Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Veckans sista pass idag.
På schemat 10min PW, 30sek jogg, 1min PW *4, 5 min PW.

Utfall, 15min blandad gång då stora sträckor av löpardpåret låg under vatten 🙈 så kletsteg blandat med PW där det var lite torrare. Intervaller fick göras fram och tillbaka mellan 2 översvämningar.

Jaja, hoppas på något torrare väder nästa gång 🤣

Gjorde teknikövningarna innan förresten men bara en gång av varje istället för de rekommenderade 2. Är lite orolig över att benhinnorna ska börja protestera igen så vågade inte mer just nu. Kändes ändå som att något steg hör och var blev lite mindre dåligt 👍
 
Haft massor att göra denna vecka, så helt missat här. Det känns faktiskt riktigt bra, men vet inte om jag ska skala eller köra rx. Väljer jag rx måste jag köra det rakt igenom, och ingen vet hur wodarna ser ut kommande veckor.

Vid 10.30 är det dags 😬
Nu har jag känt mig helt tappad i vad du menar när du beskriver vad du gör så jag va tvungen att googla crossfitordlista:rofl: Det klarnade i alla fall:up:
 
IMG_20220226_104925__02.jpg


Men jag gjorde det Open 22.1 är klar. Var inställd på att skala övningarna, men blev peppad och körde RX. För att jämför med andra var jag kass, för att jämföra med mig själv var jag grym som genomförde det 💪🏻

På torsdag släpps 22.2 alltså del 2 av 3
 
Fick ont i hälsenan igår när jag var ute och gick min långpromenad. Har köpt bättre skor nu idag men funderar på om jag ska vila någon dag extra eller inte. Det liksom högg i den upprepade gånger och jag fick jätteont flera gånger under promenaden igår och även när jag gick uppför en trappa .Har känt av den lite idag när jag varit ute och gått men bättre än igår. Dock bara gått korta bitar idag ute när jag rört mig mellan två affärer eller liknande.
 
Idag sprang vi 500 m-intervaller på bana. Min hjärna felkopplade lite och fick för sig att det skulle vara mkt kortare varpå jag sprang alldeles, alldeles för fort på första intervallen. Så på andra intervallen (där pulsen fortfarande var hög efter första) så väggade jag totalt. Så jag bröt, vilade 2,5 min och ”började om” så att säga. Hittade sen tempot bättre. Så passet kändes så där men i övrigt var det helt underbart med strålande sol, mkt lite vind och underbart varmt i solen! ❤️ Så uppvärmning och nedjogg längs strandpromenaden var alldeles, alldeles underbart och gav vårkänslor och massor av energi! 😍 Jag tittade också förundrat på ett antal vinterbadare och kom snabbt fram till att de måste vara galna! 😂
 
Tränade själv idag för första gången efter Coronan. Har ett gäng övningar jag gärna kör och jag tog samma vikter som innan och klarade av det! Körde dock 8 reps i grunden, vissa körde jag 10 på, när det kändes bra. La in lite hopprep, men sista vändan fick jag strunta i det, snurrade lite i huvudet. Har haft lätt andnöd några timmar, men det är hanterbart. Kul att vara igång! På måndag kör jag ett PT-pass igen!
 
Funderar på om någon övning inte är bra om jag har ont i hälsenan.

Har följande övningar som påverkar benen/fötterna: knäböj med skivstång på 20 kilo, springa, höga knän, mountain climbers mot bräda, stå mot bräda och hoppa in och ut med benen.

Nån som är lite mer träningsvan hur hade ni resonerat? Jag har inte ont i vila och har bra skor för inomhusträning med dämpning. Gick en promenad nu på eftermiddagen som var kort kände av hälsenan lite i uppförsbacke men inte alls som igår då fick jag stanna och vila flera gånger för det gjorde så ont.
 
Haft massor att göra denna vecka, så helt missat här. Det känns faktiskt riktigt bra, men vet inte om jag ska skala eller köra rx. Väljer jag rx måste jag köra det rakt igenom, och ingen vet hur wodarna ser ut kommande veckor.

Vid 10.30 är det dags 😬
Grymt att du körde RX 💪 hur många varv kom du?

Jag har bestämt att ha som mål att vara med nästa år 😁 men definitivt skalat.
 
Grymt att du körde RX 💪 hur många varv kom du?

Jag har bestämt att ha som mål att vara med nästa år 😁 men definitivt skalat.
Jag tänkte skalat detta år, men kommer nog mixa, beroende på vad som blir 22.2
Nästa år ska jag bli bättre än detta år, målet i år är att ta mig genom den 💪🏻
 
Jag har bara kört Crossfit i 9-10månadet så jag är ändå sjukt nöjd.

125 reps. Lite drygt 4 varv
Körde fast på wallwalksen

Jag tänkte skalat detta år, men kommer nog mixa, beroende på vad som blir 22.2
Nästa år ska jag bli bättre än detta år, målet i år är att ta mig genom den 💪🏻

Det tycker jag verkligen du ska vara! Jag provade crossfit första gången för 10 månader sedan och skulle inte kunna göra det.

Sjukt grymt av dig!
 
Det tycker jag verkligen du ska vara! Jag provade crossfit första gången för 10 månader sedan och skulle inte kunna göra det.

Sjukt grymt av dig!

Jag kan säga att jag känner av mina skuldror idag, jösses vilken träningsvärk. Det brukar jag inte få, så frågan är om anspänningen gjorde sitt och att jag faktiskt pressade mig mer än jag brukar. Hantelsnatch på 15kg brukar jag inte lösa 12x4 som igår, utan brukar köra på 12.5kg, så jag natar att dom och även Wallwalksen gjorde sitt.

Det svåraste var att komma ända in till närmsta strecket, hade det bara vart 1cm längre fram hade det inte vart några problem. Men den där sista cm var otroligt svår att få till. Har aldrig tidigare gjort repsen och faktiskt brytt mig om hur nära jag kommit, jag har gått så nära jag vågat/kunnat.

Men jag är sjukt glad över att första delen är över, nu är det bara 2 delar kvar. Vilka jag lär skala då jag inte kan göra pullups eller kommer klara de vikter de har på RX. Men det återstår att se, när Woden släpps på torsdag.

Ska försöka ge mig ut och springa en sväng idag, för att springa träningsvärken ur kroppen.
 
Igår sprang jag sista passet i vecka 3 av 8. Konditionen hänger med fint, men jag har fått ont i speciellt ett knä. Min sjukgymnast sa att det är instabilt, och har gett mig ett par övningar för att stabilisera det. Hmm, hoppas att det hjälper.
 
Jag kan säga att jag känner av mina skuldror idag, jösses vilken träningsvärk. Det brukar jag inte få, så frågan är om anspänningen gjorde sitt och att jag faktiskt pressade mig mer än jag brukar. Hantelsnatch på 15kg brukar jag inte lösa 12x4 som igår, utan brukar köra på 12.5kg, så jag natar att dom och även Wallwalksen gjorde sitt.

Det svåraste var att komma ända in till närmsta strecket, hade det bara vart 1cm längre fram hade det inte vart några problem. Men den där sista cm var otroligt svår att få till. Har aldrig tidigare gjort repsen och faktiskt brytt mig om hur nära jag kommit, jag har gått så nära jag vågat/kunnat.

Men jag är sjukt glad över att första delen är över, nu är det bara 2 delar kvar. Vilka jag lär skala då jag inte kan göra pullups eller kommer klara de vikter de har på RX. Men det återstår att se, när Woden släpps på torsdag.

Ska försöka ge mig ut och springa en sväng idag, för att springa träningsvärken ur kroppen.
Det verkar ju inte otroligt, det är ju ganska tuffa övningar. Viktigaste är ju att det känns bra i kroppen och att man är nöjd när man gjort sitt bästa tänker jag! Jag är superimponerad att du gör det ✨

Pratade i fredags med en kollega som gör sitt andra eller tredje open, hen kör upplägg med vila/lågintensivt torsdag, open fredag, löppass lördag, lågintensivt söndag och gör om open igen på måndagen. Tänkte att du ju tidigare i tråden funderade hur du skulle göra inför :)
 
Tränat imorse och det var skönt. Min hälsena tyckte defintivt inte om mountain climbers så den bytte jag ut efter första omgången. I övrigt kunde jag köra passet nästan som vanligt. Var korkad nog att utmana mig på konditionen och försökte springa fortare än jag brukar. Då kom mina andningsproblem som ett brev på posten och jag fick ta en lång stund och bara stå att andas. Känns som att jag andas genom ett sugrör svårt att beskriva får ingen luft ner i lungorna. Efter det blev jag väldigt trött i kroppen och tappade kraft liksom. Ja ja bara att lära sig att det inte fungerar, trist men finns värre problem i världen liksom. Men ibland känns det hopplöst 13 månader sen jag hade covid men tja det kommer ju aldrig mer att fungera att höja pulsen på det sättet om jag ska tro läkarna. Är ändå på det stora hela nöjd med passet.
 
Det verkar ju inte otroligt, det är ju ganska tuffa övningar. Viktigaste är ju att det känns bra i kroppen och att man är nöjd när man gjort sitt bästa tänker jag! Jag är superimponerad att du gör det ✨

Pratade i fredags med en kollega som gör sitt andra eller tredje open, hen kör upplägg med vila/lågintensivt torsdag, open fredag, löppass lördag, lågintensivt söndag och gör om open igen på måndagen. Tänkte att du ju tidigare i tråden funderade hur du skulle göra inför :)
Tack för tips. Ska testa lite i de banorna denna vecka. Kör dock bara open på lördagen. Pallar inte samma övningar i två omgångar så tätt. Jag är i alldeles för dåligt skick för det 😁 möjligtvis om jag kör en skalad version på måndag. För egen del och se hur det går.

Men är grymt peppad på att jämföra det till nästa år. 😃 När jag verkligen kan tävla mot mig själv. Nu går jag från 0 kan bara prestera det jag själv känner är möjligt för denna gång.
 
Tränat imorse och det var skönt. Min hälsena tyckte defintivt inte om mountain climbers så den bytte jag ut efter första omgången. I övrigt kunde jag köra passet nästan som vanligt. Var korkad nog att utmana mig på konditionen och försökte springa fortare än jag brukar. Då kom mina andningsproblem som ett brev på posten och jag fick ta en lång stund och bara stå att andas. Känns som att jag andas genom ett sugrör svårt att beskriva får ingen luft ner i lungorna. Efter det blev jag väldigt trött i kroppen och tappade kraft liksom. Ja ja bara att lära sig att det inte fungerar, trist men finns värre problem i världen liksom. Men ibland känns det hopplöst 13 månader sen jag hade covid men tja det kommer ju aldrig mer att fungera att höja pulsen på det sättet om jag ska tro läkarna. Är ändå på det stora hela nöjd med passet.

Du genomförde det och du testade. Post-covid är inte att leka med. Har vänner som knappt kunnat börja träna ännu, efter 1år.

Har en bekant som gått ned i en depression och sitter fast vid tv/datorspel. 24/7, från att ha levt för Crossfit, golf och paddel. Den bekanta får idag fortfarande knappt gå ut på promenader, då det kan höja pulsen för mkt 😥 8 månader efter Covid
 
Har ni några handskar när ni styrketränar? Nu när jag börjar lägga på mer vikt får jag i bland som små blåsor som inte är jättekul.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
18 661
Senast: clusia
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 606
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 764
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp