Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Åh vad roligt det låter! Hade jag haft pengar hade jag velat följa med!!

Ja, jag tror det kommer lösa sig för er för precis som du säger blir hästarna mycket piggare och mer motiverade när de vet att det kna komma ett klick när man uppför sig.
Ge henne lite tid så ordnar det sig.
Kan hon ljudkommandon så använd det i kombination med framåtdrivande hjälper och kräv att hon ska ta några steg innan du klickar. Eller använd bara verbalt och taktil beröm i början och lägg på klickern senare. Jag tror det kommer gå bra till slut :)

Ja, jag är inne på den linjen också.
Idag kunde jag gå runt "beteendet" genom att vi red ut med sällskap, istället för att rida på ridbanan.

Hon som anordnar kursen svarar inte på mail eller på telefon :/ Och kursen börjar på torsdag och jag har inte fått all info osv..

Det låter inte så bra.. För att inte kapa tråden ställer ajg resten av mina frågor på PM :p

Hej på er alla!
Är nybörjare på ämnet och har just "testat" lite trick med nodrsvensken. Började med lite bergsget som gick sådär :( Hon ville inte gärna flytta in bakhovarna längre...
11151_1248867263.jpg

Sen provade vi bugning, men kom väl inte jättelångt. Vill inte tjata ut det det första jag gör :grin:
55465_1248867340.jpg

Tips och råd mottages gärna!

Igår red jag ett pass på ridbanan och undvek klickerträning med flit. Hon fick godis när jag hade hoppat upp (som hon brukar, jag får ta bort det snart men inte just nu), och sen klickade jag för när hon började gå framtåt efter att hon först inte ville gå. Sen klarade jag mig utan "stanna och tigga" :) Så några till såna gånger med ökade krav för klickandet när hon ska framåt, så blir det nog bra :)

Ikväll åker vi till kursen! är en del fjärilar i magen :p

KL

Här är några från när jag och Conny var på vår gård på Öland förra veckan!

Fortsättning..

Väldigt vackert väder, varför är det inte så här inne i skogen? :p

Lydia; Heja, vad skoj! Berätta mer om hur det går för er när ni kommit hem igen :D

jag kanske också kan bjuda på lite kort efter helgen, tänkte ta med mig min mans kamera :p

Tack!

Jo hehe, han har ju bara stegrat i nån månad eller två och precis lärt sig att komma upp lite mer, så överlinjen och balansen kommer nog med tiden :)

sthu: Visst vore det trevligt med vackert väder året om? :D

Vad fina ni är som vanligt :love:! Ser att Conny har fått en Doma Vaquera sadel, "halsduken" skall hänga framför sadeln :p! Du kommer att få rida mååånga
gånger i den innan den formar sig :D!
Kram Kryddan

kryddan: Tack! Jo, egentligen fick han den för över ett år sen men eftersom den inte passar har den inte använts. Så nu skär det i hjärtat när jag måste sälja den - den har ju inte ens börjat se sliten ut :D Nu slängde jag på den enbart som rekvisita :p Det finns tydligen lite olika varianter, och denna väska skall tydligen hänga bakom eftersom den inte ens går över framvalvet :)

Jonas: Bootsen är köpta på Hö*ks :)

Senast ändrad:

Är helimpad av dig och Conny! Ni är så himla duktiga! :bow::)

Här kommer en liten bildserie på Gallardo när han bugar.
Vi försöker fortsätta bugan mot ligg och det känns som att han nästan trillar framlänges. Ska det kännas så innan han lägger sig? Han har dock inte lagt sig än, men det känns inte som att det är långt bort nu :laugh:

Underbara häst :love:

Det gör den - balansen alltså. Electra har jag börjat kunna be att stanna uppe längre. Hon balanserar med att slå med frambenen i luften, men hon håller iaf ihop kroppen :idea: Nu siktar vi på att bli mer stilla.

Hon har helt fattat greppet om spanska skritten - Jätte duktig är hon. Nu har vi gjort över 6 steg flera gånger innan hon glömmer bort bakbenen :p

Nu är jag tillbaks från kursen :)

Lite bilder ska jag nog kunna bjuda på, men ikväll orkar jag inte :o:p

Trickträningskurs i Strängnäs, för Reb**ca Östh. Ica och jag är nybörjare på trickträning (hade börjat lite hemma men då med hjälp av klickermetoden, så nu tyckte hon det vara lite snålt med uppskattning för tricken, utan godis. Men mkt beröm iaf).
Det här passet börjar hon bli lite väl trött i huvudet, det är ett av de sista passen på 4-dagarskurs (2 pass/dag utom denna dag då det blev 1 trickträningspass och ett ridning för Christoff*r D.).

Början till bergsget:
090801bergsg.jpg

bergsg090801.jpg

Konsentrerad!

Början till Buga:
090801buga.jpg

090801sp_skr.jpg

Början till spansk skritt.
Hon lärde sig att gå några steg "rätt", men behöver tränas mera.

gesta.jpg

Har precis börjat stödfodra med protein, hon har tappat en del muskler..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 959
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka