Har äntligen fått tummen ur och köpt gymkort för att komma igång. Tycker egentligen bara om att springa så det är det jag gör, på löpband. Har blivit tung (övervikt) och har tappat allt jag hade i muskelväg, så jag kör långsam start med varvat gång och löpning med appen Start Rönninge. Men jag får trots det ONT! Ffa insida knä och skenben. Skorna är verkligen inte optimala, har ett par Hoka One One som snubben i affären sa satt perfekt. Men jag tycker att de stör mitt löpsteg. Har klickat hem ett par Adidas Supernova som jag hade innan.
Undrar dock hur jag ska tänka. Är det tyngden som påverkar så mycket att belastningen är för mycket? Ska jag springa långsammare (håller 6 min/km vilket var mitt grundtempo på långrundor tidigare)? Göra övningar som stärker (vilka?) eller helt enkelt strunta i smärtan och köra på? Smärtfri är kanske ett koncept för de unga, är 43 år nu...
Undrar dock hur jag ska tänka. Är det tyngden som påverkar så mycket att belastningen är för mycket? Ska jag springa långsammare (håller 6 min/km vilket var mitt grundtempo på långrundor tidigare)? Göra övningar som stärker (vilka?) eller helt enkelt strunta i smärtan och köra på? Smärtfri är kanske ett koncept för de unga, är 43 år nu...