Maken stack på jobbresa idag igen med kort varsel då de är lite kort om folk på jobbet just nu. Som ansvarig så får man ju se till att allt fungerar. Så jag tänkte egentligen sprungit idag eftersom jag sprang milen i tisdags men kände mig pigg nog att ta ett löppass redan igår så tog mig till gymmet eftersom han är hemma på söndag igen. Det gick så himla enkelt att springa 8 km så jag tänkte att jag kör till rekordet på 12 km. Väl vid 12 km tänkte jag att det är ju inte ens en mil kvar till en halvmara (positivt tänkande
) så jag körde på och tänkte att jag iaf slagit mitt rekord. Vid 17 km började det kännas på utsidan lår/rumpa så därefter varierade jag tempot fram och tillbaka och vid 19-19,5 km så släppte det och jag sprang på med ett leende på läpparna. I mål vid 21 km så tog jag en till km bara för att och kunde absolut sprungit lite till men gymmet skulle stänga
Jag sprang 21 km på 2,22 (22 på 2,29) så supernöjd med tiden! Jag springer ju milen på 67 min i vanliga fall vilket innebär att jag i princip höll mitt normaltempo hela vägen.
Hann stretcha och hemma så fick maken massera in mig med Aloe Vera heat lotion för att värma upp musklerna och det fungerade bra för jag har så gott som ingen träningsvärk idag!
På vägen hem så köpte jag en kebabrulle som slukades i ett nafs. Förmodligen den godaste jag någonsin ätit