Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodåsåattehh.. jag var hos fysioterapeuten idag och hon tyckte det va konstigt att jag inte fått tid tidigare.. imorn är det 3månader sen jag skadade mig.. fick 3 olika handledsstöd.
Det till vänster ska jag ha när jag är som mest aktiv, dvs ridning/stallet och fotboll, det är typ lika stelt som ett gips..
Det till höger är en mjukare variant som jag ska ha när jag sover..
Och den i mitten ska jag ha på mig all övrig tid..
Återbesök om 3v..
PXL_20230414_173258803.MP.jpg
 
@WS6 ska till rehab nästa månad, då har det gått över 5 månader sen jag skadade mig.. Tog iofsej över två månader innan jag fick svar på MR och sen över två månaders väntan på rehab på det så det går ju inte så fort direkt.
 
@WS6 ska till rehab nästa månad, då har det gått över 5 månader sen jag skadade mig.. Tog iofsej över två månader innan jag fick svar på MR och sen över två månaders väntan på rehab på det så det går ju inte så fort direkt.
Jag är både röntgad och mr-röntgad och tyckte jag fick vänta på det..🙈 svaren fick jag dock snabbt.. men ja ibland undrar man.. 🥺
 
ja och man kan göra knäböj utan skivstång också ;) :D Jag gillade känslan av att köra med den där, det funkade bra för mig :up: Plus att det är kul med variation!
Eh, ja..? Det är nog den vanligaste varianten av knäböj..
Men den där maskinen har iaf jag aldrig sett irl, men varianten med bänk och pilatesboll har jag kört många gånger, tänkte om nån annan ville testa övningen.. :up:
 
Eh, ja..? Det är nog den vanligaste varianten av knäböj..
Men den där maskinen har iaf jag aldrig sett irl, men varianten med bänk och pilatesboll har jag kört många gånger, tänkte om nån annan ville testa övningen.. :up:
Nej jag hade inte heller sett den så jag ville testa :)

Jag läste nog ditt inlägg med fel glasögon (inte på min bästa sida dvs) så jag högg lite i onödan, ber om ursäkt för det!
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Jag kan ha en spricka i armbågen. Men har ändå som mål att genomföra tuogj viking om 1v 🙈
Jag har till den 19/4 på mig att bestämma, då jag inte är anmäld än.
Vet inte hur klokt det är. En axel som bråkar och nu en armbåge. Men vi får se.

IMG_20230415_103224.jpg
 
Köpte nya löparskor i onsdags 🤩
Körde 5km då, supersköna.

Idag blev det ett till pass på 6.5km efter gymmet, det var för fint väder för att låta bli.

Gymmet blev lite gott och blandat. Var i chock att jag tappade all styrka till sista setet mark, och med nöd och näppe skakade upp två reps. Sen skulle sambon lägga på sina 10kg och vi insåg att vi glömt ta av dem 😅 Skönt att det fanns en anledning till tungt, och kul med 110kg!

Också sjukt nöjd att jag börjat göra armhävningar, och det går hyfsat. Ska också upp i 55kg bänkpress 😠
Spännisbild because kul! :D

D349C338-06FA-44F3-83AB-0C93FBC2CE31.jpeg
 
Jag kan ha en spricka i armbågen. Men har ändå som mål att genomföra tuogj viking om 1v 🙈
Jag har till den 19/4 på mig att bestämma, då jag inte är anmäld än.
Vet inte hur klokt det är. En axel som bråkar och nu en armbåge. Men vi får se.

Visa bifogad fil 116732
Det bästa är att avstå och låta kroppen läka.. och det vet förmodligen du också! Egentligen..
Sen vet jag hur jäkla gärna man vill och hur mycket man tänker och funderar på olika alternativ/lösningar och hur man känner efter..

Krya på dig!
 
Det bästa är att avstå och låta kroppen läka.. och det vet förmodligen du också! Egentligen..
Sen vet jag hur jäkla gärna man vill och hur mycket man tänker och funderar på olika alternativ/lösningar och hur man känner efter..

Krya på dig!
Jag vet 🙈
Men loppet är bara i gbg 1 gång/år och det var det roligaste jag gjort förra året 🙈
Samt det jag tränat inför. Jag ska känna efter och försöka göra ett smart val... 😬
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Jag vet 🙈
Men loppet är bara i gbg 1 gång/år och det var det roligaste jag gjort förra året 🙈
Samt det jag tränat inför. Jag ska känna efter och försöka göra ett smart val... 😬


Men tough viking går ju i fler städer i Sverige lite längre fram på året?Enligt deras hemsida iallafall. Är det inte möjligt för dig att ta en annan stad lite längre fram? Som Stockholm i maj eller augusti? Och ge kroppen tid att läka? Bara en tanke förstår j6 att det kanske inte funkar för adig.
 
Dagens blev ett rätt kort pass med axelfokus, länge sedan jag gjorde lateral raises osv.
Körde även 3x12 leg raises på slutet!

4D38D381-C303-4193-A82A-F1CD41AD0F61.png
 
Men tough viking går ju i fler städer i Sverige lite längre fram på året?Enligt deras hemsida iallafall. Är det inte möjligt för dig att ta en annan stad lite längre fram? Som Stockholm i maj eller augusti? Och ge kroppen tid att läka? Bara en tanke förstår j6 att det kanske inte funkar för adig.
Är just Göteborg jag vill göra.
Samt att det är enda loppet där mannen är ledig så jag kan åka.

Men vi får se. Inte bestämt mig än 🙈
 
Gjorde ett pass backträning idag. 4 vändor i ca 300m backe. Och då upp- och nedvärmning före och efter. Har även fått mitt nya träningsprogram av PT och tyvärr hade det inte hunnit dimpa ner i inboxen innan jag redan gjort detta pass, men så är det.
3 ggr i veckan ska jag ägna mig åt löpning, styrketräning på vilodagar och om jag vill nåt annat så tex åka sidor, cykla eller gå på gymmet. Och så lite förslag på styrkepass och övningar som gynnar löpningen. Känns bra men är lite orolig för hur jag ska kunna gå in på 3 pass per vecka direkt, jag har ju nu inte sprungit alls på 2v. Men jag provar väl och ser. Det är ju korta pass så det är inte längre distanser än vad jag innan gjort på 1-2pass/vecka. Däremot är jag lite orolig för att knäna inte ska hinna återhämta sig mellan, men å andra sidn är ju passet gjort utifrån mina förutsättningar med tanke på att jag fått känningar i knäna varje gng jag ökat på...
 
Gick på pass igår, kändes grymt bra.
Hade ett riktigt bra flyt och kunde pressa mig där det kändes okej.

Första delen var en e2m, alltså en varje 2 minut. 5 varv.
Jag körde bulgarian utan vikt och pressar på 30kg.

8 bulgarian splitsquat/ben + 8 strikta pressar.

Andra delen var en teamövning
I go, you go. Man vilar medan kompisen kör och byter sedan.
5 varv var av:

12/9 cal rodd
3-6 wallwalks (jag körde 3st och sparade axeln och gick inte hela vägen in)
6 power clean & jerk 60/40kg (jag körde 35kg)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
647
· Visningar
18 558
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 675
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp