Träning och hälsa del 12

Tillbaka idag, ett redigt benpass. Riktigt gött att ha tid, var effektiv men kunde stretcha och så i lugn och ro efter. Känner mig stark! Väldigt, väldigt kul att det känns som att jag kommer kunna köra squats ordentligt på 60-65kg nu!

Älskar också 180 i puls på walking lunges, varför gör man dem O_o

IMG_7164.webp

Tog en kort löptur och sen lite styrka hemma på det. Får lite ont i höften när jag springer längre så jag tänkte lägga lite extra fokus där för att stärka upp. Idag blev det Bulgarian split squats, höft abduktion mot band, fällkniv och sidosparkar mot band. Det var asjobbigt 😅

November blev en väldigt bra månad med 12 pass på gymet 👍 Tangerade nästan årets rekordmånad oktober i antal ton lyft.

I måndags morse körde jag veckans första pass och ikväll är planen att jag ska komma iväg på veckans andra. Egentligen hip thrust idag igen (hip thrust som start på alla pass just nu haha) men jag är så sugen på knäböj att jag kommer byta ut till det istället tänker jag.

Någon annan med StrengthLog-appen som kör julkalendern? Hade tänkt köra lucka 1-3 idag ifall allt går som planerat 😄

November blev en väldigt bra månad med 12 pass på gymet 👍 Tangerade nästan årets rekordmånad oktober i antal ton lyft.

I måndags morse körde jag veckans första pass och ikväll är planen att jag ska komma iväg på veckans andra. Egentligen hip thrust idag igen (hip thrust som start på alla pass just nu haha) men jag är så sugen på knäböj att jag kommer byta ut till det istället tänker jag.

Någon annan med StrengthLog-appen som kör julkalendern? Hade tänkt köra lucka 1-3 idag ifall allt går som planerat 😄
Jag kör de luckor som inte kräver gym. Hittills en 😅

Jag måste ha fått muskler? Upptäckte att flera av mina jackor (som inte använts sen i våras) blivit för tajta på övre delen av ryggen, liksom axel till axel på baksidan. Bara jag sätter på mig jackan utan att ens knäppa den så kan jag knappt röra armarna och tyget är helt spänt där. Det var lite snopet. Jag ser att jag börjar få axlar men alltså detta?

Jag måste ha fått muskler? Upptäckte att flera av mina jackor (som inte använts sen i våras) blivit för tajta på övre delen av ryggen, liksom axel till axel på baksidan. Bara jag sätter på mig jackan utan att ens knäppa den så kan jag knappt röra armarna och tyget är helt spänt där. Det var lite snopet. Jag ser att jag börjar få axlar men alltså detta?
Just ryggen är svår tycker jag, det är liksom sällan det finns särskilt mycket stretch där i plagg som jackor, blusar och kavajer... Men det är ändå ett lite trevligt problem att ha tycker jag :D

:eek: :arghh:

Har tänkt köra om det blir nåt kul 😅
Lucka 2 var kul ju, massa knäböj 😁

Och hip thrust är ett meck att sätta upp just nu, har ingen hip thrust maskin på detta gymet. Byter dock gym om en vecka så då blir det lite smidigare. Men oavsett är ju 3 ggr/vecka absolut för mkt 😆

Haha, bra jobbat 💪

Jag var på gymet igår kväll och körde några luckor från julkalendern och det mesta från mitt schema. Bytte ut lite. En av julkalenderluckorna var knäböj 10-9-8-7-6-5… ner till 1 rep. Totalt 55 reps så jag körde på 55 kg. På tid 😅 Körde även lucka tre som var tricep pushdowns i dropset. Sen lite av mitt vanliga schema, upptålutad hantelpress, kabelrodd, rumänska mark, kickback i kabel mm.

Lucka 2 var kul ju, massa knäböj 😁

Och hip thrust är ett meck att sätta upp just nu, har ingen hip thrust maskin på detta gymet. Byter dock gym om en vecka så då blir det lite smidigare. Men oavsett är ju 3 ggr/vecka absolut för mkt 😆
O_o kan diskuteras 😅 kör nästan aldrig knäböj nu. Tricep pushdown kan jag dock köra!

Vi har inte heller hip thrust maskin, tror inte ens det finns i grannbyns större gym. Men jag sörjer inte det 😁

Jag klagade förut på att det aldrig gick framåt i ryggövningar men det har det verkligen gjort nu, och eftersom jag gnäller om vad jag inte gillar så kan jag ju berätta att jag gillar både latsdrag och hantelrodd. Just nu har jag även en period där jag gillar enbensgrejer: bulgarian split squat, utfall, enbensmarklyft. Även armhävningarna är roliga och går framåt, en riktig ej upphöjd börjar kännas inom räckhåll (klarar lite fuskiga, om jag inte går tillräckligt långt ner).

Jag klagade förut på att det aldrig gick framåt i ryggövningar men det har det verkligen gjort nu, och eftersom jag gnäller om vad jag inte gillar så kan jag ju berätta att jag gillar både latsdrag och hantelrodd. Just nu har jag även en period där jag gillar enbensgrejer: bulgarian split squat, utfall, enbensmarklyft. Även armhävningarna är roliga och går framåt, en riktig ej upphöjd börjar kännas inom räckhåll (klarar lite fuskiga, om jag inte går tillräckligt långt ner).
Rumänska enbensmark i smith är min favoritövning i denna månadens programmering. Latsdrag med supinerat grepp är också en favorit!
Hantelrodd har jag också alltid gillat 😊 Den är inte så kul men känns bra.

Otroligt nöjd med min träningsvecka. Vilken nytändning!
Vilodag idag och saknar det redan 😅

I onsdags blev det ett kort men effektivt överkroppspass, nöjd med vad jag fick in på 35min. Men fyfan vad tung bänken var :crazy: Dock sjukt stolt över pull-ups med bara 12kg assisted, snaaaart så ska jag kanske klara en!

Igår mark, dvs favoritpass. På 80kg för första gången sen diskbråcket. Men ffa kändes det lätt! Som att jag kunnat göra alla set på 80kg. Men ska inte hetsa för mycket.
Så nice pass, lullade runt helt utan stress. Avlutade med 20min motionscykel med hög musik (eufori :love:) och lite lugn stretch. Sen fick jag kasta i mig middag på 10min innan stallet, hoppsan. :rofl:

IMG_7206.webp

Gjoprde mitt "vanliga" all in förra veckan, landade på 5 gympass och 6 ridpass 😅
Men mest glad att det var så kul (och att jag inte verkar ha blivit sjuk).

Den här veckan något lugnare, alltså. Ridning idag, gym med squats imorgon. Ridning på onsdag och ska nog försöka få in ett litet överkroppspass då med, för på kvällen är det champagneprovning och på torsdag julfest. Lär inte bli gym tors-fre alltså :D Men gym lörd-sön (eller fre-lörd om energin är igång) hoppas jag!

15 min crosstrainern (kommer bli olika svåra pass här men jag är bara nöjd jag kör 15 min på den så 😅)
Omvända latsdrag 3x15 30kg
Benspark 3x10 30kg
Benpress 3x10 67kg
Axlar 2x10 5kg vardera

Lättare pass för att lyckas och känna mig fräsch då jag kommer börja träna 3 gånger i veckan. Vill inte ha en massa träningsvärk (så jag knappt kan gå)

Ska väga mig någon dag med men vill vänta lite…

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 298
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 898
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 171
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar