Travutrustning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare roslagen
  • Startdatum Startdatum
R

roslagen

Denna tråd kanske försvinner ögonaböj men vad sjutton heter butikerna inne på Valla (ja, jag har sökt på nätet utan lycka) och säljer någon av dessa butiker sulkys och speedcarts till A-ponnier och vet någon om detta är något de har på lager. :)

Sv: Travutrustning

Jag vet inte vad de heter eller har på lager, men det finns inte sådär jättemånga ställen som säljer ponnysulkyr över huvud taget :crazy:, ffa av shetlandsstorlek.
Jag letade lite förra året och höll på att bli galen. Och såvitt jag förstått så finns det bara några styckten tillverkare, varav endast någon av dem gör något som kan liknas vid speedcart - och f*n vet om de håller på längre (ska kolla upp, för möjligen sviker mitt minne?).

Ja hitintills har jag bara hittat en speedcart på Börjes men då måste man ÅKA dit och hämta den :eek: alla annonser med sådan här utrustning till salu blir säkerligen nerringda av stolliga shettistanter :angel:

De där i Gävle då? Vet inte vad de heter, men de borde ju kunna fixa en specialare. Kontakta folk på Gävletravet, så kanske du får reda på nåt namn. De heter något konstigt kommer jag ihåg iaf...

Om du vill fixa billig transport av vagnar över landet så kan du kolla med de transportfirmor som kör mellan travbanorna...

Jag sålde en begagnad tävlingssulky och skickade den för ett par hundra ner till Malmö. :idea:

/// ghost

Smart, den tanken hade inte ens slagit mig. Nu har jag iallafall vart på Valla och kollat och huga stuga vad dyrt det var med en sulky till shettis, och då jämför jag med lite andra vagnar av mer finkörnings karaktär, men där går de iallafall att få tag på :D

Bidermans...heter dom väl?
Säljer både rockard och sulkyn....
Har själv köpt en rockard till min shettis:banana:

Bidermans...heter dom väl?
Säljer både rockard och sulkyn....
Har själv köpt en rockard till min shettis:banana:

Ett tips i all välmening...

Kolla hur gammal tråden är och bedöm om det är lönt att svara. Om man skapat en sån tråd i augusti 2005 har man förhoppningsvis löst problemet?

Kolla hur gammal tråden är och bedöm om det är lönt att svara. Om man skapat en sån tråd i augusti 2005 har man förhoppningsvis löst problemet?
:rofl: :rofl: Problemet löst i augusti 2005:p Tack ändå ni som engagerat er så här sent:bow:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som kanske många här vet så har jag mycket lättare att prata om saker med att skriva motför prata irl. Och jag har nog flera vänner...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: svea
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård