Treårstesten 2009

Sv: Treårstesten 2009

Chami har en avkomma efter Topaasch som heter Figo...han är 3 år i år. Men de skulle troligen inte visa. Men skulle han visas så skulle det vara där.

Jag tänker passa på medan han finns. Har insett att mitt sto gett en lite lågt ansatt hals till sina avkommor på ett sätt som hon inte har själv men som hennes morfar hade. Tänkte därför pröva med en hingst med ett väldigt bra framparti för att få bästa möjliga förutsättningar.

Har faktiskt inte träffat på en enda som inte tycker att han är underskattad!

Vanliga word fast det är möjligt att de har sparat i senaste versionen (Office 2007) och då går det inte att öppna från äldre versioner...

Det är synd att inte fler fått upp ögonen för just Szkopul, en i mitt tycke mycket underskattad hingst. Jag hoppas att fler betäcker med honom innan det är för sent-han börjar ju bli till åren man vet ju inte hur många år han har kvar. Enda anledningen att jag själv inte betäckt med honom är att han är intåad det är ju mitt sto också.

Jag kan bara säga grattis till ett bra hingstval och jag tillhör också dem som anser att Szkopul är underskattad.

Det är synd att inte fler fått upp ögonen för just Szkopul, en i mitt tycke mycket underskattad hingst. Jag hoppas att fler betäcker med honom innan det är för sent-han börjar ju bli till åren man vet ju inte hur många år han har kvar. Enda anledningen att jag själv inte betäckt med honom är att han är intåad det är ju mitt sto också.

mkt trevlig hingst men om jag minns rätt finns han bara för naturlig betäckning numera...eller?

Ja, men det var inte den jag var ute efter. Tack ändå. Jag var ute efter en Figo e Topaasch-Chapman

Jag tänker passa på medan han finns. Har insett att mitt sto gett en lite lågt ansatt hals till sina avkommor på ett sätt som hon inte har själv men som hennes morfar hade. Tänkte därför pröva med en hingst med ett väldigt bra framparti för att få bästa möjliga förutsättningar.

Har faktiskt inte träffat på en enda som inte tycker att han är underskattad!

Och jag trodde att det var just halsen som gjorde att du inte valt honom tidigare (har ju lyst ignom att du gillar hingsten:D). Man vågar väl knappt säga det, men just halsansättningen har varit svagheten på de sju szkopul-avkommor jag har sett. Nu har stomaterialet inte varit nära lika bra som hingsthållarens egna ston, och avkommorna har inte fått sämre halsansättning än sina mammor - men inte mycket bättre heller.

Annars har det varit trevliga, ädla hästar med mycket vackra huvuden. Och jag håller med om att det är en hingst som används mindre än han borde.

Senast ändrad:

we en santino i topp :P tack så mkt, har suttit ohv och väntat upp resultatet.

Visst är det så, han finns bara på naturlig betäcknig numera och kanske är det den lilla detaljen som får många att backa. Som sagt det är en mycket trevlig hingst. Möjligtvis att det kan finnas fryst efter honom men är ej säker på detta.

Bara för nyfikenhetens skull är det någon som varit på Grevagården, de har väll sitt treårstest denna helgen. Roligt om man kunde få en liten raport därifrån.

Jag visade mitt sto Linnea van S e. Channon - Maraton - Lansiär i lördags på Grevagården och hon blev klass I med 46 p i både hoppning (7,8,8,8,7,8) och gångarter (7,8,8,8,7,8). Och MVG på ridprovet, så jag är jättenöjd.
Tyvärr hann jag inte se, så värst många av de andra hästarna eftersom jag var tvungen att åka iväg och jobba sen.

Det var ett HH sto som fick diplom på Strömsholm också.
Min lilla uppfödning fick Klass I o 45 p. Som vi väntat oss. MVG på ridprovet. Roligt då det var 12e gången hon reds.
Hon skötte sig exemplariskt hela tiden o ägaren visade henne jättebra.
Jag är nöjd. =)

Grattis till klass I på din uppfödning!

Tack, grattis själv!!!
Tänk vad den där lilla extra poängen gör. Från klass II till Klass I.

*Kl.*
Såg i resultatlistan från ASVH-Örebro att Flip's Little Sparrow fick dubbeldiplom igår. 1:a både hopp o dressyr! Någon som var där o tittade?

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 143
Senast: NilHe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 132
Senast: super
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är... 4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 936
Senast: SiZo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31