Jag tycker nog att du inte ska promenera alls. Du behöver vila just nu och din kropp försöker tala om det.
Förstår om du inte vill "tappa allt" men i det här läget bryter du snarare ner dig och gör så att vägen tillbaka blir svårare om du promenerar. Om det vill sig illa får du permanenta skador.
Visst är det trist att "tappa allt". Men i bland gör man det, och då är det bara att börja om igen. Jag ska inte säga att det inte är hela världen - för det suger verkligen och man kan känna sig misslyckad och allt det där.
Jag ska ge dig samma råd min pappa gav mig när jag hade panik över att tappa allt. Han är alltså 57 år gammal och har löptränat och styrketränat sedan han var 14:
Du kommer tappa allt, flera gånger i ditt liv. Det är bara att acceptera. Det som är viktigast är att fatta att man ska vila, och låta sig tappa allt, när man på något sätt är sjuk. Ofta går man mest back på att hetsa och tvinga sig när vila är vad man borde göra.
Du kommer att komma tillbaka och ta tillbaka allt. Det kommer vara enklare andra gången eftersom du dels nu är visare av erfarenhet och de misstag du gjort hittills, och dels har du kvar muskelminnet och hjärnans minne av vad du kan prestera - Det kommer att gå fortare och enklare.
Hoppas du tar detta på rätt sätt. Jag vet att det är trist, men för din egen skull ...