Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
KL
Japp, jag kan fetglömma Indoor Eventing och även vanlig hoppträning ett bra tag framöver....
Igår var vi på behandling nr 2 och Evighetsmaskinen är BÄTTRE!
MEN fortfarande inte bra. Jag fick svar på många frågor, till och med innan jag hann fråga på dom. Kiro la i princip hela tiden orden i min mun, typ "Upplever du att hon....." & "Känns hon....."
The_Connemara var med oss och när kiro tog en paus en liten stund så tittade jag på henne och hon såg ut så här:
Efter behandlingen var det dags för kirons fru för konsultering (=sadelutprovare). Jag hade med mig sadeln jag fått utprovad, som min ordinarie sadelutprovare senast i torsdags sa ligger BRA på min häst. Kiro-frun hann knappt lägga på den när hon utbrister att den ligger käpp rätt åt h-vete. (OBS: båda sadelutprovarna jobbar med exakt samma märke).
Så, den stora boven i dramat = sadeln. Nu ska Evighetsmaskinen jobbas helt utan sadel i 5 veckor, ren styrketräning av rygg/bakdel. Det ska stretchas, böjas, klättras, tömköras, ja jag vet inte allt.....
Igårkväll kom jag hem, landade på soffan och kände mig helt utpumpad. Det största var ändå att jag fått mina farhågor bekräftade och en "viss" person verkligen har fått sin sista chans.......