Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Usch vad trist @westernsuzie @Trollunge, hoppas att ni kryar på er snart!

Själv ställde jag gladeligen in dagens träningsplan (den också :o) till förmån för bonding med kattunge. Vi skulle egentligen inte hämta hem vår nye lille vän förrän imorgon, men när vi ringde uppfödaren igår kväll för att bestämma tid sa han att vår katt var klar att hämtas genast ifall vi ville. Sååå istället för myskväll framför TV:n blev det roadtrip, utebliven middag och hämtning av kattunge! Det är en mycket kelig och kavat liten kille vi har fått hem, och han ligger för tillfället i knät på mig och spinner medan jag slösurfar och äter choklad. :love:

Men imorgon hörni, imorgon ska jag ta mig ut på den där förbaskade turen till utegymmet! :D

Semester? Jag trodde du hade fullt upp på det där rackarns EMet? Eller du kanske har jobbat klart nu?
Denna veckan jobbar jag som fan, plus övriga dagar helt fulla. Nästa är jag ledig mycket - men då är jag barnvakt när jag är ledig :p typiskt.

Och ja du, vi får väl se vad vi kan hitta för kul pass, haha.

Har precis avslutat min insats så nu ska jag bara chilla sista veckan som är kvar :up:

Usch vad trist @westernsuzie @Trollunge, hoppas att ni kryar på er snart!

Själv ställde jag gladeligen in dagens träningsplan (den också :o) till förmån för bonding med kattunge. Vi skulle egentligen inte hämta hem vår nye lille vän förrän imorgon, men när vi ringde uppfödaren igår kväll för att bestämma tid sa han att vår katt var klar att hämtas genast ifall vi ville. Sååå istället för myskväll framför TV:n blev det roadtrip, utebliven middag och hämtning av kattunge! Det är en mycket kelig och kavat liten kille vi har fått hem, och han ligger för tillfället i knät på mig och spinner medan jag slösurfar och äter choklad. :love:

Men imorgon hörni, imorgon ska jag ta mig ut på den där förbaskade turen till utegymmet! :D

Kan du fara till ett sketet utegym imorgon med den där lilla guldklimpen hemma (såg bilden på insta :love: ), då är det nåt fel på dig. :D

Modigt! Jag vågar inte trots en ras som är ypperligt lämpad för hoppning och fick riktigt fina poäng på hoppningen på kvaliteten (dock löshoppning då). :p

Vi överlevde och det var superkul! Jag är lyckligt lottad med en Islandshäst som har jättebra trav och galopp och som hoppar riktigt bra så vi kan utan problem vara med på sånna träningar :) Det är jag som är kraftigt orutinerad i hoppning så jag får bara försöka följa med :p

Senast ändrad:
Ikväll är sista kvällen i Sthlm. Det har varit SÅ skönt att bara slappa några dagar, inte behöva tänka på hem eller barn eller nåt, utan bara hänga med BFF och sova massor. :D Har lyckats vara ganska aktiv, har väl gått en 25 km senaste tre dagarna och igår var vi en sväng på gymmet där vi sprang lite och så gick vi igenom ett enkelt helkroppspass. :up:

Det gick så sjukt jävla skitdåligt på jamen idag. Stod och sneglade på dörren emellanåt för att jag bara ville uuuut.
Sen pep jag iväg och tröstshoppade lite (för mycket :angel: ) och en stor latte på Starbucks.
Efter en stund började det komma meddelanden från folk som undrade vart jag tog vägen...om jag mådde bra, om jag behövde prata o.s.v....de är så fina allihopa :love::love:

Nästa vecka har jag tid med världens bästa PT. Sen måste jag skärpa mig och faktiskt göra de övningarna hon ger mig!
Fast det kanske är lättare om jag är där och jobbar, att träna en sväng när jag är klar istället för i samband med pass, för det är jag fastnar med folk och det blir liksom omöjligt.

Jobblördag idag, ponny ville leka "du kan inte ta mig" så det slutade med att jag höll på att börja gråta men pappa kom och räddade mig. Efter lite bråk fick han tag i henne. Hon får såna ryck ibland och de är INTE roliga, hoppas det dröjer till nästa anfall. En timme ridning blev det i alla fall när hon väl var inne.

Här är en till med ont i halsen :(
Jäkla förskolebaciller :cautious:

Stackare!! Ja förskolebacillerna är ju inte att leka med :cautious::meh:
Halsen är fortfarande rosslig här så det känns inte som läge att springa men ska försöka ta mig till stallet efter lunch och pyssla om pållarna lite i alla fall. Vi körde hem kallblodsstoet från betet i fredags så hon kan behöva transformeras från vildhäst till tamhäst så att säga.
Hoppas halsen blir bra snart för jag vill springa!!! :arghh::arghh:

Idag gjorde jag totalt 35 armhävningar. Gjorde som mest åtta på raken, inte långt kvar till tio jämnt nu. :D
Bra jobbat med armhävningarn! Jag tycker dom är svåra, men använder trappsteg för att klara några stycken.

Idag har jag sprungit runt dammen utan ont! Det tar ca 35 min och är lite stökigt och backigt första biten, sen en relativt plan grusväg. Lite styrka och rörlighet ute i solen när vi kom tillbaka.
Plan för veckan:
Måndag: Löpteknikgruppen. Det funkade hyfsat sist så det ska gå bra även nu tycker jag.
Tisdag: Vila
Onsdag: Rullskidor
Torsdag: Löpning samma som idag+styrka
Fredag: MTB
Lördag: Oklart, men någon form av längre tur till fots eller på cykel
Söndag: vila

Typiskt. Idag är jag ledig, enda dagen den här veckan. Det har åskat hela eftermiddagen. Rida i regn, ja fine, det kan jag stå ut med. Men rida i åska gör jag inte, för hästens skull. Blir så fruktansvärt slö när man sitter inne en hel dag också. Men vet att rutinerna kommer sätta sig rätt fort det första hästarna ska börja vara inne om nätterna igen, då kommer det automatiskt bli ridning i samband med utsläppen de dagar schemat tillåter det, så de här sovmornarna som är kvar håller jag så klart hårt i också.

Härligt @WS6! Bra jobbat :)

Min taktik att vila och sova bort mitt halsont (11 h sömn mellan fre och lör) verkar ha fungerat! *pepparpeppar* Halsontet försvann under gårdagen och idag vaknade jag pigg och frisk! Hoppas ni andra blir av med ert snart med!
Jag och en vän körde ett riktigt gött hemmapass med mina kettlebells idag :banana: Gräsmatta, sol, 18 grader och vindstilla :love:

Uppvärmning
Gå ner och jogga upp för monsterbacken till vårt hus (Hallandsåsen :D).

10 steg utfallsgång med kettlebell på rak arm ovanför huvudet x 2 (byta arm)
16 goblet squat
16 skridskohopp (utfall åt sidan med hopp mellan typ) med kettlebell
10 armhävningar
x3

Avslutning 10 min EMOM
varannan minut - 20 kb-svingar
varannan minut - 10 burpees

Riktigt go avslutning, flåsigt värre i slutet :up: Lyckades förresten göra 10 armhävningar x 2 på tå idag! Dock i lite fördelaktig lutning på gräsmattan :angel: Men ändå :D

Totalt denna veckan 5 h 40 min träning. 2 dagar då jag vilade helt pga tidsbrist och sen halsont + en dag då jag bara körde 40 min lugn yoga pga halsont och sen då 4 dagar med crossfit :up: Ändå ganska nöjd trots att det fick bli mer vila än planerat :)

Nästa vecka hoppas jag det blir mycket träning men det börjar lite sådär med att jag inte kommer hinna träna alls imorgon pga ska köra direkt från jobbet till en vän.. Oh well, tis-sön hoppas jag det blir mkt träning iaf :p

Jag var iväg och tränade en sväng idag, så enligt @Tassetass är jag väl galen då antar jag :D Äsch, det var bra för sambon att få lite ensamtid med herr Katt!

Det blev ett kort men intensivt pass med fokus på att få upp flåset. Skönt var det, men kroppen kändes rätt trött av någon anledning. Nåja, man är inte alltid i toppform...

Träningsveckan som kommer blir lite kort pga Sverige-resa på fredag, men jag tänkte få in två pass i alla. Ett benpass imorgon före jobbet, och så blir det PT-pass på onsdag kväll. :)

Och attacken idag gick åt skogen p.g.a ont knä.
Dålig träningsvecka. Tur en har instruktörer som muntrar upp en när man känner sig eländig liksom. De får en alltid att inse att man gör alltid sitt bästa utifrån dagsform. Och så är det ju. Idag var jag inte i form för att ta i alls på attacken (tack och lov för Low impact-alternativ!) och igår var jag så slut på jamen att jag i princip stod och vickade på tårna. Eller något. Fast det råder visst delade meningar om det;
"Äh, sluta. Det gick ju bra!"
- Hahaha. Tok heller, det var katastrof igår.
"Men då tar du revansch imorgon"
Får hoppas på det :crazy: (tur att affärerna hinner stänga innan passet är slut... :rofl: )
Någon Grit efteråt blir det i alla fall inte, tyvärr.

Men snart kommer höstschemat! :bump::banana:

Fast jag ogillar skarpt Actics jävla poängsystem. Ok, jag kan boka pass två veckor i förväg, men mina bokningar räcker i alla fall inte :cool: 14 pass på 14 dagar...
Och de som inte kan boka 2 veckor i förväg är ju snudd på chanslösa på populära pass. Nya deltagare kommer inte in :crazy:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 857
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar