Träning och hälsa del 12

Går det inte att tejpa? Antar att du ändå inte kommer att träna nåt som kräver grepp när det ser ut sådär...
Nej jag ska absolut inte träna med det (morgondagens resa till Sverige kommer i alla fall lägligt så sett!) men nån slags tejp/plåster kanske vore vettigt för att undvika att det går sönder även av. vardagsaktiviteter. Ser framför mig annars hur jag lyfter resväskan med "fel" hand imorgon och 😫😫😫 Undrar om nån form av plåster för skoskav/blåsor kan funka, kanske kan gå till mitt lokala apotek och se om de kan rekommendera något... 🤔

Insåg nu när jag fyllde i min lilla träningsdagbok att jag gick i mål med min utmaning om 130 pass på ett år idag, en hel månad för tidigt! Eftersom jag inte planerar att dra ner nämnvärt på träningen under december månad, förutom just nästa vecka när jag är bortrest, lär det bli ett helt gäng pass till men det känns kul att ha klarat av det målet i alla fall. De senaste månaderna har varit så himla fina och roliga träningsmässigt och jag känner mig starkare än jag gjort på flera år :love:

Insåg nu när jag fyllde i min lilla träningsdagbok att jag gick i mål med min utmaning om 130 pass på ett år idag, en hel månad för tidigt! Eftersom jag inte planerar att dra ner nämnvärt på träningen under december månad, förutom just nästa vecka när jag är bortrest, lär det bli ett helt gäng pass till men det känns kul att ha klarat av det målet i alla fall. De senaste månaderna har varit så himla fina och roliga träningsmässigt och jag känner mig starkare än jag gjort på flera år :love:
Jag nådde också mitt mål idag, körde pass 150 på gymmet! 💪🏻

Jag och en kompis hade bokat ett cirkelpass, visade sig att det bara var vi som dök upp, mycket kul och väldigt trevlig ledare. Mycket trötta baksida lår, men det var faktiskt mindre jobbigt än jag hade räknat med!

Usch @Mineur det där gör så ont!! Saknar inte den typen av skador alls nu när jag inte kör crossfit 😆 har inga tips tyvärr!
Grattis till både dig och @Unafraid till att ha klarat era mål 👏

Jag var och tränade igår morse och jävlar vad det tog bra 😆 Lastade tunga deficit reverse lunges i smiten och sen enbens RDL i smith. RDL:en var nya för mig och kändes riktigt bra, två nya favoritövningar!

Nästa pass på lördag!

Usch @Mineur det där gör så ont!! Saknar inte den typen av skador alls nu när jag inte kör crossfit 😆 har inga tips tyvärr!
Grattis till både dig och @Unafraid till att ha klarat era mål 👏

Jag var och tränade igår morse och jävlar vad det tog bra 😆 Lastade tunga deficit reverse lunges i smiten och sen enbens RDL i smith. RDL:en var nya för mig och kändes riktigt bra, två nya favoritövningar!

Nästa pass på lördag!
Det gör faktiskt inte ont alls eftersom huden inte gått sönder, det är liksom mer som blodblåsor, så jag hoppas att det fortsätter så och läker hyfsat snabbt!

Deficit reverse lunges gjorde jag för första gången häromveckan, har inte stött på det förut och ja fy fasen vad det tar i baksida lår! 😬 Kan även "rekommendera" deficit spilt squats (främre foten på en tjock viktplatta), det brukar bränna rätt bra det med!

Brukar det ses som ok att ha med en liten unge på gymmet? Jag tränade imorse (sjukt ovanligt för mig med morgonträning) och det kom en tjej med litet barn, i storlek så den åkte vagn dit och sen gick omkring själv på gymmet. Dels känns det ju inte så säkert, dels var det otroligt störande med en unge som överröstade allt med "mamma mamma mamma" hela tiden.

Brukar det ses som ok att ha med en liten unge på gymmet? Jag tränade imorse (sjukt ovanligt för mig med morgonträning) och det kom en tjej med litet barn, i storlek så den åkte vagn dit och sen gick omkring själv på gymmet. Dels känns det ju inte så säkert, dels var det otroligt störande med en unge som överröstade allt med "mamma mamma mamma" hela tiden.
Jag tränar på Sats och här finns det barnpassning så här förkommer det inte. Men jag har tränat på andra gym där det inte funnits barnpassning och då hade det hänt att barn traskat omkring medans föräldrarna tränar. Jag antar att personalen hade sagt till om det inte var ok. Hade inte gjort det själv däremot, pga varit livrädd att ingen skulle ha ihjäl sig medans jag är uppe med något annat.

Jag hade blivit väldigt förvånad om jag såg det, och även lite nervös med tanke på alla potentiella faror. Med det sagt vet jag att åtminstone en av mina svenska kompisar går på ett gym där det är okej att ha med sig barnet förutsatt att man håller det under uppsikt, så det verkar som att vissa gym tillåter det.

Jag tränar på Sats och här finns det barnpassning så här förkommer det inte. Men jag har tränat på andra gym där det inte funnits barnpassning och då hade det hänt att barn traskat omkring medans föräldrarna tränar. Jag antar att personalen hade sagt till om det inte var ok. Hade inte gjort det själv däremot, pga varit livrädd att ingen skulle ha ihjäl sig medans jag är uppe med något annat.

Jag hade blivit väldigt förvånad om jag såg det, och även lite nervös med tanke på alla potentiella faror. Med det sagt vet jag att åtminstone en av mina svenska kompisar går på ett gym där det är okej att ha med sig barnet förutsatt att man håller det under uppsikt, så det verkar som att vissa gym tillåter det.

Läste mig till nu att på vissa bemannade gym får barn tas med om de är fastspända i barnvagn eller bilbarnstol. Och träna med vuxen från 10 års ålder. Men denna unge var ju varken fastspänd eller 10 år, och gymmet är inte bemannat. Nej det känns verkligen inte säkert när ungen går omkring där. Tyvärr nackdelen med obemannat, folk gör lite som de vill...

Läste mig till nu att på vissa bemannade gym får barn tas med om de är fastspända i barnvagn eller bilbarnstol. Och träna med vuxen från 10 års ålder. Men denna unge var ju varken fastspänd eller 10 år, och gymmet är inte bemannat. Nej det känns verkligen inte säkert när ungen går omkring där. Tyvärr nackdelen med obemannat, folk gör lite som de vill...
Ja nej det känns ju verkligen inte okej! Förstår inte att man vågar släppa loss sitt barn i en sådan miljö heller :eek:

Förresten! Jag brukar alltid köra hantelrodd på övervåningen där det finns hantlar upp t.o.m 22 kg. Jag måste börja köra på nedervåningen istället för behöver tyngre :confused:. Alltså när jag började körde jag på ca 10 kg (egentligen lägre men det var för att jag haft covid och hade ont i revbenen lång tid efteråt). Kunde verkligen inte se att dessa på 22 kg skulle bli för lätta, det är väl rimligt att man blir starkare när man fortsätter träna, och jag vet att det fortfarande inte är särskilt mycket, men det kändes helt otänkbart O_o

Det är absolut förbjudet på mitt gym. De får vara fastspända/i vagn, men inte frigående. Sitter många tydliga och stränga skyltar om det.

Jag har haft med min son på gymet många gånger. På mitt gym finns det en obemannad barnhörna de får vara i under tiden man tränar så han lekte delvis där men kom ju också ut till mig ibland. Kände på någon vikt någon gång och tyckte om att boxa lite på boxningssäcken. Om det var väldigt lite folk var jag lite mer tillåtande men var det mer folk fick han skärm när han blev trött på att leka själv.
Flera andra som haft barn med och de håller sig oftast delvis i lekrummet men kommer ju ofta även ut till föräldern i gymet och kollar läget men jag tycker personligen inte det stör. Har iofs upplevt att föräldern haft bra koll på barnet även om de är ute i gymet.

Nej jag ska absolut inte träna med det (morgondagens resa till Sverige kommer i alla fall lägligt så sett!) men nån slags tejp/plåster kanske vore vettigt för att undvika att det går sönder även av. vardagsaktiviteter. Ser framför mig annars hur jag lyfter resväskan med "fel" hand imorgon och 😫😫😫 Undrar om nån form av plåster för skoskav/blåsor kan funka, kanske kan gå till mitt lokala apotek och se om de kan rekommendera något... 🤔

Jag tror nåt kletigt som sitter tillräckligt länge för att det ska börja läka underifrån. Zinkplåster, finns de längre? Dock behöver det väl skyddas för det är rätt ohygieniskt med kletiga plåster i handen 🙈

Jag har haft med min son på gymet många gånger. På mitt gym finns det en obemannad barnhörna de får vara i under tiden man tränar så han lekte delvis där men kom ju också ut till mig ibland. Kände på någon vikt någon gång och tyckte om att boxa lite på boxningssäcken. Om det var väldigt lite folk var jag lite mer tillåtande men var det mer folk fick han skärm när han blev trött på att leka själv.
Flera andra som haft barn med och de håller sig oftast delvis i lekrummet men kommer ju ofta även ut till föräldern i gymet och kollar läget men jag tycker personligen inte det stör. Har iofs upplevt att föräldern haft bra koll på barnet även om de är ute i gymet.
Finns det barnhörna är det uppenbarligen ok att ha med barn (jag skulle valt bort ett sånt gym 🙈). Det känns dock lite läskigt för alla lär inte ha koll på sina ungar.

PT i torsdags, väldigt bra!

Fick tips om att inte bara trycka skulderbladen mot bänken i bänk, men även hålla ner axlarna mot tårna. Som när man ska ha bra hållning helt enkelt, bröstet kommer upp och man får anspänning och stabilitet i lasten också. (Bra för mig som behöver omprogrammera min hållning rent allmänt :angel: ). Bra instruktion i hur man ska ha benen också, innan har de mest hamnat där de hamnat.

Squats och mark hann vi också med! Ska stå bredare i squats och vända tidigare. I mark har jag tydligen haft väldigt raka ben, så nu när jag gör rätt har jag hittat minst en decimeter mer i rörelsen 😅

Ska även tänka på lockout i armbågarna i mark och toppen av bänkpress. Helt annan träningsvärk efter det passet, fascinerande.

Inte tränat sen dess men nu är jag ensam hemma mån-fre nästa vecka. I mitt huvud betyder det gym x4 och ridning x3 :D ska bli kul!

Jag var iväg på en tvåveckorstur till Norges Finnskog i november på cykel, gillar de här långturerna med inget annat än cykling dag efter dag, man kommer in i en fin rytm :)

54150683223_9c57a84a77_o_d.jpg

Jag var iväg på en tvåveckorstur till Norges Finnskog i november på cykel, gillar de här långturerna med inget annat än cykling dag efter dag, man kommer in i en fin rytm :)

54150683223_9c57a84a77_o_d.jpg
Var sover du när du är iväg på sån långtur? Har du med tält och sånt eller sover på vandrarhem/hotell? 😊

Var sover du när du är iväg på sån långtur? Har du med tält och sånt eller sover på vandrarhem/hotell? 😊
Oftast i vindskydd och sen finns det på en del platser riktiga övernattningsstugor, kan vara ett gammalt torp som ligger fint i ett naturreservat och det är ganska lyxigt. Man skulle kunna tro att ingen vill sova utomhus under höst och vinter men det är faktiskt ganska många så det händer att det redan är fullt när man kommer till ett vindskydd. Främst de som är ute på vandring men även enstaka som cyklar långfärd, läste om en tysk som var på väg till Nordkap på cykel nu i november fast det är förstås en extrem (och farlig) tur att göra vintertid.

Överkroppspass idag. Kändes bra, ökade vikter eller reps på det mesta om än bara lite.
Avslutade med back extensions med 10kgplatta, DET var längesen. Men diskbråcket märktes inte av och ländryggen krampade inte ihop (det var bara nära 🤪 ). Så, woho!

Hittade en nice liten bild att dela också, eftersom jag inte kan screenshotta hela passet :angel:
Det gillar jag ju!

IMG_7137.webp

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 298
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 898
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 171
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar