Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kroppen känns som att den är tillbaka på banan och jag är mycket nöjd med mitt beslut att ta lite extra vila i ett par dagar. Ikväll är det dags för deltävling 3 och den ser hur kul som helst ut! :banana:

32455


Jag kan ju dock inte göra varken chest to bar eller muscle ups, så där kommer det att bli någon slags variation.
 
Kroppen känns som att den är tillbaka på banan och jag är mycket nöjd med mitt beslut att ta lite extra vila i ett par dagar. Ikväll är det dags för deltävling 3 och den ser hur kul som helst ut! :banana:

Visa bifogad fil 32455

Jag kan ju dock inte göra varken chest to bar eller muscle ups, så där kommer det att bli någon slags variation.
Herregud, det där var SÅ mycket värre än jag hade väntat mig. De där frivändningarna på slutet var ju heeelt jäkla omöjliga! :yuck:

Men jag klarade det på något höger, och firar nu med pizza :d
 
Jag tog mig iväg till Friskis idag, passet var skivstång intervall. Många helt eller halvt olämpliga övningar så jag bytte ut hej vilt! Det som var lite oroväckande var att jag på de första benövningarna fick rätt så ont baktill i bäckenet :down: Där skulle jag naturligtvis ha lagt ner övningarna direkt men jag envisades såklart en stund... Aja baja. Hoppas det inte straffar sig imorgon.

Resten av passet kändes dock bra, speciellt i överkroppsövningarna för då kunde jag mer köra på. Intervallerna mot slutet fick jag modifiera väldigt mycket, de flesta innehöll någon form av hopp.

Nåja, jag fick röra på mig och åtminstone armarna fick jobba lite!

När jag kom hem upptäckte jag att jag kört hela passet med träningstightsen ut och in... :rofl::o:angel:
 
Det låter fruktansvärt :D Bra jobbat och gott med pizza!
Ja, jag vet inte riktigt i vilket universum det där skulle klassas som "kul":p Vi var alla alldeles chockade efteråt eftersom det var så mycket jobbigare än väntat, underskattade definitivt hur tunga frivändningarna skulle kännas!

Bra jobbat du också, men var rädd om dig! Jag vet precis hur det känns att ha en envis inneboende som bara vill att man ska pressa på, men det är sällan det är värt det! Hoppas allt känns okej imorgon :)
 
Är på konferens med jobbet och ena kollegan (som är riktig löpare) vill ha med mig och chefen för en runda i morgon innan frukost 😅 Jag tänker hänga på även fast morgon inte är min bästa tid på dygnet. Chefen tror jag kommer balla ur och det ska han få höra isf:p
 
Jag har haft lite svårt att komma iväg pga tonårsdotter som inte mår bra. Har mest hoppat hopprep på hemmaplan. Igår var vi iväg och köpte träningskort även till dottern så hon kan hänga med istället. Har läst massor om att träning ska vara effektivt vid depression, hoppas det stämmer! Jag har visat det mesta i gymmet, tänker att vi börjar med lite löpband vilket hon tyckte var superkul och sen lite maskiner och lätta övningar för hela kroppen. Känns kul att ha sällskap och det är skönt att slippa stressa hem!
 
Ja, jag vet inte riktigt i vilket universum det där skulle klassas som "kul":p Vi var alla alldeles chockade efteråt eftersom det var så mycket jobbigare än väntat, underskattade definitivt hur tunga frivändningarna skulle kännas!

Bra jobbat du också, men var rädd om dig! Jag vet precis hur det känns att ha en envis inneboende som bara vill att man ska pressa på, men det är sällan det är värt det! Hoppas allt känns okej imorgon :)

Mm det där med att inse sina begränsningar... :cautious: Känner mig rätt ok idag i alla fall men det får bli en läxa framöver att avbryta så snart det börjar kännas dåligt.
 
Jag har haft lite svårt att komma iväg pga tonårsdotter som inte mår bra. Har mest hoppat hopprep på hemmaplan. Igår var vi iväg och köpte träningskort även till dottern så hon kan hänga med istället. Har läst massor om att träning ska vara effektivt vid depression, hoppas det stämmer! Jag har visat det mesta i gymmet, tänker att vi börjar med lite löpband vilket hon tyckte var superkul och sen lite maskiner och lätta övningar för hela kroppen. Känns kul att ha sällskap och det är skönt att slippa stressa hem!

Det finns evidens för att fysisk aktivitet har effekt vid lätt och måttlig depression samt ångest. :) Vilket bra initiativ av dig!
 
Jag har haft lite svårt att komma iväg pga tonårsdotter som inte mår bra. Har mest hoppat hopprep på hemmaplan. Igår var vi iväg och köpte träningskort även till dottern så hon kan hänga med istället. Har läst massor om att träning ska vara effektivt vid depression, hoppas det stämmer! Jag har visat det mesta i gymmet, tänker att vi börjar med lite löpband vilket hon tyckte var superkul och sen lite maskiner och lätta övningar för hela kroppen. Känns kul att ha sällskap och det är skönt att slippa stressa hem!
Vilken bra idé, och vad kul att hon verkade tycka det var roligt! Låter jättehärligt att kunna dela något sådant där med varandra :)
 
Jag kämpar vidare med knäböj :meh: Har börjat filma mig själv och inser att problemet är att jag faller framåt när jag ska upp igen. Pga att jag har så mycket problem med knäböj så har jag blivit mer otaggad även på träningen i allmänhet. Men gör ändå mina pass! Det går framåt med övriga lyft (marklyft, bänkpress, skivstångsrodd och militärpress), så jag funderar på att ta en vecka då jag bara helt glömmer allt vad knäböj är och bara ha kul med övriga övningar liksom. Har även börjat leta lite efter någon sorts coach/PT eller dylikt, men vill gärna att det ska vara någon som är väldigt inriktad på styrkelyft, alternativt tyngdlyftning. Men tycker det är väldigt svårt att hitta någon här i staden jag bor i.. :down: Nåja, skönt iaf att det går lite framåt åtminstone! Vill inte avsluta alltför negativt, haha :D
 
Jag kämpar vidare med knäböj :meh: Har börjat filma mig själv och inser att problemet är att jag faller framåt när jag ska upp igen. Pga att jag har så mycket problem med knäböj så har jag blivit mer otaggad även på träningen i allmänhet. Men gör ändå mina pass! Det går framåt med övriga lyft (marklyft, bänkpress, skivstångsrodd och militärpress), så jag funderar på att ta en vecka då jag bara helt glömmer allt vad knäböj är och bara ha kul med övriga övningar liksom. Har även börjat leta lite efter någon sorts coach/PT eller dylikt, men vill gärna att det ska vara någon som är väldigt inriktad på styrkelyft, alternativt tyngdlyftning. Men tycker det är väldigt svårt att hitta någon här i staden jag bor i.. :down: Nåja, skönt iaf att det går lite framåt åtminstone! Vill inte avsluta alltför negativt, haha :D
Äsch, jag vet hur drygt det är att ha kört fast med en övning sådär! Jag skulle absolut försöka få tag på någon slags coach om jag vore du. Kan en online-PT vara ett alternativ tror du, om det är lättare att hitta någon med rätt inriktning då? Inte lika effektivt som IRL naturligtvis, men de lär ju kunna hjälpa dig med teknikknep och en massa annat ändå tänker jag.

För egen del hjälpte det väldigt mycket att verkligen hålla blicken klistrad vid en stadig punkt rakt framför mig samt att behålla spänningen i bålen för att undvika att falla fram, men jag vet inte om det hjälper dig så mycket...

Annars tycker jag det låter sunt att fokusera på andra övningar ett tag, det finns ju massor av roliga saker man kan hitta på istället! :)
 
Jag har haft lite svårt att komma iväg pga tonårsdotter som inte mår bra. Har mest hoppat hopprep på hemmaplan. Igår var vi iväg och köpte träningskort även till dottern så hon kan hänga med istället. Har läst massor om att träning ska vara effektivt vid depression, hoppas det stämmer! Jag har visat det mesta i gymmet, tänker att vi börjar med lite löpband vilket hon tyckte var superkul och sen lite maskiner och lätta övningar för hela kroppen. Känns kul att ha sällskap och det är skönt att slippa stressa hem!

Om du inte redan lyssnat så tipsar jag om att lyssna på Anders Hansens sommarprat om just psykisk ohälsa, ångest och träning :) verkligen jätteintressant!
 
Äsch, jag vet hur drygt det är att ha kört fast med en övning sådär! Jag skulle absolut försöka få tag på någon slags coach om jag vore du. Kan en online-PT vara ett alternativ tror du, om det är lättare att hitta någon med rätt inriktning då? Inte lika effektivt som IRL naturligtvis, men de lär ju kunna hjälpa dig med teknikknep och en massa annat ändå tänker jag.

För egen del hjälpte det väldigt mycket att verkligen hålla blicken klistrad vid en stadig punkt rakt framför mig samt att behålla spänningen i bålen för att undvika att falla fram, men jag vet inte om det hjälper dig så mycket...

Annars tycker jag det låter sunt att fokusera på andra övningar ett tag, det finns ju massor av roliga saker man kan hitta på istället! :)
Ja, det är rätt så frusterande.. Speciellt med tanke på att det är en så bra övning! När den görs rätt, vill säga :D Har funderat på någon sorts coach online, men det känns som att det skulle vara bra att börja irl, så att personen kan peta lite på en där det behövs. Det finns en atletklubb här i stan, den verkar dock vara helt inriktad på tyngdlyftning snarare än styrkelyft. Men de knäböjer ganska garanterat ändå, så försöker samla upp lite mod för att höra av mig till dem och kolla om det finns någon där som kan hjälpa mig.

Jag ska försöka tänka på de sakerna, tack! Tror att det är anspänning i muskler som jag saknar i stort, troligtvis på grund av att jag är rätt så svag. Så mycket att tänka på samtidigt i knäböj :p

Precis! Mest av allt vill jag ju ha roligt på gymmet. Och det har jag oftast :)
 
Ingen träning den här veckan. Sträckte mig i höften/ljumsken förra passet så det är säkrast att hålla sig till promenader. Givetvis samma sida som jag fick kortison i. Hoppas det går över igen :crazy:
 
Äh vad tusan, jag känner mig lite tveksam i halsen igen! Men kollegan har varit förkyld hela veckan, så jag vet inte om jag bara känner efter lite för mycket. Tänker prova att träna ikväll i alla fall, då dagens pass ser relativt lugnt ut och kroppen skriker efter rörelse (samtidigt som hjärnan försöker övertyga mig om att soffa + rödvin är det enda rätta att göra efter jobbet...). Och anpassa till dagsformen kan man ju alltid göra! :)
 
Jag har också varit tveksam i halsen hela veckan plus lite snuvig samt haft infektion kring en visdomstand. Således inte tränat. :( Ska promenera och ev yoga lite ikväll och känner jag mig fortsatt bra imorgon så planerar jag för ett löppass.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
653
· Visningar
18 727
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 620
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 472
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 690
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp