Träning och hälsa del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så konstigt, det där brukar ledaren absolut säga, så har det i alla fall varit i de grupper jag sprungit med. Både hur många och långa intervallerna är och intensitet. "Nu kan ni lägga er på nivå ett i första intervallen, nivå två på de följande två intervallerna och nivå tre på den sista" - typ. Fråga nästa gång! 😊
Får se vem som håller i intervallerna nästa gång, det är olika ledare som turas om, kan ju vara skillnad på vem det är. Har haft samma nu båda ggr vi haft intervaller så kanske är detta hans grej. Får se helt enkelt.
 
Lunchpass idag. Kände mig jättesvag i marklyft och stark i bänkpress. Kunde fortsätta öka i flera övningar, kul!
IMG_8004.jpeg
 
Sprungit min lilla runda :).
Provade ett tips jag fick i min springgrupp för att ta det lugnare; att ha munnen stängd och bara andas med näsan. Det gick förvånansvärt bra, men inte saktare :p.
Men nu har jag sprungit rundan 4 ggr och det har känts bra iaf :). Funderar på ifall jag vågar försöka revidera planen litegrann lite försiktigt, får se :). Har ju tänkt öka med 10% i veckan och i början handlar det typ om metrar, får se om jag lägger på lite och backar om jag skulle få ont eller nåt. Men blir som sagt lite kärvt att komma upp i distans annars. I värsta fall får jag väl gå en bit på loppen, men det är sista valet för mig.
 
Är av nån anledning så omotiverad att gå till gymmet just nu. Blev iallafall en halvtimmes promenad till affären förut. Imorgon måste jag försöka tvinga mig iväg att träna för det här är för dåligt. Usch avskyr när jag hamnar i de här svackorna rent mentalt. :( Känner mig bara nere och då vet jag att det ändå blir ett uselt träningspass om jag ger upp lätt, been there done that för många gånger. Vet att det inte fungerar.
 
Pass på hotellgymmet med kollega igår, mycket ben samt marklyft som jag aldrig kört innan 🫣 är långt ifrån de vikter som syns här i tråden men är ändå supernöjd med 2x3 rep på 60 kg som max. Tungt men kändes bra i kroppen. Fast jag fasar för att kliva upp ur sängen 😅
 
Är perfekt skidföre så jag har åkt turskidor flera timmar per dag denna vecka. All övrig träning blir lidande pga brist på tid och möjligheter, men det får väl kanske vara så. Går inte att göra så mkt annat än åka skidor i en liten stuga i skogen med familjen. Sk föröka ta mig hem och träna på gymmet och kanske jogga en rund senare i veckan, men samtidigt är detta skidföre bara 1-2 veckor per år så kanske får manleva med att annan träning blir lidande då....
 
Nu börjar vintern äntligen ge med sig här! ☀️ Så igår plockade jag fram cykeln för sommaren och cyklade en halvmil med äldsta dottern bakpå och idag tog jag första lilla joggingturen på 1,5 km. Var typ ett halvår (och en förlossning) sedan sist så jag är bara jättenöjd att jag tog mig runt alls:banana:

Hoppas att detta bara är början på att komma igång lite med träningen igen!
 
Torsdagsintervaller idag. Kändes bra, jag springer snabbare och håller en för mig bra fart. Ska bli kul att se om jag kan trycka ner det mer. Dagens pass var en trappa neråt.
3 min, 2.45, 2,30, 2,15, 2.00, 1.45, 1.30, 1.00 60 s vila mellan de första 4 och 45 s mellan de sista.
 
B0BC0456-2F55-41B8-83CD-9C30F90385F1.jpeg

(Det är en dekorsöm, inte en stringtrosa :laugh:)

Det sjuka är att jag kom upp också :D dvs pb i böj ökade med 10 kg idag, och det bästa är att det kändes skitbra rakt igenom. Otroligt skönt! Nu efterlängtad vilovecka och sen ska vi prova nåt som heter "4-dagarssplit med pyramidträning" :D fyra veckor med baslyften, många reps i början och slutet, med få, tunga reps i mitten av passet. Ser helt fruktansvärt och jätteroligt ut :D
 
Har sagt upp mitt gymkort på nf så hoppar in i tråden 😁. Bkev så himla less på att hissen inte funkar och jag blir på dåligt humör av att klättra upp för två trappor med mitt trasiga knä..
Har köpt kombikort på simhallen istället då jag enligt läkaren skulle börja simma som motion. Har kommit iväg två ggr och simmat denna vecka och tränar på gym två pass. Är tyvärr borta på utbildning hela helgen så kommer nog inte hinna så mkt mer.
Det är många många pr sen jag simmade men det är rätt skönt för jag känner inte av mitt knä då och så är det absolut plus att kunna ligga i bastun efteråt 😁.
 
Glömde rapportera gårdagens gympass! Det blev riktigt bra och kul, ett äkta hypertrofipass med mycket maskiner och hantlar och så många reps att det bränner :D Avslutade med 20 minuter på löpbandet, mest gång men lite löpning också, rejäl lutning på bandet!

IMG_8057.jpeg
 
Gick på cirkelfys idag också, vi var inte så många så var riktigt bra med coachning från ledaren. Fick lite ordning på vissa övningar med tekniken. Ledaren bad oss hojta till om vi ville ha extra hjälp med något. Vissa av övningarna kunde jag dock inte göra för foten men körde lite rehabövningar på de stationerna istället. Var iallafall ett riktigt bra pass och jag känner att jag kommit igång med träningen och mår lite bättre nu. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
647
· Visningar
18 535
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 675
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp