Treårstest 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 577
  • Visningar Visningar 73 152
Sv: Treårstest 2010

Grattis till superfina poäng!! Och kul att Ronaldhino lämnar så bra m fullblod precis som sin far. Ska bli spännande att se hur det går för hans avkommor nu, Flyinge kanske ångrar att de sålde! :)

Visade min valack, Robinho, igår e. Ronaldinho H-Common Grounds**-Persian Bold** i Vännäs.
Gick över långt över förväntan! Han har haft lite hyss för sig å sprungit igenom plasten när vi löshoppat hemma så jag var lite orolig över den biten.

Han började med att hoppa studs där det skulle vara ett galoppsprång så vi fick länga avståndet, hemma har han hoppat på 7 och nu längde de till 7.30...
Sen så hoppade han ut ur löshoppningsringen, till publikens applåder, så 3 st ur personalen fick ställa sig där nere och vakta så han inte hoppade ut igen. Annars såg hoppningen löjligt enkel ut för honom.

Omdömet då:
166,5 cm i mankhöjd.
Typ: Maskulin, propotionerlig-8
HHB: Ngt. lågt ansatt hals, välmarkerad manke, bra djup i bålen, välmusklat kors-8
Extr: Ngt. tåvid hf, för övrig välbenad-8
Skritt: Vägvinnande, taktmässig-7
Trav: Markbunden, kort-6
Galopp: Rytmisk, välbalanserad, elastisk-8
Totalt som dressyr talang 45p, klass 1.
Om jag hade belönats med ett par längre ben skulle han förmodligen fått bättre betyg på gångartena men så är inte fallet så det var som det vart.

Löhoppning:
Tekning och förmåga: Stor kapacitet, god rytm och balans, god hoppvilja, mkt bra benteknik, kvick-9
Temprament och allmänt intryck: Mycket gott förtroende, orädd, energisk, samarbetsvillig-9
Totalt som hopptalang 50p och diplom :love:
Fanns det något mer att önska här så skulle det vara att han använder sin rygg bättre när han hoppar. Men jag är iallafall mycket mycket nöjd.

Ridningen gick även den bra.

Han vart även bästa västerbottensuppfödda häst i hoppning, men jag köpte ju honom när han var ett så det är ej min uppfödning men roligt för uppfödaren så klart :)

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_36/30830000-30839999/640x480/30830469.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_36/30830000-30839999/640x480/30830470.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_36/30830000-30839999/640x480/30830474.jpg

http://www.pixbox.se/alb1178329

Kul att se att Ronaldinhos avkommor ser lovande ut då min är på betäckning med honom nu!! Hoppas på att det tar sig bara!!

+alla andra som grattat: Tack! Jag är så stolt :D

Ja! Hon som fött upp min hade pratat med dem på flyinge o frågat varför de sålde, tydligen så hade Ronaldinho ej så bra hovkvalite? Om de nu är så så är det då ingenting som har gått i arv till min häst, tack o lov :)

Kul att se att Ronaldinhos avkommor ser lovande ut då min är på betäckning med honom nu!! Hoppas på att det tar sig bara!!

Har han börjat verka i avel nu? Han finns väl inte med bland de hingstar som löst licens, eller är jag helt blind?

Jag hittar inte heller Ronaldhino (nånstans alls), har funderat lite på honom till mitt xx. Men han skulle väl bara stå på naturlig nu?

Jag har en uppfödning som enligt uppgift från ägarna ska starta på Grevagården, den är e Lucky Point - Cortez. Min andra 07:a (Hip Hop - Stanford) verkar inte komma till start, hittar honom inte i några startlistor iaf.

Vart ser ni vilka som har licens för i år. Jag blev lite nervös nu att han inte har nån!!!

Nämen, då ses vi då :D är det en blivande fälttävlanspålle ni har hemma måntro?

Nja, fälttävlan vet jag inte - tror inte det blir så mycket mer av sånt för mig.:angel: Han skall göra lite av varje men jag tror det kommer bli en riktigt bra hopphäst som kommer visa sig bra på dressyrbanan om man vill! Satsningen kommer dock ligga åt hopphållet! Någon av pållarna i stallet skall säljas, frågan är väl vem :d. En junior kommer starta Zyggo på Trossnäs.....

Idag har han löshoppats, gick mycket bra-han har så himla bra skalle, älskar människor och har ett enormt förtroende i allt han gör! Seglade lätt över maxhöjden så visst skapar det lite förhoppningar;)

Kul att vi ses på lite mer ovanligt ställe i alla fall ;)

Kul att vi ses på lite mer ovanligt ställe i alla fall ;)

Haha, ja :p

Våran kan väl hoppa hyfsat men är inte så mycket löshoppningstränad, han gör det man bör kunna men är inte uppe på maxhöjd. Men han har ett trevligt huvud och är rätt fin i typen (om man gillar korta hästar med långa ben, och det gör jag :angel: ). Jag tror inte på fantastiska resultat i någon kategori men är kul att se vad dom säger i vilket fall.

Jag har inte riktigt koll på vad ni har i stallet längre (förutom Zyggo då)..?

Ok.. vi har bara babyskuttat ca 80 cm än så länge, men det är ju ett år kvar innan 08:an ska visas. 130 borde väl de flesta klara om de är förberedda, men sedan hur det ser ut är ju en annan fråga. ;)
Tack för svar.
/U

Ronaldinho är ok!! Han har licens! Ringde ASVH idag och frågade :)

Vilka höjder hoppas de hästar som aspirerar att komma upp i poäng 8, 9 och 10?
/U

130 är maxhöjd, maxbredd 120. (lite imponerad över mig själv, men jag är frågvis.....annars får man inget veta, ställde ungefär 1000 frågor i söndags på premiärhoppningen!!):D

*knapplån*

satt precis och tittade igenom anmälda hästar i Plönninge.. hittade 2 st som ej har rätt färg på papprena. För visst får väl endast hästar med gröna, gula eller vita papper gå 3-års? det där med i mån av plats gäller väl ej längre va?

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 053
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 252
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår