Träning och hälsa del 12

Tränade med en kompis på hennes jobbgym idag.
Hade 0 förväntningar, men fick till 6 reps på 100 kg 🥳🥺 och en liten 1:a på 105 kg.
Kändes sjukt??! Fattade ingenting efteråt, man hör nån form av fnitter efter andra repetitionen 🤣

Grymt jobbat @pepp ! Jag körde också marklyfts måndag. Första passet på två veckor. Gjorde ett lyft på 80 med urusel teknik (såg höften fara utåt sidan när jag var på väg upp :nailbiting:). Men, nöjd med årsbästa i mark idag efter att ha varit sjuk och inte kunnat träna ett dugg.
20250224_185341.webp

Tränade med en kompis på hennes jobbgym idag.
Hade 0 förväntningar, men fick till 6 reps på 100 kg 🥳🥺 och en liten 1:a på 105 kg.
Kändes sjukt??! Fattade ingenting efteråt, man hör nån form av fnitter efter andra repetitionen 🤣
Herregud vad starkt!! Heja dig!!!

Alltså, denhär sjukdomen jag haft har verkligen gjort sitt för att dra ned min kondition. Körde nyss en halvtimma helkropp utan vikter men med lite pulsinslag och hjälp vad det kändes :o. Inte helt återhämtad kanske? Men, säger bara: tråkigt kroppen för imorgon har jag planerat in cykelpass på berget under förmiddagen. Det var FÖR länge sedan och jag längtar! Får väl putta upp i sakta mak innan jag far ner igen (om det nu känns för jobbigt). Ut ska jag iaf.

Otroligt starkt @pepp :bow: :bump: Jag har någon platå kring 90 kg, 100 kg är ju MÅLET 🤩

Jag har haft för mkt stress i livet senaste veckorna. Egentligen haft mycket senaste åren men nu har det verkligen eskalerat på ett par olika plan. Fick som magkatarr-känsla för någon vecka sedan och mådde illa, noll aptit, trött osv. Lite dålig spiral att då äta för lite, få för lite energi, inte orka planera in träningen som jag heller inte hade tid för. Nog gnällt! Jag mår bättre för tillfället och har ätit ikapp litegrann och kom iväg till gymet igår kväll!

IMG_2095.webp

Tycker viktade pull-ups är så kul för jag tycker fortfarande det känns så sjukt att jag kan göra det?! PB igår på +7,5 kg x 1. Kom iofs på att jag kan ju vägt något kilo mindre än vanligt igår så kanske var därför det gick 😂

Får se om det blir ett eller två pass till denna veckan.

Jag blev sjuk för 2 v sedan och det höll i sig ett tag. Gjorde comeback på gymmet för en vecka sedan nu och har hunnit med två benpass, ett överkroppspass och idag ett pass med bara marklyft och pullups. Är sjukt imponerad av dig @pepp , jag orkade en rep på 90 kg idag. Har inte markat på länge men tänkte försöka göra det mer regelbundet nu och kämpa för att komma upp i 100 kg! Det lär dock ta ett tag :p

Otroligt starkt @pepp :bow: :bump: Jag har någon platå kring 90 kg, 100 kg är ju MÅLET 🤩

Jag har haft för mkt stress i livet senaste veckorna. Egentligen haft mycket senaste åren men nu har det verkligen eskalerat på ett par olika plan. Fick som magkatarr-känsla för någon vecka sedan och mådde illa, noll aptit, trött osv. Lite dålig spiral att då äta för lite, få för lite energi, inte orka planera in träningen som jag heller inte hade tid för. Nog gnällt! Jag mår bättre för tillfället och har ätit ikapp litegrann och kom iväg till gymet igår kväll!

Visa bifogad fil 162944

Tycker viktade pull-ups är så kul för jag tycker fortfarande det känns så sjukt att jag kan göra det?! PB igår på +7,5 kg x 1. Kom iofs på att jag kan ju vägt något kilo mindre än vanligt igår så kanske var därför det gick 😂

Förstår att viktade pull-ups är kul, jäklar vad starkt 💪🏻

Visa bifogad fil 162944

Och mitt mål är att kunna göra pull ups 😁😍 du är grym!!!

Jag köpte gymkort ändå :D Förlorar ju inga pengar eftersom det går på friskvårdsbidraget och det känns kul att kunna variera träningen lite! Även om det kommer bli högst en gång i veckan i snitt.

Överkroppspass idag, och jag gjorde 8 armhävningar på tå! :banana: Sen massa hantelövningar där jag försökte fortsätta utmana. Känner dock att vänster axel är min svaga punkt som begränsar mig lite. Har delvis att göra med att jag sover med ett väldigt envist litet barn på armen stor del av nätterna… 🙈 Där naprapaten sa att det är nog enklare att träna upp överkroppen än att få barnet att sluta sova på armen 😂

Det känns jättetöntigt att skriva det här, men jag är stolt över mig själv idag. Har en ovana att skjuta på framförallt konditionsträning, och har gjort just det i ett par, några veckor sedan jag bestämde mig att komma igång med regelbunden träning. Men idag blev det gjort och det var roligt. Trots min mörbultade kropp längtar jag till nästa pass imorgon :D

Det känns jättetöntigt att skriva det här, men jag är stolt över mig själv idag. Har en ovana att skjuta på framförallt konditionsträning, och har gjort just det i ett par, några veckor sedan jag bestämde mig att komma igång med regelbunden träning. Men idag blev det gjort och det var roligt. Trots min mörbultade kropp längtar jag till nästa pass imorgon :D
Bra jobbat 👏 Det är exakt sånt man gärna får lov att skryta om här, inte töntigt alls 😁💪

Körde ett bra intervallpass i måndags, nu på tjänsteresa och igår hade vi tillgång till gym. Uppvärmning med massa former av hopp på ett ben, välta lite däck osv. Sen lite mark när stången var ledig! Jag som kan räkna gångerna jag gjort marklyft på en hand kände mig himla stolt som lyckades lyfta 70 kg :banana: sänkte dock till 60 när vi körde vår avslutningsrunda med 4 mark, 10 hängande knälyft, 30 m farmerswalk à 30 kg och 20 liggande benlyft, eftersom jag kände att tekniken blev lite bristande på 70. Tror vi hann 4-5 vändor, 16 minuter satte vi tiden till i alla fall.

Benpass igår. Sååå gött att vara på gymmet igen.
ÄNTLIGEN tillbaka på 100kg marklyft efter diskbråcket förra året!! Lyckan :love1:

Annars är mitt mål också att lyckas med en pull-up :D
Men har inte tagit tag i att träna aktivt för det. Utöver att det finns lat pulldowns och assisted pull-ups i överkroppspassen.

IMG_8457.webp

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 531
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
73 788
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
67 205
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
79 867
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10