Fortsättning på min PT-historia. Hon svarade till slut, och då hade jag bokat onlinecoachning och tiden hon föreslog gick inte pga ett sjukdomsproblem som behövde lösas först. Svarade som det var, och skrev att jag hellre kör PT-timmar än onlinecoachning för jag vill ha hjälp med övningar och teknik mest och sen köra min egen plan. Trasslade mig ur onlinecoachningen. Och PT:n slutade svara
. Funderar på att mejla gymkedjan centralt sas, de skulle säkert inte vara så nöjda med hur det sköts här. Men vill dels inte vara jobbig och dels känner jag att det är så energikrävande med allt trassel så jag skiter i det och kör själv bara.
Jag började styrketräna i somras. Jag har både blivit starkare och vissa muskler har blivit synligt större. Axlarna har det gått segt med, men det har alltid varit min största svaghet och det går framåt. Men rygg! Alltså övningar som kabelrodd, hantelrodd och latsdrag. Det går knappt framåt alls. Det bör inte vara nåt fel på kosten och träningsmängd/återhämtning eftersom allt annat går framåt tycker jag? Det enda dessa övningar gör är hjälper mot ryggont, vilket försvunnit i princip helt sen jag började. Men jag blir ju inte starkare alls? Fattar inte.