Ja, de säger det. Jag har dock min vanliga storlek, 39, i mina Pegasus. Tyckte i affären att 39 var rejält tighta medans 40 glappade en aning. Så jag tog 39. Blev väldigt bra efter en tids användning (men sjukt tighta inledningsvis). Men ibland, om de blivit blöta och sen torkat eller om tånaglarna börjar bli aningens långa, så kan jag tycka att de är lite, lite för trånga.Ni som träningsskor från Nike. Är de små i storleken? Försöker läsa mig till det och det verkar som de flesta går upp en stl?
Så mest av nyfikenhet så köpte jag för en tid sedan även ett par i 40. Har inte sprungit ngt pass i dem ännu men har gått samt provsprintat lite. Men jag trivs inte riktigt lika bra i dem. Jag tycker dämpningen hamnar lite fel. De är ngt för långa och ngt för breda. Jag får inte riktigt samma responsiva känsla i dem. Så jag tror att jag kommer ha dem som vardagssneakers. Och till vardags är de perfekta i den större storleken. Hade icke velat ha 39 då. Men i löpningen gillar jag att det blir så tight att det känns som att skon är gjuten på foten.
Men som sagt, jag har inte sprungit ordentligt i dem ännu så det kan ändra sig. Men jag tror egentligen att 39,5 vore optimalt för mig.
Som jämförelse kan nämnas att jag fick gå upp till 41 (!!) i mina Icebugs! Där kan man snacka om små storlekar.