Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Va, på samma ställe? Vart hittade du det? :banana:

Tror inte min chef godkänner jourförflyttning till annat landsting. :angel:

Idag var jag i ridhuset och eftersom det gått ganska dåligt de två senaste gångerna med spänd och tittig häst så slängde jag på gramanen idag och fick en helt annan häst. Knäppt egentligen :p

Hur som helst gick hon väldigt bra, så jag får väl prova att ha den lite när jag rider där tills hon vant sig vid det ridhuset.

Var även där igår med 4-åringen och hon gick bra, blev lite trött fort dock, men hon är brunstig så kan tänka mig att det tagit lite på krafterna.

KL

Japp, jag kan fetglömma Indoor Eventing och även vanlig hoppträning ett bra tag framöver.... :cry:

Igår var vi på behandling nr 2 och Evighetsmaskinen är BÄTTRE! :) MEN fortfarande inte bra. Jag fick svar på många frågor, till och med innan jag hann fråga på dom. Kiro la i princip hela tiden orden i min mun, typ "Upplever du att hon....." & "Känns hon....."
The_Connemara var med oss och när kiro tog en paus en liten stund så tittade jag på henne och hon såg ut så här: :love::love::love:

Efter behandlingen var det dags för kirons fru för konsultering (=sadelutprovare). Jag hade med mig sadeln jag fått utprovad, som min ordinarie sadelutprovare senast i torsdags sa ligger BRA på min häst. Kiro-frun hann knappt lägga på den när hon utbrister att den ligger käpp rätt åt h-vete. (OBS: båda sadelutprovarna jobbar med exakt samma märke).

Så, den stora boven i dramat = sadeln. Nu ska Evighetsmaskinen jobbas helt utan sadel i 5 veckor, ren styrketräning av rygg/bakdel. Det ska stretchas, böjas, klättras, tömköras, ja jag vet inte allt.....

Igårkväll kom jag hem, landade på soffan och kände mig helt utpumpad. Det största var ändå att jag fått mina farhågor bekräftade och en "viss" person verkligen har fått sin sista chans.......

Skönt att få klarhet. Men hur fel låg den då, jag menar, om du inte sett det?

Igår var jag på hoppträning igen, det gick superbra typ 2/3 av passet, sedan blev hon trött och då blev hon springig. Avslutade med enbart halva banan och på lägre höjd bara för att få till tempot, men det är svårt när hon blivit trött, hon orkar inte hålla ihop sig.
Min tränare tyckte vi skulle vara med på pay and jumpen de har i helgen och det hade jag nog tänkt själv också, rider nog bara 1 m som årsdebut så att säga.
Sedan är första tävlingen inplanerad till 18-19 februari, tänkte rida 1 m på lördagen och 1,10 m på söndagen, lagom med en klass per dag första tävlingen tycker jag.

va kul att komma ut på tävling redan!! :) Jag har varit lat och inte löst min licens än, så får väl göra det så vi kan komma ut snart :)

(Svar till Mitrolle, tryckte på fel knapp)

Den är för smal i bommen + alldeles för rak.
Jag kan INGENTING om sadlar, därför har jag köpt tjänsten av en aukt sadelutprovare som jag dessutom tränat hoppning för 1 gång/vecka i ett antal år (även innan jag köpt min nuvarande häst).
Efter våra problem började "på riktigt" så har jag bett henne titta på sadlarna 3 ggr. Svaren jag fick:
Gång nr 1: Hon har byggt om sin rygg - sadeln passar inte. Kan hjälpa med en toppstoppning.
Gång nr 2: Bekräftat att sadeln kommer att passa efter en toppstoppning
Gång nr 3 (efter toppstoppning): Sadeln passar!

Eftersom jag är en person som letar information så har jag gjort det under den här tiden och NU kan jag själv se att den inte passar och därför bokade jag tid hos sadelutprovare nr 2 för att få mina tankar bekräftade.

Under den här tiden har jag dessutom ridit i denna sadel ca 5 ggr (på 2 månader).

Ja, jag har fortf inga bra ord att beskriva det med :love:

Alla borde köra vilse bland kyrkorna för att ge sin häst en sådan grundlig genomkoll. Jag tror mycket protsester, problem, svagheter och stelheter hade försvunnit då.

Var det svårt att få tid? Isf ska jag ställa Tiger i kö bums :bump:

Verkligen en HästIstvan alla gånger!

Det är verkligen inte svårt att få tid..... :-)
Dom tar sig tid!

Än en gång, vem är detta? Ställe frågan förut, men ingen ville svara.. :(

Och vad är det för Indoor event?

Jag har gått in i väggen med min häst.. :( Han är så svår, så jobbig, så bråkig, så dryg, så envis, så allt negativt du kan komma på, och han har fullkomligt knäckt mig... Jag har inte ens tittat på honom, sen i torsdags.. Inte ägnat honom en blick.. Halva jag vill sälja, halva vill inte.. Hur ska jag ta mig ur detta? :(

Åka på någon rolig träning.
Unna dig en tränare du velat träna för men inte haft råd lr liknande.
Brukar bota att få aha upplevelser på träning tycker jag.

För mig blir det tyvär ingen Uffe träning helgen den 4-5 feb:(
hästen halt idag, varm i hoven så imorgon blir det klinik :(
Så tråkigt när vi precis kommit igång och hittat varandra.

Har helt missat att du frågade!

Om du menade de bra så har jag försökt formulera ett inlägg till fejan ett dygn nu :p Namn och länk dyker upp!

Edit: Done!

Senast ändrad:

Jag har haft en god vän här idag, vännen är tillika veterinär sedan många år och han undersökte Hönan. Hönan är mkt bättre nu än när jag fick hit henne för två veckor sedan, men hon markerar ff. Vet kände, klämde, böjde och granskade och sa "jag lämnar inga garantier, men om hon har blivit synbart bättre på de här två veckorna, kan jag inte se varför hon inte skulle bli frisk. Det finns ingen svullnad, ingen värme, inga gallor alls, samtidigt måste ju hältan komma någonstans ifrån, men det går inte att ta reda på varifrån utan att bedöva. Om du verkligen gillar henne, så ge henne en månad till. Är hon inte frisk då ska du nog dra öronen åt dig."
Vi gjorde böjprov och longerade henne och han menade på att ett otränat öga kanske inte ens sett hältan.

Så jag håller tummarna för att hon blir frisk och för att hon lär sig gå in i transporten...

Indoor Eventing är träning för Anna Hassö lördag och P&C inomhus söndag. Typ 18-19 feb? Jag läste det någonstans på fb, jag är dock inte så bra på att hitta tillbaka :mad: Jag försöker alltid dela bra grejer som står på fb (det var liksom enda anledningen till att jag skaffade fb, massa hästgrejer där ju) men det kanske jag inte lyckats med denna gång?

Men Hassö borde väl ha info?? Hatar att det står lite över allt, Internet är för stort för mig :p

Ta hjälp? Skicka honom till Hassö vetja :D

Är aldrig kul när man inte reder ut det själv, det ska va kul!

jag vet. hade verkligen sätt fram emot att träna och umgås med er hela helgen.
klinik i morgon kl 8 då vet vi svaret. jag har klurat och klurat. allt från hovböld till senskada har gått genom huvudet. avskyr att vara så maktlös och att inte veta. känns alltid för långt tills besöker. hoppas så klart på något litet men med min otur så förväntar jag mig det värsta.:-(

Det ska hon, tänkte bara se till så att hon är helt frisk först så jag vet att jag ska behålla henne innan jag lägger ut en massa extra pengar på henne. (veterinären igår var gratis... :) )

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka