Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd
Ja den är guld värd. Och sååå bra underlag.
Jag gillar verkligen inte att jogga så har ni några andra tips på att bygga upp sin egen kondition.?
Jogging är nog det effektivaste sättet. Fan vilket flås jag hade när jag var ute o sprang. På vintern har jag alltid minst 5 kg extra när det inte är någon terräng på gång. I dagsläget har jag dock inte tid att träna något utöver ridningen, har ju två hästar nu och dessutom i olika stall så då blir det inte mycket tid över till annat.
Jag verkar dock alltid ha en mycket bra grundkondition, konstigt nog. Gjorde ett test i januari förra året och fick en femma (högsta poäng!) trots 10 kgs övervikt. "Du är bäst idag". Helkonstigt tänkte jag men någonting har väl alla dessa intervallträningar gett mig.
Nu är pensionerade fälttävlanshästen tjock. På riktigt, ser ut som en fet dresyrhäst. Härom månaden hoppade vi 170, i dagsläget känns det inte som vi kommer ta oss över ett litet kryss med våra extrakilon!
Unghästen har blivit kaxig men jag tycker fortfarande han sköter sig som en dröm. Red vilse idag, var ute i 1,5 timme och lillkillen gör inte en fluga förnär, han är orädd för allt! Sedan tog jag ut "gamlingen" på en liten tur som bara vägrade gå upp i skogen, bockade, backade och reste sig. Jorå...
Bebis har vilat över nyåret eftersom vi haft lite feber i stallet, nu kör vi på sedan i onsdags. Var i ridhuset för första gången igår och det tog han också med ro. Har slutat vänta på bakslaget - Fast vi får se i vår när vi kommer ut på terrängbanan