Jag kallar min skada för stukad röv .
Gjorde sjukt ont igår, lite bättre idag. Vila verkar vara vad som behövs.
Gjorde sjukt ont igår, lite bättre idag. Vila verkar vara vad som behövs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det gör min Strengthlog också nu när jag tittar ordentligt, hade inte uppmärksammat det innanNi som använder Strengthlog, har den börja räkna dubbelt för er också? Om jag t.ex. gjort 3x10 kabelrodd summerar den det till 60. Och den har ändrat bakåt i tiden också, det som innan var korrekt.
Tror det problemet dök upp igår eller förrgår, men då vet jag att det inte bara är jag som har problemet vikten halveras också såg jag.Ja det gör min Strengthlog också nu när jag tittar ordentligt, hade inte uppmärksammat det innan
Du är lika klok som vanligt du! Tror att du kommer att ha mycket ut av att fokusera enligt ovan, framförallt att prioritera sömnen. Träningen kommer alltid att finnas kvar och vänta på dig tills du är redo, så skynda långsamtJag får nog sålla mig till kategorin hälsa i den här tråden, för mycket träning blir det inte just nu. Jag har försökt få tillbaks träningen in i mitt liv det senaste halvåret och beklagat mig över att jag inte lyckas. För en person som en gång i tiden tränade ganska hårt fyra dagar i veckan, och hade en stark kropp, så har det varit frustrerande att inte ens komma i närheten av att hitta tillbaks. Eller hitta någonstans alls. Men nu har jag backat lite och försöker få en överblick över min hälsa, och kan också se varför jag inte har orkat. Det har varit ordentlig sömnbrist, dåligt med vätska och näringsrik mat samt långa intensiva dagar med mycket bärande av barn. Min första lediga stund brukar vara kring kl. 20, och i ärlighetens namn brukar jag checka ut vid 21. Nu blir jag lätt sjuk och jag får inte stopp på den här snurran. Så jag får helt enkelt inse att vi måste ta det här från början. Med prio nedan:
1. Sömn. Just nu försöker jag samla sömn. Om jag sovit 4 h på natten är det inte prioriterat att komma ut på en promenad eller ställa mig i köket. Om jag inte sover kommer ingenting annat att fungera. Så har jag inte sovit minst 6 h så läggs eventuell ledig stund på just det.
2. Mat. Nu har jag lagt in i min habit-tracker att 2 av 3 måltider varje dag måste vara bra mat. Det kan låta lite diffust men jag vet när jag står där vad jag menar. Det är något som ger kroppen bra med jämn energi.
3. Vätska. 2 flaskor vatten om dagen.
4. Vardagsmotion. Om de första tre bitarna är på plats så kan jag ta lite längre promenader med hunden, trappen i stället för rulltrappan, köra någon extra hoppa/krypa/springa lek med barnen.
Träning? Ja, jag får återkomma i den frågan. Det kanske blir aktuellt längre fram om jag får rutin på ovan först.