Sv: Två barn tätt
*kl*
Vi valde dagmamma just för att det är lite mer familjärt än dagis. Nu när vi har tre barn på samma ställe känns det hur enkelt som helst. Den äldste är ju i skolan och sedan på fritids.
Jag har inte dåligt samvete för att ha skolat in barnen tidigt. De stortrivs och älskar sin dagmamma. De dagar hon har ledigt i månaden pga att hon får ju så långa dagar då vissa barn börjar kl. 7 och andra senare och även går hem senare... max 40 timmars vecka gäller ju även för henne. Då lämnar vi inte hos reservdagmamman utan är helt enkelt hemma med barnen. Antingen obetalt alt. att man tar ut fp (man har ju några dagar kvar på varje barn).
Det gäller att planera och inte gå upp i limningen för att planeringen spricker
vilket den gör ganska ofta emellanåt.
Jovisst har vi mycket att göra!!! För det mesta är alla veckans dagar lika för oss. -nästan. Helgen skiljer ju sig lite åt, men det är väl fel att påstå att vi slöar då.
Men detta är ju val vi själva gjort här i livet och har man satt båten i forsen så får man helt sonika se till att ro den iland också
Jag vet inte om vi tänker annorlunda än andra, men det är väääldigt sällan vi öht tänker att jisses vad vi har mycket att göra/hur ska vi orka?
Själv är jag faktiskt en humörsmänniska även om min livsinställning är grymt positiv. *s* bäst kommentar fick jag höra via en kompis jag råkade ringa och störa då hon var på kliniken med hästen... åhå hälsa till vet sa jag. Då hade veterinären kommenterat att den hon är ju inte klok. Om så hästen är med död än levande och alla odds är emot så låter hon lika glad som om hon vunnit på lotto!!!
roligt att höra. För själv upplever jag mig inte så, utan som vem som helst. Men efter att fått höra flera liknande kommentarer från folk så får jag nog inse att det ska mycket till innan vi målar
på väggen.
Annat viktigt är att kunna dra i bromsen då man känner sig lite ur gängorna. Att slöa lite en dag är ok. Dammråttorna låter sig lättare fångas om de är lite större.... Eftersom vi båda ser det så här är det ju inte så farligt att den ena drar ett tyngre lass nån dag för att den andre ska få vila, ha sovmorgon etc.
Vi har det ju så himla bra. Det finns så många här i världen som har det mycket sämre. Så njut av vardagen, för att sukta efter alla "guldkanter" hela livet gör ju att man missar en del av de här vanliga, tråkiga men ack så underbara ögonblick som faktiskt är livet!
Gira *flummigare än någonsin*