Träning och hälsa del 12

Jag och nej. Du behöver bli stabil snarare. Svenska fotbollsförbundet har ett bra träningsprogram för knäkontroll. Tycker det är bra. På Knakontroll.se kan du läsa lite mer och se filmer
Absolut, jag har både minskat vikter och övningar och känner efter mer i alla övningar. Men jag lyfter ändå ganska många kilo och är inte rädd för skydd som kan hjälpa kroppen förhindra skador. Har till exempel en kass handled, men det fungerar mycket bättre om jag använder mitt skydd när jag tränar. Och har lyftarbälte när jag kör marklyft, just för att minska skaderisken.
 
Absolut, jag har både minskat vikter och övningar och känner efter mer i alla övningar. Men jag lyfter ändå ganska många kilo och är inte rädd för skydd som kan hjälpa kroppen förhindra skador. Har till exempel en kass handled, men det fungerar mycket bättre om jag använder mitt skydd när jag tränar. Och har lyftarbälte när jag kör marklyft, just för att minska skaderisken.

Det där med bälte har jag funderat på. När "ska" man börja använda det egentligen?
 
Det där med bälte har jag funderat på. När "ska" man börja använda det egentligen?
Jag läste på lite snabbt och jag har en känslig ländrygg, så jag har tränat mig upp till 90-100 kg utan bälte, men kände ibland av ryggen och gjorde färre reps. Nu använder jag det alltid, från typ 60 kg och tycker att ryggen är mycket nöjdare. Lyfter dock inte tyngre, men det känns stabilare. 😊
 
Tufft spinningspass idag, bra instruktör! Nu börjar mina ben kännas möra 😁
1000045146.jpg
 
Stackare hoppas du slipper nervsmärtor som jag hade iallafall.

Min rygg är fortfarande kass och jag är väldigt less på hela situationen just nu.
Ja, nu när ryggen i sig gör mindre ont så kom det en massa ischias istället :down:
Lagom trött på det nu. Men det går lite upp och ner och jag är ändå hyfsat okej tack och lov. Hoppas dock verkligen det läker ut helt…

Märker dock allmänt att jag är väldigt trött (och lite nere), mer tröttsamt än jag vill erkänna att ha ont typ hela tiden.
 
Ja, nu när ryggen i sig gör mindre ont så kom det en massa ischias istället :down:
Lagom trött på det nu. Men det går lite upp och ner och jag är ändå hyfsat okej tack och lov. Hoppas dock verkligen det läker ut helt…

Märker dock allmänt att jag är väldigt trött (och lite nere), mer tröttsamt än jag vill erkänna att ha ont typ hela tiden.
Men usch vad drygt att det skulle gå så illa! Ta hand om dig, och du också @Islandshästryttare :heart
 
Jag har som jag skrev häromdagen känt mig rätt sliten sedan jag kom hem från ridlägret, mycket huvudvärk och känningar i halsen kombinerat med extremt låga energinivåer. Egentligen tror jag att det beror mest på pollen, det är rätt höga halter där jag bor vilket gör att jag känner av det trots medicinering, och eftersom det varken blivit bättre eller sämre under veckans gång kan jag nog vara ganska trygg i att jag inte håller på att bli sjuk i alla fall. Hade inte tänkt träna något den här veckan men var iväg på yoga med maken igår och känner mig väldigt sugen på ett lätt styrketräningspass nu när jag läser era inlägg här i tråden... Får kanske bli ett sådant imorgon! :)
 
Kändes toppen att vara tillbaks i gymet! Körde helkropp, eller jag fick inte med hamstrings tydligen och inte mage men det tänkte jag att jag kan köra hemma imorgon!
Roligt pass iaf där jag gjorde vad jag kände för bara och många maskiner som var länge sen. Rodd i kabelmaskin tex är ju en riktigt go övning som jag i princip aldrig kör. Samma med sittande axelpress. Boxböj tänkte jag kanske är lite skonsammare än vanliga böj och sen box step ups som lite omväxling till bulgariska utfall.

Helkropp - anything goes.png


Mycket fokus på kontakt idag och långsamt och kontrollerat i den excentriska fasen.
 
Imorgon börjar WR Löpning. Jag ska göra ”formkollen” innan dess men vill inte ha publik så väntar till alla sover. Eller gör tidigt imorgon bitti. 12 minuter så snabbt jag orkar. Det kommer vara en hel evighet.

Har testat att ta bort en medicin som har feber som mycket ovanlig biverkning. Den är inte livsnödvändig så om den är boven är det lätt åtgärdat. Tre dagar feber den här veckan och helt utslagen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 600
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 675
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp