Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då var det dags att börja cykla snart!! Lite is och så kvar men det bör regna bort de kommande dagarna!
Fick en återbudstid för operation av min andra karpaltunnel, så jag få än en gång göra ett uppehåll i träningen. Men, jag ska försöka släpa mig iväg till gymmet och göra de övningar som fungerar utan att belasta händerna, så snart jag blivit av med stygnen och bandaget.Idag tog jag mig iväg till gymmet för årets första träning. Jag köpte ett årskort för träning på dagtid, med mitt friskvårdsbidrag, eftersom jag ändå vill slippa vara där när det är fullt med andra... Problem bara att vi bara har en bil, (kopplingen havererade på den andra och inte värt att laga på så gammal bil...) så det är ett evigt pusslande för att ens få ihop våra jobbresor. Så det lär väl medföra färre gymbesök, tills maken kan börja cykla till bussen igen...
Då var det dags att börja cykla snart!! Lite is och så kvar men det bör regna bort de kommande dagarna!
Sverige är avlångt!!Är nog 4 månader kvar till cykelpremiär för en annan. Själv hade jag årets skidpremiär idag
Sverige är avlångt!!
Kul, ska testa något av de där nån dag!Funderar på att dumpa appen jag använder för att logga pass. Eller använda två parallellt ett tag.
Har kikat på Strengthlog som ju ar färdiga program för tänkte det vor ekul att följa ett ett tag.
Hittade ett roligt och har nu ändrat om det en del
Även gjort två korta versioner.
Klistrar in det här, även om det kanske inte är sjukt intressant haha, men jag är så pepp på att dra igång.
Helkropp A, lång:
1. Knäböj: 8, 6, 6, 4 reps (öka vikten i andra och fjärde setet)
2. Bänk: 8, 6, 4 reps (öka vikten i varje set)
3. Skivstångsrodd: 8, 6, 4 reps (öka vikten i varje set)
4. Raises: 3x10 superset
5. Rumänska marklyft: 8, 6 reps (öka vikten i andra setet)
6. Triceps pushdown: 2 x 8 reps
7. Skivstångscurl: 8, 6 reps (öka vikten i andra setet)
8. Hängande benlyft: 8, 6 reps (öka vikten i andra setet)
Helkropp A, kort:
1. Knäböj
2. Bänk
3. Sittande rodd
4. Benlyft
Helkropp B, lång:
1 Marklyft: 8, 6, 6, 4 reps (öka vikten i andra och fjärde setet)
2 Axelpress: 8, 6, 4 reps (öka vikten i varje set)
3 Latsdrag: 3 x 10 reps
4 Uppåtlutande bänk: 3 x 10 reps
5 Benpress: 3 x 10 reps
6 Liggande tricepsextension: 2 x 10 reps
7 Preacher curl: 2 x 10 reps
8 Kabelcrunch: 2 x 10 reps
Helkropp B, kort:
1. Mark
2. Axelpress
3. Latsdrag
4. Preachercurl
5. Triceps extension
Fått klartecken att öka antalet repetitioner på mina fem rehabövningar, har också fått fysisk aktivitet på recept för jag ska kunna gå till varmvattenbassäng och rehabträna 1-2 dagar per vecka. Nästa vecka hos fysio ska jag testa att cykla 10 minuter också. Känns ändå som att det är på rätt väg lite även om jag känner att ryggen är känslig och jag lätt får ont.