Sv: Tycker DU att det är okej att "träna" hästar på det här sättet?
that escalated quickly
that escalated quickly
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste bara fråga då jag blir fundersam. Tycker du att det är rätt hantering av en lat häst?
Den är i alla fall lite mer avslappnad innan halten,
Jag tycker inte man behöver korrigera "lata och fräcka" hästar på något fult vis. Jag har träffat flera sådana under alla år och det har aldrig behövt se fult ut på något vis.Det finns lata och fräcka hästar och att korrigera dem ser inte vackert ut.
Jag tycker inte man behöver korrigera "lata och fräcka" hästar på något fult vis.
Det är för att den ser till att inte dra.
Den håller sig bekvämt mellan slacka draglinor och slacka stångkoppel.
Och så blir den sur när den får krav på sig.
Jag har tittat igen.
Och med tanke på hur fort som hästen förstår vad den skall göra så är den nog bara fräck.
Det tar ju bara några minuter att komma igenom.
Ja, enstaka gånger. Men det är oväsentligt. Det väsentliga är att jag har mycket erfarenhet kring hästhantering och problem som kan uppkomma, och jag föredrar att se över VARFÖR hästen väljer att göra som den gör och vad jag långsiktigt kan göra åt det, istället för att bråka som kusken gör.Det kan man ju tycka.
Har du kört par?
Och har du någon bättre idé som fungerar lika fort?
Det tog max 2 minuter, det tycker jag är skonsamt för hästen.
I stället för att harva på i månader.
Om den bara är fräck, hur kommer det sig att den väljer att reagera på samma ställe (där halten var) varje gång?
Det väsentliga är att jag har mycket erfarenhet kring hästhantering och problem som kan uppkomma, ....
Dock är det något som är vanligare med hästar som körts in i par än de som körts in i enbet.
Är det inte kutym att man kör in hästar som enbet i stort sett alltid?
Vid körning så är ju piskan och bettet de enda hjälper som man har till buds.
Man kan varken banka med hälarna eller köra in en sporre i sidan på hästen.
Ridning är inte heller vackert när hästar skall korrigeras.
Ridning är inte heller vackert när hästar skall korrigeras.