Träning och hälsa del 12

Har varit iväg och kört MTB-kurs hela helgen. Jättekul att verkligen få genomgångar i teknik, position osv. Blir stor skillnad att köra när man är lite mer effektiv. Provade idag hemmavid på egen hand i eget tempo och ja, det Är skillnad. Dock kändes det att det var 3e dagen på cykel. Imogon blir det nog vilodag, bara rehabövningarma och sen inget mer.
 
Hujeda mig vad tungt det var med första styrketräningspasset efter en vilovecka och två gymfria (dock ej träningsfria) veckor. Vem hade kunnat ana det?! 🤪 Ja ja, nu är plåstret avrivet i alla fall!
Jag skulle ändå kunna tänka mig att man hade massa samlad energi om man haft uppehåll ett par veckor, men kan se att det klart kan slå åt andra hållet istället 😆
Bra gjort att komma igång igen 💪
 
Jag körde lite biceps och mage igår hemma på altanen. Inte det mest effektiva pass jag gjort men barnen var med till och från så då är det vad det är 😅 Kunde iaf använda mig av stora barnet som extra vikt i plankan (han satt på min rygg)!
Lärdom från passet igår:
Plankan ÄR den tråkigaste magövningen som finns.

Bicepscurlsen är med gummiband så bara skrev in en vikt. Gjorde först 10 med armbågen lite bakom kroppen, sen direkt 10 med armbågen framför. x 4.

Måndag kväll: mage, biceps.png
 
Jag skulle ändå kunna tänka mig att man hade massa samlad energi om man haft uppehåll ett par veckor, men kan se att det klart kan slå åt andra hållet istället 😆
Bra gjort att komma igång igen 💪
Haha ja det var lite det jag hade hoppats på, jag brukar gilla första passet tillbaka efter ett uppehåll, men eftersom jag använt energin till en massa annan träning & aktivitet var det nog att hoppas på lite för mycket. Det faktum att jag varken sov eller åt särskilt bra igår spelar nog möjligtvis, eventuellt, kanske kanske också in ;)
 
Överlevde! Bänkade skitlänge för jag väntade på att nån i omgivningen skulle bli klar med sin maskin så jag kunde spana på var torkgrejerna fanns :laugh: men trevligt gym, annan vibe än nordic hemma men till det bättre! Ska bara lära mig navigera bland vad som kändes som 4000 maskiner 🥴
 
Överlevde! Bänkade skitlänge för jag väntade på att nån i omgivningen skulle bli klar med sin maskin så jag kunde spana på var torkgrejerna fanns :laugh: men trevligt gym, annan vibe än nordic hemma men till det bättre! Ska bara lära mig navigera bland vad som kändes som 4000 maskiner 🥴
Kul att testa nytt ändå! 👍 Det blir byte låter det som? Eller ska du ha kort på båda?
 
Mycket knäböj i knäböjsprogrammet idag! Gött pass! Bra reps-PB på 50 kg och 15 reps 👍 och kändes ärligt talat som det var mer flåset än musklerna som satte stopp där 😂

Sumomarklyften var bara lite på skoj, håller på att testa sumo istället för konventionella, börjar få till de!

Knäböj Kalinka: Vecka 2, pass 1 + Rumpbokens basprogram: Vecka 5, pass 1.png
 
Årets 75e pass blev mer fokus på kroppsvikt än tunga vikter eftersom minstingen sover i vårt rum/träningsrum. Hittade att bokstaven T innebär 10 burpes i ett minispel på styrkelabbets app så hittade på ett dubbelnamn med T :laugh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 600
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 675
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Unga brottslingar
  • Tjockistråden 4
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp