Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två pass styrketräning har jag fått till i veckan, nöjd :) Idag lite simning i sjö. 6 av 7 dagar nådde jag stegmålet så det får väl anses godkänt. Det är ovant att behöva vila så mycket men jag övar på att lyssna på kroppen... men samtidigt inte för mycket. Jag behöver ta det lugnare men jag behöver också fortfarande röra på mig. Balansen!
 
Har haft en riktigt bra träningsvecka med styrketräning i måndags och onsdags, kort löprunda på 4 km i torsdags (minstingen var med i löpvagnen och äldsta på cykel så det blev typ intervaller kan man säga då stora barnet styrde tempot :D ). I fredags styrketräning och igår löpning på skogsstig 10 km. I morse ännu ett löppass på 14,5 km. Tanken var att springa hyfsat långa rundor två dagar i rad för att få in känslan av ett längre pass utan att behöva vara ute i så många timmar (pga ej så populärt hemma) :up: det lyckades:up::up:
 
Har haft en riktigt bra träningsvecka med styrketräning i måndags och onsdags, kort löprunda på 4 km i torsdags (minstingen var med i löpvagnen och äldsta på cykel så det blev typ intervaller kan man säga då stora barnet styrde tempot :D ). I fredags styrketräning och igår löpning på skogsstig 10 km. I morse ännu ett löppass på 14,5 km. Tanken var att springa hyfsat långa rundor två dagar i rad för att få in känslan av ett längre pass utan att behöva vara ute i så många timmar (pga ej så populärt hemma) :up: det lyckades:up::up:

Gode gud jag har sån träningsvärk :arghh::D
 
Blev förkyld i fredags så jag fick lägga planen på ett till löppass åt sidan. Men vi har kört in hö så jag har staplat närmare 4,5 ton hö, ridit två pass och snickrat. Förkylningen känns bättre idag så kanske att jag vågar ta en kort löprunda i morgon kväll. Åker bort onsdagmorgon och kommer hem fredaglunch så nästa träningschans blir fredagkväll isåfall och det känns så långt bort :p

I morse innan jobbet red jag två pass och i em blir det promenad och ikväll ska vi fortsätta snickra :)
 
Jag hade tänkt att springa en runda i helgen, men pga dålig prioritering hanns det inte med. Drygt 20500 steg blev det igår i alla fall, så det får jag vara nöjd med ändå.
Idag är det inte alls lika varmt, så jag tänkte försöka få till en löparrunda ikväll :)
 
Nä hörni, jag skippar crossfit ikväll. Halsen värker och jag är helt dränerad på energi, så det känns som att kroppen ber om lite extra vila. Synd eftersom kvällens pass ser kul ut, men jag laddar upp ordentligt inför onsdag istället då det är dags för deltävling 3 av 4!
 
Nä hörni, jag skippar crossfit ikväll. Halsen värker och jag är helt dränerad på energi, så det känns som att kroppen ber om lite extra vila. Synd eftersom kvällens pass ser kul ut, men jag laddar upp ordentligt inför onsdag istället då det är dags för deltävling 3 av 4!

Gillar inte ditt mående såklart men så bra att du lyssnar på kroppen! :up:
 
Massage idag, är öm och trött = vilodag även här. Imorgon planerar jag för löprunda om mina nya skor har kommit!
 
Vad är det för skor? :)

Brooks Ravenna :) Har jobbat på Löplabbet och Brooks är mitt favoritmärke. Har de senaste åren sprungit med Asics GT-2000 men tycker att de är lite tunga. Nu allra senast med ett par Nike som jag haft på jobbet innan, tror de kan ha bidragit till vadkrampen faktiskt.
 
Jag kom faktiskt ut och sprang igår!
En lite längre runda, 6km. Lyckades dra ner liite på tempot, till typ 5:20-5:30. Sluttid 33:12.
Det är så jobbigt att springa och bromsa hundarna, de är ju fortfarande ganska gröna och har inte lärt sig att lägga sig i det tempot vi håller utan ligger ständigt med drag framåt, så det är lättare att bara hänga på i ett lite högre tempo. Det märktes även på dem att det var lite längre igår, vi var alla rejält trötta när vi kom hem :D
32376
 
Tror jag får skippa att springa ikväll även fast jag känner mig bättre, det är lite väl på gränsen faktiskt. Vill inte få bakslag och bli rejält sjuk. Får springa på fredag och söndag :)
 
Brooks Ravenna :) Har jobbat på Löplabbet och Brooks är mitt favoritmärke. Har de senaste åren sprungit med Asics GT-2000 men tycker att de är lite tunga. Nu allra senast med ett par Nike som jag haft på jobbet innan, tror de kan ha bidragit till vadkrampen faktiskt.

Jag gillar också Brooks! Har haft två par Brooks Adrenaline som har funkat superbra.
 
Jag började inte veckan så starkt, kom inte alls upp i stegmålet igår. Men idag jobbar jag hemifrån = fått sova lite mer. Så jag planerar både ett styrketräningspass på lunchen och sen promenad lite senare.
 
Har knappt orkat styrketräna, blir drygt 1 timme i veckan men går desto mer steg. Rör mig mellan 12 000 till 22 000 steg per dag på jobbet samt bär en hel del tunga soppåsar så lite träning blir det iaf :up: Har istället satsat på att höja mina personbästa så jag kör med två appar eftersom styrkelabbet visar när det blir personbästa. Någon som betalar för premium och tycker att det är värt pengarna?
 
Jag har kommit i något slappläge.
Får verkligen tvinga mig att motionera. I går vilade jag då jag tog ut mig på spinningen i söndags kväll. Fick laser på knä och fot.
Idag joggade jag ner till idrottsplatsen, joggade tio varv där, sen upp i skogen några hundra meter som jag gick mestadels. Sen sprang jag två varv på banan i snabbare tempo innan jag joggade hem.
Blev nog strax under 6 km.
24B852D6-0F8E-4F52-BB7D-EE9FA09B7864.webp
 
Jag har kommit i något slappläge.
Får verkligen tvinga mig att motionera. I går vilade jag då jag tog ut mig på spinningen i söndags kväll. Fick laser på knä och fot.
Idag joggade jag ner till idrottsplatsen, joggade tio varv där, sen upp i skogen några hundra meter som jag gick mestadels. Sen sprang jag två varv på banan i snabbare tempo innan jag joggade hem.
Blev nog strax under 6 km.Visa bifogad fil 32383
Låter som ett rätt roligt pass ändå, säger hon som inte gillar löpning! Bra jobbat :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
653
· Visningar
18 727
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 620
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 472
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 690
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp