Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, vad härligt det låter med all den datan! Nostalgi! Förstår att du inte vill bli av med den. Hoppas du kan hitta ngn vettig lösning.Stön. Jag har registrerat alla typer av träning på Funbeat sedan mitten av 2008. Sedan en tid tillbaka så har PaceUp tagit över sidan men nu går Funbeat i graven helt från kommande månadsskifte. Och jag är inte så pepp på att flytta över mina sparade pass till PaceUp utan får försöka att samla dem för mig själv.
Där finns allt från noteringar om glädjen att göra milen under 60 minuter efter en period av träning, mitt första ridpass någonsin (fem minuter på ridbanan) på den då treåriga unghästen, mitt marathonlopp, mina Ica-klassiker med simning, cykling och rullskidor, mina träningsuppehåll och mina maxade träningsperioder. Viktuppgång och viktnedgång och som sagt ett långvarigt tidsdokument med nogsamma noteringar som är kul att se tillbaka på. Så jag vill inte att det bara ska försvinna. I värsta fall får jag fota av bit för bit bara för att ha det sparat någonstans.
Har ni några träningsdagböcker? Många från Funbeat verkar gå till Jogg, så jag ska kolla om det kan funka. Jag vill gärna kunna regga alla typer av det jag tycker är träning, från rullskidor till enkla ridpass till crosstrainer eller styrketräning. Och jag vill att det ska vara överskådligt över lite längre perioder åt gången så man kan jämföra.
Ja det är verkligen roligt att se variationen och att alla har ett eget upplägg och egna mål men ändå stöttar varandra. Mycket roligare än om alla gjorde exakt samma saker.Så kul att få läsa om allas framsteg och vad som sker i träningslivet. Men framför allt vilken variation det finns.
På dagens långrast blev det 2r i 35,5 kg bänkpress.
Vilket är mitt personbästa, så det roligaste var att de lättare vikterna efter det liksom bara flög upp. Följer ett träningsprogram just nu som finns på styrkelabbets app, och ja även om man ska prompt följa det så blir iaf jag för nyfiken när vikterna de vill ha känns lätta och provade vad som gickVill dock inte ha allt för mycket träningsvärk på torsdag när jag ska köra en timme med min gamla PT, vilket iofs är kasst för idag kommer min ställning. En ställning med säkerhetsarmar så jag kan öka vikterna på knäböj även när jag är själv hemma
![]()
Det där låter nästan plågsamt jobbigt, imponerande!Har sprungit 8,1 km terräng idag inkl backar. Skulle ju köra ett renodlat backpass men tröttnade relativt fort. Tvingade mig inte utan drog vidare istället.
Nej, det var inte så jobbigt. Det var ett förhållandevis ganska enkelt pass. Hade lite drygt 2 km bort till aktuella backen i skogen. Så perfekt uppvärmning. Sen hämtade jag andan en kort stund innan jag började springa backen. Tog som sagt inte så mga vändor innan jag tyckte det var tråkigt och bestämde mig för att dra vidare. Resten av rundan var lättsprungen så att säga.Det där låter nästan plågsamt jobbigt, imponerande!
Stön. Jag har registrerat alla typer av träning på Funbeat sedan mitten av 2008. Sedan en tid tillbaka så har PaceUp tagit över sidan men nu går Funbeat i graven helt från kommande månadsskifte. Och jag är inte så pepp på att flytta över mina sparade pass till PaceUp utan får försöka att samla dem för mig själv.
Där finns allt från noteringar om glädjen att göra milen under 60 minuter efter en period av träning, mitt första ridpass någonsin (fem minuter på ridbanan) på den då treåriga unghästen, mitt marathonlopp, mina Ica-klassiker med simning, cykling och rullskidor, mina träningsuppehåll och mina maxade träningsperioder. Viktuppgång och viktnedgång och som sagt ett långvarigt tidsdokument med nogsamma noteringar som är kul att se tillbaka på. Så jag vill inte att det bara ska försvinna. I värsta fall får jag fota av bit för bit bara för att ha det sparat någonstans.
Har ni några träningsdagböcker? Många från Funbeat verkar gå till Jogg, så jag ska kolla om det kan funka. Jag vill gärna kunna regga alla typer av det jag tycker är träning, från rullskidor till enkla ridpass till crosstrainer eller styrketräning. Och jag vill att det ska vara överskådligt över lite längre perioder åt gången så man kan jämföra.
Nu har jag inte använt Funbeat, men det är inte möjligt att logga in i en webläsare annars och köra Print as PDF? Eller exportera datan som en Excel-fil? Att fota varje bit låter sjukt jobbigtStön. Jag har registrerat alla typer av träning på Funbeat sedan mitten av 2008. Sedan en tid tillbaka så har PaceUp tagit över sidan men nu går Funbeat i graven helt från kommande månadsskifte. Och jag är inte så pepp på att flytta över mina sparade pass till PaceUp utan får försöka att samla dem för mig själv.
Vad kul! Lycka tillJag har skaffat ett konto på yogobe. Valde en tremånadersperiod och planen är att försöka yoga och/eller meditera två dagar/vecka. Körde en nybörjarklass nu ikväll och jag är skrämmande stel i kroppen i vissa positioner.![]()
Låter lovande!Vad kul! Lycka tillom du gör det regelbundet så kommer du snabbt märka skillnad i vighet, så var det för mig i alla fall i början. Jag var stel som ett kylskåp innan jag började med yoga
Aha, jag tänkte terräng som att du sprungit genom ett kärr, skuttat mellan tuvor i vattenkanten av en sjö hoppat över stenar och krypit under grenar och sen tagit ett slalompass i kohagen mellan alla koskitarNej, det var inte så jobbigt. Det var ett förhållandevis ganska enkelt pass. Hade lite drygt 2 km bort till aktuella backen i skogen. Så perfekt uppvärmning. Sen hämtade jag andan en kort stund innan jag började springa backen. Tog som sagt inte så mga vändor innan jag tyckte det var tråkigt och bestämde mig för att dra vidare. Resten av rundan var lättsprungen så att säga.
Nej, inte riktigt så illa!Aha, jag tänkte terräng som att du sprungit genom ett kärr, skuttat mellan tuvor i vattenkanten av en sjö hoppat över stenar och krypit under grenar och sen tagit ett slalompass i kohagen mellan alla koskitarSå brukade jag träna när jag sprang som mest för att göra det lite mer spännande och utmanande
![]()
Jag är glad att mitt gym startat ett boxpass en gång i veckan. Har också funderat på att börja med någon kampsport, gärna karate. Provade det lite en period när jag var yngre och det var roligt.Jag jobbar hemifrån idag och passade på att köra ett ganska stillsamt benpass på lunchen. Tog det lite ovanligt lugnt då jag har fått munsår (= virus i kroppen) för första gången på flera år och känner mig lite allmänpåverkad av det. Men det gick rätt bra och kändes helt okej!
När jag var på väg ut haffade en av de som jobbar där tag i mig och frågade om jag ville testa lite thaiboxning innan jag gick hem (antagligen för att han ville marknadsföra sig själv och sälja på mig dyra PT-timmar). Eftersom jag känt mig lite sugen på att testa just kampsport tackade jag ja, så jag har nu lärt mig de grundläggande rörelserna och fick ett litet mini-kondition/överkroppspass på köpet
![]()