Ett ridpass blev det ikväll också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske en kombination av alla? Jag tycker dock att det är en bra snittid för att vara i sand.Sprang på stranden idag, tungt och jag hade lite kasst med energi. Vet inte om det är att det blir lite mycket mat och vin på dagarna, att jag springer på tom mage tidigt på morgonen, att jag är allmänt trött i benen efter allt knatande i backar eller om jag helt enkelt inte har styrka nog att springa i sand?
Vad härligt det låter! Bra jobbat!Lite enahanda träningsrapporter från mig - men rullskidorna är fortfarande i rullning. 54 km avklarade med kvällens pass, så bara sex rundor kvar på vasan nu! Kör en 6 km runda som jag gillar och som är någorlunda ok sett till trafiken.
Snitthastigheten är inte mer än 10 km/h men det blir ju några stopp pga trafiken och ett par ställen att vända på. Maxhastigheten har däremot kommit upp i nästan 18 km nu, kan nog våga komma upp i 20 men behöver öva liiiiite mer på att kunna bromsa någorlunda balanserat från hög fart. Det känns än så länge enklare att bredda ställningen in i bromsläget när det rullar på lite långsammare.
Men jävlar vad det är roligt att staka på sådär allt vad man orkar och sedan verkligen våga "glida" utför!
HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)
Hur gör ni? Är det bättre för håret att bara skölja med vatten och skippa schampo ibland? Känner inte för att anpassa träningen pga att håret blir svettigt.
Jag tvättar max 3 gånger i veckan, jag tvättar när det börjar bli fett och inte innan.HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)
Hur gör ni? Är det bättre för håret att bara skölja med vatten och skippa schampo ibland? Känner inte för att anpassa träningen pga att håret blir svettigt.
Ja det är ngt sånt jag funderar på. Håret blir alltså genomblött alla motionspass. Så skölja måste jag.Jag är så sunkig av mig att jag bara tvättar håret ett par gånger i veckan och passar på att göra det efter de svettigaste passen. Annars har jag det bara uppsatt under träningen och kör vid behov lite torrschampo efteråt. Om jag känner mig föör sunkig har jag ibland bara sköljt av och kört med balsam, det kanske kan vara ett alternativ?
Visst är det kul med spinning!I tisdags drog jag igång träningen igen efter en tio-tolv dagar utan träning på grund av förkylning. Fick feeling och gick på spinning. I torsdags styrketränade jag med en kollega, körde dock bara knäböj och militärpress och inte sådär extremt mycket eller tungt. Fredag och idag var jag på spinning igen. Skulle egentligen ha tränat med svägerskan i helgen, men hon vurpade i en trappa i fredags och var i slag att träna.
Till veckan är planen att styrketräna måndag och torsdag och att gå på spinning tisdag och lördag. Och så många timmar utomhus, nu när solen faktiskt börjar värma.
Men gud vad grymt! Jag kommer aldrig att begripa hur man bara kan pinna på sådär i en halv evighet, så jag är sjukt imponerad!
Imponerande att orka springa så långt på löpband! Jag springer en del på löpband också men då är det för att jag inte tar mig ut pga t.ex ensam med ungarna eller dåligt underlag ute. Men längre än milen har jag inte sprungit på löpband. Det är sanslöst tråkigt
Jag vägrar tvätta håret innan det börjar kännas fett, så jag tvättar det max 3 gånger i veckan. Brukar bara skölja bort det värsta efter träningspass de dagar då jag inte tvättar håret.HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)