.

Btw, så har det hjälpt enormt att skriva dessa inlägg, tror att en å annan pollett börjar trilla ner :p

Men får nog gå tillbaka å fånga känslan i dem nu så jag inte tappar bort den igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar