Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ta mig iväg till gymmet efter handledningen på uppsatsen idag, grupphandledning klockan 9-14. Sovit uruselt hela veckan så har inte orkat ta mig till gymmet varken på tisdag eller onsdag varit helt slut på eftermiddagarna. Hatar när sömnen förstör allt samtidigt som jag vet att jag behöver träningen för att sova bra. Ond cirkel. Men idag får jag tvinga mig iväg oavsett hur trött jag är blir också tidigare på dagen än när jag jobbar så kanske har lite energi kvar.
 
Här är en till som också kör på med träning och är dålig på att uppdatera. Denna veckan har bestått av ett trailpass i måndags. Backpass i tisdags och intervaller på bana igår. Passet igår var mitt absolut bästa pass någonsin. Men vad händer då? Jo, klockan för inte över passet till appen! Så jag kan inte se någon data alls. Det syns inte ens att jag har sprungit (förutom på steg och aktivitet där mängden steg är inklusive stegen som togs på träningspasset. Annars hade det inte varit så högt). Jag är lite förvånad över hur mkt det faktiskt stör mig. Jag har förut bara skrattat åt ”är det inte loggat har det aldrig hänt”. Men nu tycker jag det ligger mkt i det. :o😂
 
Jag har vart mot att hänga med några kollegor på intervaller, de kör backintervaller 1 gång/vecka.
Idag av alla dagar, dagen efter pestpasset igår är jag såklart med.

Men jag klarade det, om än lite långsammare och någon färre vända än järngänget.
 

Bifogade filer

  • IMG_20221013_121008.jpg
    IMG_20221013_121008.jpg
    413 KB · Visningar: 39
Här är en till som också kör på med träning och är dålig på att uppdatera. Denna veckan har bestått av ett trailpass i måndags. Backpass i tisdags och intervaller på bana igår. Passet igår var mitt absolut bästa pass någonsin. Men vad händer då? Jo, klockan för inte över passet till appen! Så jag kan inte se någon data alls. Det syns inte ens att jag har sprungit (förutom på steg och aktivitet där mängden steg är inklusive stegen som togs på träningspasset. Annars hade det inte varit så högt). Jag är lite förvånad över hur mkt det faktiskt stör mig. Jag har förut bara skrattat åt ”är det inte loggat har det aldrig hänt”. Men nu tycker jag det ligger mkt i det. :o😂
Åh, det stör mig något så vansinnigt när det händer! På en helt orimlig nivå! Har absolut varit nära att slänga ut klockan några gånger när det hänt :angel:
 
Expressträningspass med hög intensitet på hemmaplan = ansiktsfärg som matchar tröjan :D

Herregud vad skönt det är att röra lite på sig såhär mitt på dagen, särskilt när jobbet är så galet som mitt är just nu! :bow:
 

Bifogade filer

  • 20221013_121024.jpg
    20221013_121024.jpg
    144,5 KB · Visningar: 37
Åh, det stör mig något så vansinnigt när det händer! På en helt orimlig nivå! Har absolut varit nära att slänga ut klockan några gånger när det hänt :angel:
Ja, det ligger farligt nära. 😂 För mig var det första gången det hände och jag känner nu att min och klockans relation är allvarligt skadad för all framtid! Hur ska jag någonsin kunna lita på den igen! :eek:
 
*Varning för bittert inlägg*

Verkar som att jag retat upp både biceps och triceps igen :arghh: Jag hade en inflammation i höger bicepssena en omgång i februari, och nu tyckte tydligen min kropp att det var dags för vänster sida istället. Precis som förra gången började det med vad som kändes som extrem träningsvärk sedan i måndags, men det sitter kvar även nu när den träningsvärken gått ur resten av kroppen. Igår kväll började det göra ännu ondare (eventuellt för att jag belastade med ännu ett träningspass igår) och i natt har jag haft svårt att sova eftersom det bultar, värker och nästan känns som mjölksyra i ett område på typ 10 cm runt armvecket. Och nu har även tricep börjat klaga vilket gör att armen gör ont oavsett vilken position jag håller den i. Bicep klagar när jag rätar ut; tricep klagar när jag har den böjd. Kuuul!

Kanske lika bra att jag snart ska sluta med crossfit för min kropp verkar ändå inte hålla för det :meh: Nä, det är orättvist och överdrivet bittert av mig att säga så, men det är lite så det känns just nu. Tror bara att jag är lite less överlag på att min kropp motarbetar mig så mycket detta år, vad gäller både sjukdomar och småskador.

Det positiva är att jag vet hur jag ska hantera det (har fått tips på övningar av en fysio på crossfitgymmet) samt att det gick över på ett par dagar förra gången, så egentligen är det ju inget att klaga över. Det är mest bara jobbigt att ha ont!

Så, nu ska jag gå och ta dagens andra omgång Voltarengel + Ipren och se om det hjälper. Tack för att jag fick spy ur mig lite! :D
 
@Mineur det är jobbigt att ha ont och att kroppen inte vill samarbeta som man vill. Särskilt om man haft flera motgångar på raken, du har väl haft det lite tufft det sista om jag inte minns fel? Man får ha dåliga perioder och man får spy ur sig lite när det känns motigt, ibland känns det som att det är det enda jag använder den här tråden till och tänker att snart så lessnar ni nog.

Kom iallafall iväg och tränade igår efter handledningen på uppsatsen enormt skönt och sov väldigt bra inatt! Var grymt bra, körde ett HIT play igår då jag kommit fram till att jag får bäst träning om jag kör färdiga pass när det är lite motigt. Med mitt eget pass är det lättare för mig att fuska om jag inte är på topp. Så det kändes väldigt skönt och var helt genomsvettig och nöjd igår. :)
 
Dagens:
AEFB1EBC-3457-4357-B258-8DBEFCC6C4E8.jpeg


Måste verkligen jobba på greppet i frontböjen, det känns jättebra i hela kroppen förutom handlederna :cautious: kunde öka i marken och böjen, sidolyft och chins låg kvar från för 11 dagar sen, och pressen fick jag backa i O_o nästa vecka har jag teoretiskt sett tid för fyra pass så tänkte temporärt byta till nån fyrsplitt.
 
@Mineur det är jobbigt att ha ont och att kroppen inte vill samarbeta som man vill. Särskilt om man haft flera motgångar på raken, du har väl haft det lite tufft det sista om jag inte minns fel? Man får ha dåliga perioder och man får spy ur sig lite när det känns motigt, ibland känns det som att det är det enda jag använder den här tråden till och tänker att snart så lessnar ni nog.

Kom iallafall iväg och tränade igår efter handledningen på uppsatsen enormt skönt och sov väldigt bra inatt! Var grymt bra, körde ett HIT play igår då jag kommit fram till att jag får bäst träning om jag kör färdiga pass när det är lite motigt. Med mitt eget pass är det lättare för mig att fuska om jag inte är på topp. Så det kändes väldigt skönt och var helt genomsvettig och nöjd igår. :)
Jo, jag har känt mig lite motarbetad detta året. Inget stort egentligen, utan snarare är det väl lite av en "många bäckar små"-situation som gör att jag nu blir less lite fortare än vanligt. Himla skönt att skriva av sig om det här dock, och det tycker jag att du också ska fortsätta med om du känner att du behöver det! Vi har så fullt upp att upprätthålla någon slags fasad i livet i övrigt, så jag tror att det är nyttigt att ha ett ställe som Buke att pysa ur sig lite på när det känns extra motigt :heart
Fan vad pest @Mineur! Taskigt av den att göra ont i alla lägen :cautious:
Ja, det är lite onödigt kinkigt av den tycker jag! :turd:
 
Jag har också tränat utan att uppdatera på ett tag, har fortsatt med lite ups and downs:

Börjat på riktigt att jobba mot boxjump 20”, är bara på tre viktplattor än i höjd så det går långsamt.

Fick lite problem med axeln igen efter lite för tunga push press.

Men trots känningar från ovan så satte jag flera clean and jerk på 40 kg utan problem lite senare samma vecka.

Jag har också satt nytt PB i power clean med 50 kg.

Och fått en självförtroendeboost när jag lyfte fler reps och mycket tyngre på marklyft än flera av de tjejer som ändå tävlar lite smått.

Däremot är något knas med kroppen, ibland när det är pulsigt går kroppen rätt in i väggen och allt fallerar. Är på utredning för yrsel/svimningskänslor hos VC och anar att det kan ha med saken att göra.

Trots det testade jag ett litet oerhört försiktigt löppass på lunchen idag vilket jag inte gjort sen i augusti, det gick bättre än förväntat men ändå ganska jobbigt att ta sig igenom. Känningar i benhinnorna nu…
 
Jag har också tränat utan att uppdatera på ett tag, har fortsatt med lite ups and downs:

Börjat på riktigt att jobba mot boxjump 20”, är bara på tre viktplattor än i höjd så det går långsamt.

Fick lite problem med axeln igen efter lite för tunga push press.

Men trots känningar från ovan så satte jag flera clean and jerk på 40 kg utan problem lite senare samma vecka.

Jag har också satt nytt PB i power clean med 50 kg.

Och fått en självförtroendeboost när jag lyfte fler reps och mycket tyngre på marklyft än flera av de tjejer som ändå tävlar lite smått.

Däremot är något knas med kroppen, ibland när det är pulsigt går kroppen rätt in i väggen och allt fallerar. Är på utredning för yrsel/svimningskänslor hos VC och anar att det kan ha med saken att göra.

Trots det testade jag ett litet oerhört försiktigt löppass på lunchen idag vilket jag inte gjort sen i augusti, det gick bättre än förväntat men ändå ganska jobbigt att ta sig igenom. Känningar i benhinnorna nu…
Äsch så tråkigt att din kropp också strular lite! Krya på oss! ;)
 
Jag drog till med ett pass med fokus på ben & mage idag. Styrketräningen blir ju minst sagt begränsad av att inte kunna använda ena armen, men jag insåg att jag kan använda den till att hålla saker i famnen så länge de inte är för tunga, så tyckte ändå att jag fick till det rätt bra!

  • 1,5 km löpning
  • Split squats med 5 kg-hantel i famnen 3*10 per ben
  • Sit ups där jag tog 5 sekunder på mig på väg ner, samma 5 kg-hantel i famnen, 3*10
  • Goblet squats med samma hantel, 3*15
  • Heel taps 3*40
  • Musslan med 5 kg viktplatta, 3*12 per ben
Det värker och stramar lite i armen men smärtan är betydligt bättre än igår, så det känns ändå som att det går på rätt håll! :)
 
Känningarna i benhinnorna gav med sig som tur var, men det var stumma ben på gårdagens crossfit. Hade en liten tanke att skippa, men det var ett så roligt pass som var planerat så jag åkte ändå.

Styrkeblock 10 min EMOM
2 hang power snatch, jag gjorde två omgångar på 25 kg och resten på 30. Tungt men kul.

Avslutande block 10 min AMRAP
50 single unders (alt. 30 DU men jag kan fortfarande inte göra en enda)
12 hang power snatch 20 kg
Goal 5+ varv, jag hann 18 hopp på varv 6 så väldigt nöjd!

Men jag har ett galet inte smickrande blåmärke idag :o
 
Jag tränar men dock mest sk vardagsmotion. Sjukt less på att min yogaplats inte finns just nu, plus att inget pass känns motiverande. Jag var i en position där allt kändes trögt, trött och lite ont i armbågarna. Ingen träning gjorde mig starkare liksom. Ska försöka ta omtag och skriver därför för att jag ska lyckas….
 
Var och körde ett HIT play imorse det är 45 minuter men lade till tre övningar själv så jag körde nog i 55 minuter. Var riktigt tufft vissa saker idag så fick ta det lite lugnare i t.ex. konditionsdelen idag ibland blir 5 minuter kondition non stop lite tufft för mig. Men kändes ändå riktigt bra efteråt var helt genomsvett efteråt. 🙂 Så var nöjd! 🙂 Imorgon blir det ridning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
18 642
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 682
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 764
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp