Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Sv: Träning under "vintersäsongen", snacktråd

Dansa gör jag i en dans trupp. Men tyvärr kan jag inte vara med längre då det är träningar på hopp träningsdagen nu denna termin. Simma ha ha ha ja jag skulle ju kunna försöka är så dålig på det.ser tydligen ut som en sköldpadda ;-). Men cykla gillar jag. Får bli det. Behöver man inte häller köpa dyra springskor. :-)

Ja den är guld värd. Och sååå bra underlag.
Jag gillar verkligen inte att jogga så har ni några andra tips på att bygga upp sin egen kondition.?

Jogging är nog det effektivaste sättet. Fan vilket flås jag hade när jag var ute o sprang. På vintern har jag alltid minst 5 kg extra när det inte är någon terräng på gång. I dagsläget har jag dock inte tid att träna något utöver ridningen, har ju två hästar nu och dessutom i olika stall så då blir det inte mycket tid över till annat.
Jag verkar dock alltid ha en mycket bra grundkondition, konstigt nog. Gjorde ett test i januari förra året och fick en femma (högsta poäng!) trots 10 kgs övervikt. "Du är bäst idag". Helkonstigt tänkte jag men någonting har väl alla dessa intervallträningar gett mig. :)

Nu är pensionerade fälttävlanshästen tjock. På riktigt, ser ut som en fet dresyrhäst. Härom månaden hoppade vi 170, i dagsläget känns det inte som vi kommer ta oss över ett litet kryss med våra extrakilon!

Unghästen har blivit kaxig men jag tycker fortfarande han sköter sig som en dröm. Red vilse idag, var ute i 1,5 timme och lillkillen gör inte en fluga förnär, han är orädd för allt! Sedan tog jag ut "gamlingen" på en liten tur som bara vägrade gå upp i skogen, bockade, backade och reste sig. Jorå...

Bebis har vilat över nyåret eftersom vi haft lite feber i stallet, nu kör vi på sedan i onsdags. Var i ridhuset för första gången igår och det tog han också med ro. Har slutat vänta på bakslaget - Fast vi får se i vår när vi kommer ut på terrängbanan :) :angel::love:

Ungefär samma erfarenhet som jag har då, min 'stora' som är 9 år nu går knappt att rida i ridhus med andra, hon kastar sig bakåt om hon hamnar mellan någon häst och väggen vid möten. Unghästen verkar störtcool istället. Ibland undrar man vad som gick snett :p

kl

Lite bilder från dagens lila ridtur i hagen :)

img_4093_184442434.jpg

img_4016_184440068.jpg

img_4058_184442238.jpg

img_3991_184441301.jpg

img_4047_184442083.jpg

img_4050_184442154.jpg

img_4037_184441942.jpg

img_4071_184442304.jpg

*kl*

Senaste ridpasset på min bebis :love:

http://www.youtube.com/watch?v=lTaMKGYcfLU

Idag hade vi löshoppning, och jag börjar tro det finns något av mamma i honom ändå! Han var riktigt på hugget idag, om matte inte hinner komma ur vägen när man ska hoppa får man väl ta och hoppa över henne också :grin:.
(Vi löshoppar som i ex tyskland, med 3 hinder och släpper hästarna precis framför första. Den här gången hann jag inte släppa innan han drog iväg och jag fick bli utfyllnad i hinder nr 1...)

Oj! Hoppas du inte slog dig!!

Marlin är superfin! Skulle gärna se honom IRL oxå, men det får jag väl, hoppas jag, när säsongen börjar komma igång:) Måste säga att det är ett väldigt fint ridhus!

Ett litet blåmärke på armen bara. ;) Till tröst så var det den rundan han hoppade allra bäst. Lite mer motiverad att lyfta på fötterna när matte ligger i hindret :p

Jag ska börja vara med i hopp/bom gruppen nu på onsdag, så flyter allt bra är vi kanske redo att vara med i Bökeberg! Lär väl inte bli samma grupp som er andra men vi ses kanske ändå :)

Bonus; film på Marlins mamma (tillika stoet som är dräktig med Floricello nu) från hennes unghästkarriär:

http://www.youtube.com/watch?v=iOmAy9Ey__o

Orkar man inte titta på dressyren så kommer det lite hoppning efter 3.00 minuter och efter 3.52 är det terräng för hela slanten! :D

vad fina ni är! :love: o snygg klippning :bow:

Gaby_Ossi: vilken trevlig unghäst du har!

*delvis kl*

igår blev det ett skrittpass på den hårda banan i halv snöstorm.. pållen skötte sig superbra, var cool trots att vädret brukar påverka honom. vi utförde hela träningen på långa tyglar, det ger mer framåtbjudning o han kliver på bättre. vi gick över lite bommar o han tvekade inte en enda gång! :eek: tror det här med långa tyglar är väldigt bra för honom. :) han är ju en herre som har lätt att krypa ihop, gå bakom hand o inte gå framåt..

nu är jag riktigt sugen på en dressyrträning, ska ta o boka in en träning med hemmaklubbens tränare. :) såklart lite bomträning också hhi.

Hm. Nu uppstod en hopptävling där de faktiskt har en 80-klass, helgen efter FT-kursen på Runsten. Undrar om jag och Igloo ska anmäla oss - 80 borde vi kunna hantera om vi har större utrymme än 12x25 på oss. :-)

Det låter bra. ;)
jag är nöjd om vi kommer runt 50 cm under våren :angel: på hemmabanan borde vi fixa det. känns som ett rimligt mål. :)

Gör det. Jag funderar på södertörn om vägarna ser bra ut. Kanske våga oss på 90cm :-)
på onsdag börjar hoppträningarna och jag är lite nervös. Madame har varit krånglig senaste dagarna. Hon har en tendens att slänga upp huvudet och bara springa ifrån arbetet. Så vi skritt jobbade igår 1timme. Gick riktigt bra men några "hysteriska" utbrott blev det och då huvudet i taket.
Imorgon blir det runsten och titta på träningar:-)

Fina Z! Jag har kikat lite på unghästar nu men jag kan ju bara tänka på en svart liten hingstunge:love:

KL
Min häst har nog mått bra av att mest vara på skogspromenader den senaste tiden. För jisses vad stark han har blivit!:eek: När matte får träningsvärk i magen av ett lättare pass i ridhuset för att hästen är så jäkla pigg och fräsch, ja då känns det lovande helt enkelt;) Haha!

Nu blir det mer trimmning för att komma igång ordentligt! Tänkte hoppa lite idag. Får vi se hur mycket temperament som kommer fram då:angel: För han har visat både det ena och det andra när vi har joggat i ridhuset sista veckorna, men det betyder ju bara att han har tillräckligt med ork för att visa lite humör, så jag ser det som positivt!:D

Är såå sjukt sugen att åka på Indoor Eventingen i feb!

Jaaa!!! hade varit så kul om du kom ner!! :)

Hihi, jag jag hade gärna sålt en häst till dig! Du rider så fint och så tycker jag du verkar vettig i övrigt oxå :D om det blir en hingst så är du den som har första tjing! Det lovar jag! :)

Jag tänkte oxå hoppa lite idag, första gången sedan innan jul någon gång. Ska bli intressant :D

Lina skrittas igång för fullt oxå och den hästen spritter det verkligen i kroppen på! Massa bus hela tiden, och ALLT är jätteläskigt!!

Liten bild från igår när vi var ute och luftade oss:)

dsc_0004_184554857.jpg

Tackar, tackar!:o Dock kommer det ju ta ett tag, så jag kanske hinner med en unghäst till där emellan;)

Jag håller på att övertala min plånbok om att det går jättebra att köra ner till Malmö:angel:

Ställde fram lite hinder idag till min lilla ponny. Till att börja med studsade vi mest bara upp och ner på stället:D Dessutom har min häst ALDRIG varit in samma ridhus som en vattenmatta:eek: Han dog lite varje gång vi gick förbi den när jag red fram, min häst som typ är den mest otittiga i hela världen i vanliga fall.:p Glad blev han iaf över att få skutta lite!

Haha ja det lär du göra :D

Ja det blir en fattig vår för min del. 3 tävlingar i April, en i maj, och med 2 hästar dessutom! Sen ska ju Z betäckas. Blir dyyyyrt, får börja spara redan nu :D

kl

Det ska bli ett indoor event andra helgen i mars oxå så den satsar jag på. Hoppas få avgiften i födelsedagspresent.

Någon som känner till ett stall i närheten som kan ta emot en nattgäst och som inte kostar skjortan?:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka