En timme i skogen med hunden, gick överallt förutom på stigar, typ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Balett, både klassisk och modern, och diverse tolkningar däravVad är det för dans du gör?
Vad roligt!Balett, både klassisk och modern, och diverse tolkningar därav
Kanske standing wide-legged forward fold kan vara något? Googla för bilder! Man kan lägga armar/huvudet på en stol framför sig för avlastning.Är det någon här som är duktig på stretchövningar?
Jag är idiotstel när jag sitter med benen i ett V rakt ut framför mig Även när jag sitter med en tjock bok under rumpan så här jag svårt att öht räta ut ländryggen/vinkla om höften. Att vika överkroppen framåt är bara att glömma. Finns det någon mildare övning som tar i samma område?
Kanske standing wide-legged forward fold kan vara något? Googla för bilder! Man kan lägga armar/huvudet på en stol framför sig för avlastning.
Är också väldigt stel i v-sit på golv
Hmm, jag kör Deep strech med Adriene. Kan programmet utantill men där är flera alternativ. Kan varmt rekommendera.Är det någon här som är duktig på stretchövningar?
Jag är idiotstel när jag sitter med benen i ett V rakt ut framför mig Även när jag sitter med en tjock bok under rumpan så här jag svårt att öht räta ut ländryggen/vinkla om höften. Att vika överkroppen framåt är bara att glömma. Finns det någon mildare övning som tar i samma område?
Hmm, jag kör Deep strech med Adriene. Kan programmet utantill men där är flera alternativ. Kan varmt rekommendera.
Annars brukar jag sitta upp med fötterna mot varandra och knäna pekande utåt och då kan man välja hur långt ifrån kroppen man ska ha benen och hur långt ner mot golvet man pressar knäna. Först kanske du inte behöver pressa, jag sitter så (liknande skräddarställning fast fötterna ihop med underfötterna mot varandra) med benen och knäna i princip nere i marken. Men välj vad som passar dig. Vet inte om det går eftersom du har svårt med skräddarställning men jag tycker man kan anpassa mycket.
Jag har en massa övningar men tror inte dom passar någon stel person eftersom jag sen barnsben och fortfarande är överrörlig och kan bända mig lite hur som helst och inte vet riktigt vad som är lätt och svårt
Haha då har vi nog lika problem Böj framåt är ju faktiskt omöjligt!Ska kika på deep stretch! Fotsulorna ihop klarar jag, dock inte med knäna i marken. Får fortsätta nöta där.
Jag är ett himla hopplock: jättestel i vissa leder och på tok för rörlig i andra
Ja titta på Deep strech, jag tycker det är skönt att göra dom sakerna även om man känner sig stressad eller uppe i varv.Ska kika på deep stretch! Fotsulorna ihop klarar jag, dock inte med knäna i marken. Får fortsätta nöta där.
Jag är ett himla hopplock: jättestel i vissa leder och på tok för rörlig i andra
Ja titta på Deep strech, jag tycker det är skönt att göra dom sakerna även om man känner sig stressad eller uppe i varv.
Haha, ja man får kanske kämpa lite med att få ner benen när man sitter så.
Jag brukar sätta mig ner med benen i vinkel med knäna fram och fötterna bakåt på vardera sidan av kroppen och sen lägger jag mig ner bakåt med hela kroppen mot golvet. Den älskar jag, vet inte om det finns ett namn, gjorde det alltid som barn.
Vilka leder är dom rörliga?
Jag gick till sjukgymnast i högstadiet och fick order om att inte stretcha och övningar för att bli "mer stel". Nu i äldre ålder känner jag dock att jag mår bättre av att stretcha ibland. Är fortfarande överrörlig men stelare än förr.