Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och din erfarenhet av körning är?
Vilken metod skulle du föreslå?
Där konsten tar slut tar våldet vid.
Håller med dig.Ändamålen helgar inte medlem när det kommer till djur. Jag har sett svårklass ryttare rida på ett sätt som fått mig att må illa. Visst "fixar" dessa ryttare problemet men på ett sätt som inte är okej.
Sen finns det dom som verkligen är duktiga och som inte behöver använda övervåld eller våld överhuvudtaget för att få hästen att göra som dom vill. Det är riktiga hästmänniskor som är duktiga med det dom håller på med.
Var i videon menade jag, inte hur man ser det.
Menar du verkligen att det syns i sekvensen med kusk ett, han som kör första minuten eller så, att draglinorna slackar?
Jag skulle vilja veta hur gammal hästen är.
Hur den blivit inkörd. Enbet eller par?
Och vad den gör till vardags.
Det kan ju vara som med gamla ridskolehästar, att den kan alla knep för att komma undan arbete.
KL
Har inte läst tråden så kanske redan står men anledningen till detta sätt är att hästen hade en tendens att skena och slagit i vagnen hemma.
Sen hur man korrigerar och fixar detta problem i körning har inte jag mycket koll på men visst ser det lite bryskt ut.
"Fyrspannskusken NN har kommenterat filmen från kurstillfället som finns på Yuotube. : "Jag har kollat på filmen och tycker inte det är något märkligt med NN agerande, visst stoppar han hästarna ganska bryskt men med det beteende som dom visar så gäller det att få stopp ganska snabbt annars riskerar man att hamna i sken och det är inget man vill och speciellt med en sådan vagn".
KL
Har inte läst tråden så kanske redan står men anledningen till detta sätt är att hästen hade en tendens att skena och slagit i vagnen hemma.
Men den "kröker på nacken", och det anses väl fint...
Var säger han det? Jag undrar fortfarande om det är samma par som gjorde Nicke Pålson till invalid.
En häst som inte vill arbeta ska inte slås till att arbeta, den ska uppmuntras till det.
Visst.
Men jag tycker att man inte kan kritisera en massa saker som man ser 2 minuter av om man inte vet bakgrunden.
Och därför så låter jag bli det.
Och nej, jag gör inte så.
Jag har inget behov av att få hästar att göra sådant som de inte vill.
Jag har så många att jag kan ta en annan som vill i stället.