Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Luxus fick 47 poäng och gångartsdiplom. Detaljer och bilder kommer imorgon när jag kommit över de dåliga poängen...![]()
Tråkigt, så kan det vara, men det blev ju diplom iaf. Min som senare vann 4-års championatet fick inte ens diplom, han blev precis kl.1 med 45 p. Inte kul
.
Jag börjar mer & mer fundera på om man överhuvudtaget ska visa på tre-års... Dels för att det egentligen är skitsamma om dom kan springa fint vid hand & hoppa löst. Det viktiga är ju faktiskt hur dom rör sig & fungerar under ryttare!
Som ex. kan jag nämna mina båda nu 9-åriga ston som visades samtidigt, på samma plats. Båda fick 7 på galopp, uppsuttet har den ena max 7-mässig galopp och den andra 9 -mässig...
Northern Eljest e. Escudo I - Calypso II visas i Örebro 22/5
Tråkigt, så kan det vara, men det blev ju diplom iaf. Min som senare vann 4-års championatet fick inte ens diplom, han blev precis kl.1 med 45 p. Inte kul
.
Jag börjar mer & mer fundera på om man överhuvudtaget ska visa på tre-års... Dels för att det egentligen är skitsamma om dom kan springa fint vid hand & hoppa löst. Det viktiga är ju faktiskt hur dom rör sig & fungerar under ryttare!
Som ex. kan jag nämna mina båda nu 9-åriga ston som visades samtidigt, på samma plats. Båda fick 7 på galopp, uppsuttet har den ena max 7-mässig galopp och den andra 9 -mässig...
En utsvävning, sorry!
...
Alla visas i Bollerup på fredagen. Jag ska även hålla tummarna för min klasskompis häst Nicor (som pastejjas sto är mamma till alltså!)
Precis av bl a denna anledning valde jag att inte anmäla min 3 åring. Han växer dessutom ganska rejält fortfarande, är relativt ofärdig om man jämför och visar dej tre gånger så bra under ryttare som vid hand, så vi väntar tills kvalitén där man visar ridet. Hellre hoppa över än att få sämre poäng än de egentligen kan prestera..Och det är ju som sagt hur de är under ryttare som är det väsentliga..
Kan till viss del förstå ditt resonemang, men sj tycker jag ett treårstest är en del av utbildningen av den unga hästen.Detta är ett tillfälle att inruducera hästen för kommande tävlingsplatser.Alla vet dessutom att det är dagsformen som gäller på dessa tester av mkt unga individer så om man skulle "råka" få sämre poäng är det inget som inte säger att hästen har ett värde senare i livet![]()