Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Har inte hunnit skriva så mycket under helgen :)

Var som sagt iväg på min och hästens livs första hoppträning i lördags och det är inte den sista för shit va roligt det var! Igår var jag funktionär och ponnymamma på min islandshästklubbs KM. Själv tävlade jag inte och det kändes lite konstigt, men roligt att sitta domarsekreterare. Och så var våra barn med i miniorklassen så jag och maken ledde runt varsitt ekipage. Dom var så nöjda med sina priser och att få visa upp sig på ovalbanan :love:

Blev ingen söndagsträning för mig då jag var rätt sliten efter att ha varit på språng hela dagen. Ska försöka få en halvtimme på löpbandet ikväll istället och så kör jag träning i morgon igen :) Fick ihop 18000 steg igår trots att jag suttit hos ena domaren flera timmar, rätt nöjd med det!

Annars förra veckan blev två bra styrkepass, några promenader och fem ridpass varav ett hoppträningen.

I morse sov jag 40 min extra istället för att gå promenad, kände att jag behövde det :) På lunchen idag ska jag flytta beteshagen så dom har gräs några veckor till.

Tre styrkepass och ett kort cykelpass för att rasta benen förra veckan. Borde försöka tvinga mig ut på promenad. Jag tycker det är jätteskönt när jag väl är ute men tanken på det är tråkig:o lättare då man hade en ponny som sällskap, då kunde jag lätt gå måånga km.

Blir ben idag! Avslut en massa burpees. Har totalt snöat in mig på dom:angel:

Blir ben idag! Avslut en massa burpees. Har totalt snöat in mig på dom:angel:
Alltså burpeesar.
En sak jag faktiskt sörjde (well...) efter olyckan var att jag inte kunde göra burpeesar längre.
Jag hade liksom precis lärt mig, och jag tycker burpeesar är roliga :rofl:
Nu kan jag göra någon, ett par, men jag skulle vilja göra burpeesar på Bodyattack, och på Grit. Men Grit klarar jag inte av utan burpeesar heller så där är det inte ens ett alternativ. Men jag viiiill.
(och ja, burpeesar...en burpee flera burpeesar, frågor på det? )

Okey, jag fixar inte tre-ish glas rödvin och en 40 g påse tryffelchips utan att gå upp i vikt tydligen :down: (tror mejerierna gjorde sitt till också :meh:)
Som tur var det troligtvis mest vätska så det mesta var borta i morse igen :cool:
Nu är det strikt som gäller den här veckan samt registrering i Lifesum. Målet är -1 kg till på fredag allt annat är plus (pun intended :rofl: )

Summerar förra veckan.
Måndag - en timme ridning.
Tisdag - en timme ridning.
Onsdag - 25 minuter promenad.
Torsdag - en timme ridning.
Fredag - planerad vila.
Lördag - en timme ridning.
Söndag - oplanerad vila, åska hela eftermiddagen.
Åt middag alla dagar utom tisdag när det inget fanns.

5 km sprunget på bandet ikväll :up:

Har flyttat hage och sprungit x antal ggr i trappen då vi ska ta bort ungarnas lekrum på nervåningen så dom har allt på sina rum istället :)

Nu ska jag sova! Upp och gå liten promenad i morgon.

30min styrketräning på gymmet idag. Känns bra trots halsont igår. :up: Blir till att höja vikten på två övningar till nästa vecka :banana:

På onsdag blir det spinning i vanlig ordning. Jag skulle egentligen vilja spinna mer än en gång i veckan men just nu gör det inte ngt att tiden inte räcker till. Det tar mig liksom en vecka att återhämta mig från spinningpassen. :o:rofl:
Har fortfarande känningar i knäna sedan förra veckans 30min klättring utan vila och då tog jag det ändå lugnt eftersom jag kände att musklerna tog slut och lederna fick ta stryk. + att axeln lade sig fel så det gick ngn minut i sittande cykling medan jag försökte få rätt den igen. Hoppas på ett mer varierat pass denna vecka.

Har som plan att gå en promenad med barnen när jag hämtar sonen efter förskolan i morgon. Återstår att se om dottern går med på det också bara.

Jag har tidigare löptränat mycket, sprang milen regelbundet och tyckte det var jättekul.
Så bröt jag foten, ett halvår senare bröt jag den andra och sen den första igen :meh:
Har skruvar, plattor, usel rörlighet och ganska mycket smärta från och till.
Har försökt ta upp löpningen några gånger men fått avbryta rätt snabbt.

Men nu, nästan tre år efter senaste operationen verkar fossingen vara tillräckligt stark.
Har sprungit regelbundet i tre månader utan större problem.
Visst, den svullnar och det gör ont ett par timmar efteråt men det går att hantera och smärtan är inte farlig enligt läkare.
Blir precis samma sak efter hoppträning med hästen.

Springer dock bara 5 km och kommer nöja mig med det. Satsar istället på att vara hyfsat snabb.
Känns så himla bra att jag kan springa fyra dagar per vecka igen, har fått bra kondition och slimmat till mig rätt bra utan att tänka så mycket på vad jag äter.
Kombinerar med lite extra benträning för att skydda foten.
Jag bygger lätt muskler så slanka ben lär jag aldrig få men hellre muskler än bara daller :p

Har inget viktmål direkt, ligger på 63 kg nu till mina 163 cm. Skulle väl kunna gå ner till 60 kg utan att det störde men är inget jag jobbar jättehårt för.

Fick nya uniformen igår och känner mig rätt fin :)

Jag har tidigare löptränat mycket, sprang milen regelbundet och tyckte det var jättekul.
Så bröt jag foten, ett halvår senare bröt jag den andra och sen den första igen :meh:
Har skruvar, plattor, usel rörlighet och ganska mycket smärta från och till.
Har försökt ta upp löpningen några gånger men fått avbryta rätt snabbt.

Men nu, nästan tre år efter senaste operationen verkar fossingen vara tillräckligt stark.
Har sprungit regelbundet i tre månader utan större problem.
Visst, den svullnar och det gör ont ett par timmar efteråt men det går att hantera och smärtan är inte farlig enligt läkare.
Blir precis samma sak efter hoppträning med hästen.

Springer dock bara 5 km och kommer nöja mig med det. Satsar istället på att vara hyfsat snabb.
Känns så himla bra att jag kan springa fyra dagar per vecka igen, har fått bra kondition och slimmat till mig rätt bra utan att tänka så mycket på vad jag äter.
Kombinerar med lite extra benträning för att skydda foten.
Jag bygger lätt muskler så slanka ben lär jag aldrig få men hellre muskler än bara daller :p

Har inget viktmål direkt, ligger på 63 kg nu till mina 163 cm. Skulle väl kunna gå ner till 60 kg utan att det störde men är inget jag jobbar jättehårt för.

Fick nya uniformen igår och känner mig rätt fin :)

Men gud va otäckt att bryta fötterna flera ggr! Vad hände då? :nailbiting:

Morgonpromenad med vovven i morse. Fick dra på reflexvästen så nu är det höst på riktigt, snart är det kolsvart när vi är ute på morgonen....

Jag vet inte riktigt hur dagen blir. Det ska börja regna under dagen och regnar det inte för mycket så rider jag ena hästen på lunchen och den andra ikväll, eller om jag longerar en av dom istället. Har lite beslutsångest :p Skulle vilja träna ikväll också men hinner inte både det och rida så jag får se hur det blir.

Men gud va otäckt att bryta fötterna flera ggr! Vad hände då? :nailbiting:

Jao.
Föll av en häst utan att slå mig. Dessvärre hamnade jag framför och han sprang över mig och gjorde mos av fotknölen. Den spikades ihop.

Ty halvår senare föll jag av en annan häst, fastnade i stigbygeln och vred av fotleden.
Soft up, bra skit :cautious::wtf::turd:

Så ett par år senare föll jag av igen, helt odramatiskt men lyckades ändå slå upp den första frakturen, tryckte ut spikarna.
Då slog de spikarna igen, satte plattor och skruvar rakt igenom så den borde ju hålla nu men är som sagt lite stel :p

Ramlar inye av så ofta som det låter men bryter man en fot varje gång så blir det lite jobbigt :D

Verkar helt jäkla omöjligt få till en tid med min favvo-PT :(
Bara för den jag ALDRIG I LIVET tänker träna med :wtf:

Jao.
Föll av en häst utan att slå mig. Dessvärre hamnade jag framför och han sprang över mig och gjorde mos av fotknölen. Den spikades ihop.

Ty halvår senare föll jag av en annan häst, fastnade i stigbygeln och vred av fotleden.
Soft up, bra skit :cautious::wtf::turd:

Så ett par år senare föll jag av igen, helt odramatiskt men lyckades ändå slå upp den första frakturen, tryckte ut spikarna.
Då slog de spikarna igen, satte plattor och skruvar rakt igenom så den borde ju hålla nu men är som sagt lite stel :p

Ramlar inye av så ofta som det låter men bryter man en fot varje gång så blir det lite jobbigt :D

Men fy vilken otur! :eek:

Men skönt att du orkat springa igen! Måste kännas som en frihet :)

Tränade igår så jag passade på att höja mitt medlemskap på Actic till MAX-medlemskap, vilket innebär att jag får träna på alla deras anläggningar. Ca 600 kr i månaden, så det är en aning dyrt men jag kommer inte hinna träna annars.

Imorgon bitti åker jag till Varberg (har börjat högskola via distans där) , sover över natt hos en kompis. På torsdag slutar skolan kl 16, så om jag åker hem direkt efter så är jag hemma runt 18/19 -tiden. Då är inte jag sugen på att stanna vid gymmet, så bäst att ta det innan jag åker hem från Varberg. På fredag har jag BUP-utbildning, psykiskt påfrestande men nyttig! Så jag tränar inte efter eftersom kroppen orkar inte. På helgen vill jag vara med barnen då jag knappt ser dom i veckan. Och så här kommer veckorna ser ut, m a o jag behöver ett MAX-medlemskap :o :cautious:

Ja, det känns jättebra.
Mår så mycket bättre när jag kan träna ordentligt.
Gillar att vara ute och svettas och komma upp i puls så löpning passar mig väldigt bra.

Gillar också löpning men prioriterar ändå styrketräningen då det är det min sneda kropp behöver mest för att inte ha ont. Plus att jag rider mycket bättre sen jag började styrketräna :p
Försöker springa någon dag i veckan dock. Vill skala av lite fett från kroppen och det underlättar genom att springa.

I ansiktet?! :eek:
Haha ja blåmärken på axlarna efter hantelpressar brukar jag med få :p och på nyckelbenen efter thrusters eller frivändningar.. Knä/smalben efter marklyft. Just då gör det ju liksom mer ont att lyfta/hålla emot ordentligt än att få lite blåmärken :D

Yep, i ansiktet. Har även lyckats tappa en stång + en 25 kg järnvikt på min stortå. Jag lyckas med det mesta. :angel::p

Jag var till läkaren i fredags för den fruktade kortisonsprutan men tji fick jag. Det blev ingen spruta. Det konstaterades en skada på bicepssenan och jag blev rekommenderad rehab i 4 v, om det inte hjälpte ska de spruta kortison i den senan. Nu måste jag alltså ta det lugnt med axlarna i dessa veckor. Jag kan INTE ta det lugnt. :angel:

I fredags och lördags tränade jag och fick till två fina pass.

Ryck
https://www.instagram.com/p/BYOHadklFTk/?taken-by=frida_Lundahl

Knäböj
https://www.instagram.com/p/BYRZfrVlSv9/?taken-by=frida_lundahl

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 858
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar