Dryg halvtimmes promenad med två av hästarna när yngsta dottern red en av dom förut. Nu har jag precis varit ute på en springtur Hoppas hinna rida sen också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tänker ni kring löpning och vikt?
Förra gången jag satte igång med löpning fick jag ont i knäna.
Har nu BMI på 25. Jag är lång, och min mer hälsosamma vikt är minus 10 kg. Sugen på att testa sätta igång med löpning men rädd att knäna inte pallar. Kanske borde jag vänta med att springa tills jag gått ner några kilon... Hur tänker ni kring vikt, löpning och skador. Vill gärna variera cyklingen lite.
Oj va duktig du är!7 km på 35 min igår. Nu blir det bara långsamt nästa vecka. Eller sådan är planen i alla fall.
Grymt ju!Kvartsmaraton (10,55 km) idag och det gick superbra! Sprang på 54,29 och kom på plats 11 i damklassen! Och enligt Runkeeper sprang jag milen på preciiis under 50 min, så OM det stämmer har jag klarat mitt långsiktiga mål! Vet dock inte om jag litar på det helt, för i så fall skulle jag ju ha sprungit sista 550 metrarna väldigt sakta men jag är supernöjd oavsett
Herregud vad bra!! Heja dig!!!Kvartsmaraton (10,55 km) idag och det gick superbra! Sprang på 54,29 och kom på plats 11 i damklassen! Och enligt Runkeeper sprang jag milen på preciiis under 50 min, så OM det stämmer har jag klarat mitt långsiktiga mål! Vet dock inte om jag litar på det helt, för i så fall skulle jag ju ha sprungit sista 550 metrarna väldigt sakta men jag är supernöjd oavsett
Det är otroligt vad motion gör för skallen. Vaknade med megaångest. Tänkte skita i att motionera. Men sån är inte jag så jag gick ut och joggade 6,5 km. Ångesten försvinner inte helt men jag känner mig lugnare och lite gladare.
Hur hittar ni motivationen när det känns segt och man helst vill stanna hemma i soffan?
Herregud vad bra!! Heja dig!!!
Wow! Otroligt bra jobbat!Kvartsmaraton (10,55 km) idag och det gick superbra! Sprang på 54,29 och kom på plats 11 i damklassen! Och enligt Runkeeper sprang jag milen på preciiis under 50 min, så OM det stämmer har jag klarat mitt långsiktiga mål! Vet dock inte om jag litar på det helt, för i så fall skulle jag ju ha sprungit sista 550 metrarna väldigt sakta men jag är supernöjd oavsett
Jag brukar försöka tänka på den sköna känslan efteråt, och på vilken tjänst jag gör min kropp genom att ge den lite extra styrka och rörelse då och då. Att byta om till träningskläder brukar också göra underverk för motivationenHur hittar ni motivationen när det känns segt och man helst vill stanna hemma i soffan?