Så nu har jag sett att jag kommit in istället för Heffaklumpen (kram på dig
@heffaklumpen hoppas du mår bättre snart)
Jag vakar ju på ett sto som nu gått 18 dagar över tiden så sover lite när jag kan och kollar till henne en gång i halvtimmen på nätterna så är fokuserad på henne
Har läst igenom leken en gång nu och slås av att alla verkar vara tveksamma till alla mer eller mindre.
har en fundering på om siaren hade otur första natten och siade mig (q1 ) och jag sedan blev käk? I så fall får vi hoppas den hade bättre tur inatt så den får vetskap om någon god eller ond
reflektionen kring första DL
jag funderar kring
elo att hon kanske inte borde ha lagt en tredjeröst på Madalitso i dl1 om de är i lyan tillsammans?
Det borde ju varit bättre att lägga upp nån annan god mot madalitso i så fall (om elo skulle vara ond alltså) jag undrar om inte demonen la en av sina dolda röster i dl 1 för att försöka rädda madalitso dessutom
Då känns det ännu mindre troligt att elo är ond tycker jag då hon i så fall borde lagt upp någon god till två röster med lottning mellan tre (vad det syntes i röstningen ) medans extrarösten skulle läggas på den goda i det scenariot
Iofs fanns ju min gamla roll borgmästare kvar och kunde lagt en dold röst också (ingen visste ju att det var q1 som var bm )
Oavsett skulle det ändå bli lottning
Samtidigt vet man ju aldrig vad ulvar gör osv , man kan ju bara fundera över vad som är troligast iaf
cirkus lägger första rösten på madalitso. Kan vara en alibiröst eller så inte.
niyama lägger andrarösten på Madalitso så om Elo är god har jag svårt att se en ond Niyama lägga upp en kollega till lika mot en god
Likaså har jag svårt att se en ond niyama lägga upp en kollega till delad ledning med den andra om elo skulle vara ond
Så oavsett elos sida i leken tycker jag det talar för att niyama troligen kan vara god , annars är det riktigt högt spelat !
madalitso själv röstar på
hemlig, röstar tidigt
Kan vara alibiröst men samtidigt vågat att lägga en sådan innan man ser vart röstningen tar vägen ?
Mirtai lägger en andraröst på elo och om elo är god så känns det onekligen lite ondvibbar av den rösten. Är elo ond känns det mindre troligt att Mirtai är ond tycker jag dock för i så fall borde hon inte lägga upp en kollega i ledning utan kunde valt en singelröst på en annan ist
hemlig lägger en uddaröst på cirkus säger inte så mycket mer än att hon inte lägger en tredjeröst på vare sig elo eller madalitso.
Samma gäller för
glömmerallt som uddaröstar på niyama men hon vet vi ju nu var god så det behöver vi inte fundera över längre
Samt
Breaktown som röstar på Heffaklumpen (numera jag q2
q1 röstade på breaktown och q1 vet ni också var god.
hemlig och /eller Breaktown kan vara antingen goda som inte ville avgöra eller onda som inte heller ville avgöra